Tabu
Image default
FASHION Slider

Cum Gen Z a ucis Basic Black

„Dacă pandemia a provocat un singur lucru identificabil pentru modă”, scrie Isabel Slone, „este că utilitarismul a fost înlocuit cu un spirit de experimentare”.

La începutul lunii februarie a anului trecut, Adrienne Reau, în vârstă de 25 de ani, era angajată ca dansatoare la Carnival Cruise Line. Când știrile despre un virus infecțios care ar putea provoca un dezastru global iminent au început să provoace rumoare, ea a fost concediată temporar și trimisă acasă în Tampa, Florida, pentru a aștepta ca lucrurile să se liniștească. Contemplând următoarea ei mișcare, Adrienne și-a studiat garderoba. A început să alcătuiască ținute excentrice, asociind un top portocaliu cu volane cu pantaloni liliac, sau completând pantalonii roz strălucitori cu un tricou „Viva Las Vegas”.

„Din cauza pandemiei, stilul meu a cunoscut o renaștere”, spune Reau, potrivit Harper’s Bazaar. Ea a intrat în ceea ce ea însăși descrie ca o „renaștere creativă”, punând laolaltă look-uri colorate, creative și haotice, pe care apoi le-a postat pe TikTok. De atunci, a reușit să-și crească numărul de urmăritori de la 2.000 la peste 65.000, s-a mutat din Tampa în New York și poate câștiga ceea ce a făcut într-o lună ca dansatoare într-o singură zi dintr-un parteneriat de brand. Ea își descrie stilul drept „Păpușa Bratz a plecat la cumpărături economice”.

S-au dus vremurile dulapurior elegante, chic, în locul lor sunt sertare pline cu comori de epocă provenite de la Poshmark sau Depop. Energia dezlănțuită a îmbrăcămintei strălucitoare, colorate, s-a cristalizat într-o foame distinctă de „pansament cu dopamină”. Această estetică în plină dezvoltare se caracterizează printr-o explozie de culori strălucitoare, cum ar fi verde lime, albastru Klein International și fucsia purtate împreună într-o singură ținută.

Înainte stilul șic era definit prin purtarea negrului, acum îmbrăcămintea se traduce printr-o explozie caleidoscopică de culoare. Brandul minimalist The Row a lansat recent o colecție-capsulă de haine pentru copii în tonuri bogate de safir, dovleac și magenta. Pare ca și cum negrul, o nuanță care simboliza odată apogeul rafinamentului – gândiți-vă la Audrey Hepburn, rochiile clasice de cocktail și poeții boemi – a început să-și piardă strălucirea. Un dulap complet negru nu mai este prescurtare pentru un individ misterios și tulburător. („Voi înceta să mai port negru când vor avea o culoare mai închisă”, a spus personajul Wednesday Addams.)

„Eu îl numesc kidcore”, spune Maxine Wylde, creatoare de conținut din Melbourne, Australia, descriindu-și tendința pentru costume portocalii din două piese și sacouri de culoare verde strălucitor. Negrul tinde să fie considerat omniprezent în îmbrăcăminte, dar a fost rezervat hainelor de seară până la începutul anilor 1980, după ascensiunea designerilor japonezi de avangardă precum Issey Miyake, Yohji Yamamoto și Comme des Garçons. Timp de zeci de ani, o garderobă plină de negru a telegrafiat istoric un sentiment sporit de rafinament și aderență la o eleganță simplă. Până de curând, s-a aliniat cu altceva: uniforme.

Îmbrăcămintea neutră este ușor de aranjat și nu reprezintă o mare provocare. În zilele noastre, marca celor cu adevărat la modă este abilitatea de a îmbina culorile contrastante într-o ținută.

ARTICOLE SIMILARE

Maison Martin Margiela prezinta pantofii si pantalonii din hartie

realitatea

Câte suflete pereche avem de fapt

Andreea Damian

Cand spun „grandoare” si „distractie” ma gandesc la Cluj

realitatea

The Wheel of Time, replica celor de la Amazon la popularul Game of Thrones

Andreea Damian

Contraceptivele afectează capacitatea femeii de „a citi oamenii”

Andreea Damian

Cum să te îmbraci pentru prima întâlnire?

realitatea

Scrie un comentariu