Home > Health > Diete > Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea II)

Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea II)

Ai slabit si ai ajuns la greutatea propusa? Felicitari! Suntem convinsi ca iti doresti sa iti mentii silueta si nu ai vrea sa revii la obiceiurile vechi.

Iata cateva reguli de care ar trebui sa tii cont!

Consumul de cereale integrale

In loc de cele rafinate (faina alba si derivate, orez alb). Cereale integrale si derivatele acestora (paine integrala, de secara sau graham, paste integrale, tarate, orez brun) contin nutrientii din coaja plina de fibre ce te satura mai repede si iti tin mai bine si mai mult timp de foame. Pastele fainoase si orezul se aleg tot integrale si este de preferat sa le prepari „al dente” pentru a pastra un indice glicemic cat mai mic si a creste senzatia de satietate.

Cerealele integrale sunt carbohidratii complecsi (sau glucide cu eliberare lenta), adica cei buni, deoarece au marea calitate de a fi absorbiti mult mai lent de catre organism decat cei simpli din faina alba si derivate. Mai mult, datorita acestei calitati, acest tip de carbohidrati sunt convertiti mai degraba in energie decat in grasime, furnizand organismului o energie constanta pe parcursul zilei si prevenind cresterile si scaderile bruste de glicemie.

Micul dejun este principala masa a zilei

Peste 30% din oameni nu iau micul dejun. Majoritatea afirma ca nu au timp sau cred ca, daca sar peste el, vor reduce caloriile zilnice si vor slabi… Din pacate pentru cei care cred ca slabesc sarind peste micul dejun, un studiu amplu al Universitatii Harvard a demonstrat ca este exact invers. Cei care iau zilnic micul dejun consuma mai putine calorii pe parcursul zilei si au 50% mai putine sanse sa se ingrase comparativ cu cei care nu o fac.

Populara zicala „Mananca dimineata ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un om sarac” este curata stiinta nutritionala! Micul dejun trebuie sa fie masa cea mai concentrata in calorii (40% din totalul zilnic de calorii), deoarece organismul nostru este programat sa arda 100% caloriile pe care le ingerezi dimineata. Aceasta capacitate de ardere a caloriilor scade pe parcursul zilei ajungand la 20% seara si 0% noaptea.

Daca ai probleme cu un apetit mare seara si inexistent dimineata, nu mai manca dupa ora 20. In mai putin de o saptamana te vei trezi dimineata cu o foame cat se poate de sanatoasa.

Desertul tau este 100% natural

Este format din fructe proaspete sau uscate, seminte sau fructe crude in coaja tare. Aici nu este vorba numai de calorii, ci si de calitatea alimentelor din dieta. Deserturile „clasice” contin multi carbohidrati rai (faina alba, zahar), grasimi rele (saturate, trans) si sunt drumul sigur catre acumularea kilogramelor. Mai mult, creeaza dependenta si favorizeaza aparitia de boli grave, precum cancerul si diabetul, iar cu cat consumi mai multe, cu atat vei vrea mai multe…

In contrast, fructele, proaspete sau uscate, contin carbohidrati buni, care ofera corpului energie, vitamine si nutrienti de calitate. Ca sa nu mai vorbim de antioxidantii puternici care previn bolile si intarzie imbatranirea…

Semintele (de chia, de chimen, de susan, de in, de dovleac etc.) si fructele crude in coaja tare (alune, arahide, fistic, migdale, nuci etc) sunt foarte satioase si doldora de minerale si grasimi bune. In plus, aduc beneficii nenumarate sanatatii tale, toate demonstrate prin studii clinice. Atentie insa la cantitate, daca ai nevoie sa slabesti! Nu depasi 30 de grame zilnic!

Mentinerea este considerata de multi nutritionisti cea mai importanta parte a unui program de slabit si nu fara motiv. Revenirea la obiceiurile alimentare care te-au ingrasat te face din nou sa te ingrasi, chiar mai mult decat ai slabit.

De aceea, aceste obiceiuri de minima igiena alimentara te vor ajuta sa-ti mentii silueta pe termen lung, fara infometare, frustrari si pofte nesatisfacute.

Dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Clinica de Nutritie KiloStop

Vezi si: 

https://www.tabu.ro/afla-cateva-obiceiuri-care-te-ajuta-sa-ti-pastrezi-silueta-partea-i/

https://www.tabu.ro/alimente-recomandate-zilnic-femeilor-partea/

https://www.tabu.ro/ce-produse-ar-trebui-sa-evite-femeile-dieta-de-zi-cu-zi/


Articole asemanatoare
Cele 10 motive pentru care nu poti sa slabesti
Beneficiile surprinzătoare ale cicoarei
Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea I)
Alimente recomandate zilnic femeilor (partea I)

Comenteaza acest articol

Afla cateva obiceiuri care te ajuta sa-ti pastrezi silueta (partea II)

by Madalina Antal   2 min
0