Home > Agenda > YouTube amendat cu 170 milioane de dolari în SUA pentru încălcarea confidențialității copiilor

YouTube amendat cu 170 milioane de dolari în SUA pentru încălcarea confidențialității copiilor

YouTube a primit o amendă de 170 de milioane de dolari de la autoritatea de reglementare americană a Internetului pentru încălcarea legilor privind confidențialitatea copiilor.

Google, care deține YouTube, a acceptat să plătească suma într-un acord cu Comisia Federală pentru Comerț (FTC). Site-ul de streaming video a fost acuzat că a colectat date despre copiii sub 13 ani, fără acordul părinților. FTC a spus că datele au fost utilizate pentru reclame pentru copii, care contraveneau Legii privind protecția confidențialității online a copiilor din 1998 (Coppa). „Nu există nicio scuză pentru încălcările legii de către YouTube”, a declarat președintele FTC, Joe Simons.

El a adăugat că, atunci când a fost vorba de respectarea Coppa, Google a refuzat să recunoască faptul că anumite părți ale principalului său serviciu YouTube erau direcționate către copii. Cu toate acestea, în prezentările către partenerii de afaceri, compania este acuzată că și-a prezentat o imagine diferită de realitate. De exemplu, FTC a spus că YouTube ar fi spus companiei Mattel că: „YouTube este liderul de targetare a copiilor cu vârsta de 6-11 ani în ciuda celor mai bune canale TV”.

Google va trebui să plătească 136 milioane de dolari FTC – cea mai mare amenda vreodată într-un caz Coppa – și încă 34 milioane de dolari statului New York. Cu toate acestea, unul dintre cei cinci comisari FTC, Rohit Chopra, a declarat într-o declarație că a considerat că amenda nu a fost destul de mare. El a susținut că Google a „momit” copii pe YouTube cu videoclipuri special create pentru aceștia și cu desene animate. Pe Twitter, domnul Chopra a spus că a considerat că amenda înmânată Google „este mică” și că modificările propuse pentru YouTube sunt „insuficiente”.

Sistemul „trebuie să se schimbe”

Ca parte a acordului Google cu FTC, compania va trebui să creeze un nou sistem, astfel încât conținutul direcționat către copii să fie clar etichetat. Directorul executiv YouTube, Susan Wojcicki, a spus că site-ul de streaming video va folosi inteligența artificială pentru a identifica și eticheta automat alte videoclipuri care „vizează în mod clar publicul tânăr” – cum ar fi cele cu accent pe personajele animate, jucăriile și jocurile copiilor. FTC a spus că și cei care creează conținut pentru copii pe YouTube trebuie să fie, de asemenea, înștiințați că videoclipurile lor pot fi supuse regulilor din cadrul Coppa. În plus, Google și YouTube trebuie să fie mai deschiși cu privire la practicile lor de colectare a datelor.

Știrile despre amenda YouTube au apărut în timp ce Google se confruntă cu alte acuzații cum că în Europa ar fi folosit pagini web secrete și ascunse pentru a alimenta agenții de publicitate cu datele personale ale utilizatorilor web. Un purtător de cuvânt al Google a spus: „Nu servim reclame personalizate… fără consimțământul utilizatorului”.

Articole asemanatoare
„Sadfishing” – un nou trend pe rețelele de socializare care îi vulnerabilizează pe tineri
bebelușii
O companie aeriană ne încurajează să fim mai puțin toleranți cu bebelușii care călătoresc pe avion
Victoria Beckham spune că a fost „agresată psihic și fizic” la școală
youtube
Cum face bani YouTube din videoclipuri false despre vindecarea cancerului

Comenteaza acest articol

YouTube amendat cu 170 milioane de dolari în SUA pentru încălcarea confidențialității copiilor

by realitatea   2 min
0