Home > Health > Diete > Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea I)

Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea I)

Esti mandra de tine ca ai pierdut kilogramele in plus? Ai auzit ca exista marele risc sa le pui repede la loc si sa iti strici silueta daca iti reiei obiceiurile alimentare de dinaintea dietei?

Ei bine, temerile tale sunt justificate. Studiile arata ca aproape orice persoana care pierde in greutate la un moment dat acumuleaza mai apoi la loc kilogramele de care scapase prin dieta. De multe ori, si alte cateva peste!

Da, mentinerea este mai importanta decat slabitul in sine. In plus, dureaza o viata…

Modul in care gatesti: fiert, la abur, la gratar, in tigaie cu doar un strop de ulei

Dupa cum bine stii, prajirea alimentelor nu este doar nociva (se elimina compusi toxici) si distructiva (distruge nutrientii din alimente), ci dubleaza sau chiar tripleaza caloriile unui preparat initial inofensiv pentru silueta. Exemplul cartofilor este relevant. 100 de grame de cartofi copti la cuptor fara adaos de ulei au in jur de 100 de Calorii, pe cand aceeasi cantitate de cartofi prajiti are cel putin 300 de calorii!

Conform zecilor de studii nutritionale, prajirea in ulei este cea mai distructiva metoda de gatire a alimentelor, care vine la pachet cu multe calorii goale si cu un mare potential cancerigen clar demonstrat.

Daca vrei sa-ti mentii silueta, prajirea trebuie definitiv eliminata in favoarea fierberii, prepararii la abur sau pe gratar, coacerii la cuptor in vase acoperite, toate pe timp limitat, pentru a nu distruge nutrientii pretiosi ai alimentelor. Daca iti faci totusi mancare in tigaie, opteaza pentru tigaile care pot  prepara alimentele fara ulei sau doar cu un strop de ulei.

Modul in care mananci

Bucura-te de fiecare inghititura! Traim intr-o societate care face deja o virtute din ritmul alert de viata, in detrimentul linistii noastre interioare si a nevoii de a savura din plin si pe indelete nu doar mancarea, ci in general clipele de relaxare si de bucurie. Poate te-ai obisnuit sa mananci pe apucate, in timp ce faci si altceva, ca sa nu pierzi timp pretios.

Cercetatorii au descoperit de-a lungul anilor ca, atunci cand iei masa pe fuga si intr-un ritm alert,  sfarsesti, de fapt, prin a consuma mai multe calorii decat daca ai manca intr-un ritm mai lent. Unul dintre motive este efectul ingestiei rapide asupra hormonilor. Mai mult, studiile au constatat triplarea riscului de a deveni supraponderali pentru cei care mananca repede si pana se simt plini.

Asadar, incetineste ritmul in care mananci si savureaza tot ceea ce mananci! Mananca incet si mesteca bine fiecare imbucatura. Caloriile trebuie savurate, nu irosite, deci savureaza-le. Transforma fiecare masa intr-o experienta senzoriala placuta si satisfacatoare pentru papilele gustative. Vei creste astfel senzatia de satietate, care va surveni mai rapid, si vei scadea numarul de calorii ingerate fara sa fie nevoie sa te restrictionezi cantitativ.

Dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Clinica de Nutritie KiloStop

Vezi si: 

https://www.tabu.ro/ce-produse-ar-trebui-sa-evite-femeile-dieta-de-zi-cu-zi/ 

https://www.tabu.ro/alimente-recomandate-zilnic-femeilor-partea/ 

https://www.tabu.ro/alimente-recomandate-zilnic-femeilor-partea-ii/


Articole asemanatoare
Obiceiuri sanatoase la micul dejun, pranz si cina
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)
Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea I)

Comenteaza acest articol

Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea I)

by Madalina Antal   2 min
0