Tabu
Concurs

Jurnal de călătorie, Aura – Paris

Ultima vacanta petrecuta in afara tarii a fost defapt in doua capitale europene – Bruxelles si Paris. Cum la Bruxelles merg aproape lunar, am sa va povestesc despre prima mea vizita la Paris – o dorinta veche implinita ! Am luat Thalys-ul , tren de mare viteza din Brussel spre Paris – 1h20minute.

Ajunsa in Paris, am localizat hotelul la care aveam rezervata camera, undeva foarte aproape de Sena, pe starda cu cele mai multe galerii de arta si antichitati – Saint Germain des Pres, se stie ca acesta a fost locul care intotdeauna i-a inspirat pe artisti – m-am cazat si apoi am plecat la plimbare de cum am ajuns pentru a vizita locurile care pana atunci le vazuzem doar in imagini. In prima zi nu aveam nici macar o harta. Foarte rapid am gasit un oficiu de turism, mi-am cumparat un ghid, un abonament pentru doua zile pentru transportul in comun si un carnet de acces valabil doua zile pentru toate muzeele din oras.

Cum Sena era foarte aproape de hotel, bineinteles ca am plecat intr-acolo. M-am strecurat printre nenumaratele grupuri de turisti, am coborat scarile, cat mai aproape de ea- de Sena ( off, si am atatea poze superbe datorate si zilei insorite , am sa incerc sa trimit cat mai multe de-aici), si-am inceput cu mare fast fotografierea si celui mai mic detaliu. A urmat Muzeul Luvru – o mica parte pentru ca iti trebuiesc cel putin doua zile ca sa il vezi pe tot ( bine ca era zi de marti si l-am prins deschis pentru turisti ) – incredibil, in fata picturii lui Leonardo da Vinci era o coada imensa !

A doua zi am ales sa merg spre Turnul Eiffel, cam o jumatate de ora de la hotel, si am dat peste el – este extraordinar ! M-am urcat pana sus si orasul este superb vazut de acolo. Am plecat apoi hai-hui, hoinarind prin magazine. Bineinteles ca Parisul este locul de bastina al multor case de moda si designeri vestimentari renumiti dar acest subiect prefer sa-l evit pentru ca nu prea ma pricep si magazinele vizitate m-au “dat afara” cu preturile care le afisau.

Dupa atata hoinareala m-am oprit sa iau masa, – ca o paranteza si un sfat pentru cei care vor sa viziteze Parisul: intervalul orar de servit masa la pranz este intre 12 si 14.30, dupa aceasta ora mai toate bistrourile si restaurantele inchid; alegeti varianta meniul zilei, mancarea e buna si mai ieftina decat celelate feluri din meniu; vinul casei este foarte bun; orice bistro sau restaurant care va atrage, e okay, se manaca bine, inca nu am dat gres pana acum, atentie doar la preturi, marea majoritate a restaurantelor insa afiseaza meniul si preturile afara la intrare – undeva la cativa pasi de raul Sena , in inima cartierului Saint Germain des Pres, la un restaurant vechi datand din secolul al 17-lea – Jacques Cagna, un restaurant sofisticat si unul din cele mai bune din aceasta zona. Meniul zilei este undeva intre 70-110 Euro. Pot spune ca Parisul sta foarte bine la acest capitol. Orasul este plin de restaurante, bistrouri – unul in care am fost este Roger la Grenouille, braserii si cafenele ( nu omiteti sa vizitati Les Deux Magots si Cafe de Flore ). Iar toate restaurantele au mancare foarte buna, nu am intrat in nici un restaurant pana acum in care sa dau gres: bucataria frantuzeasca se respecta!

Am petrecut apoi dupa-amiaza savurand un pahar de vin si intiparindu-mi bine in minte tot ce vazuzem pana atunci. Din nou a mica plimbare de-a lungul Senei, traversand de data aceasta Le pont des Arts – am prins in acea zi o expozitie de picturi destinata strangerii unor fonduri pentru copii din Africa. O noua zi, trebuia desigur sa merg sa vad catedrala Notre Dame, devenita atat de celebra datorita lui Victor Hugo.Urmatoarea destinatie a fost biserica Sacre Coeur, nu atat de celebra, dar nu mai putin impresionanta. In scurta mea calatorie prin Paris am mai vizitat si Place Concorde cu obeliscul Luxor, Casa lui Balzac, Arcul de triumf "al caruselului, Pont Neuf (cel mai vechi pod din Paris), Pont Alexanadre III (cel mai frumos pod din Paris), Moulin Rouge, Place Tertre, Hotel des Invalides, Musee d’Orsay localizat de partea opusa a Luvrului, peste Sena.

Am petrecut cateva zile de neuitat la Paris, timp suficient cat sa-mi fac o impresie despre viata de aici. In primul rand, Parisul mi se pare cel mai scump oras pe care l-am vizitat pana acum, si am vizitat destule. Trecand insa peste acest aspect, Parisul este un oras curat, frumos si linistit (cu toate ca zona urbana a Parisului ajunge la aproape 12 milioane de locuitori) cu parcuri frumoase si multe atractii turistice

ARTICOLE SIMILARE

CONCURS: La shopping de lenjerie intimă!- ÎNCHEIAT

realitatea

Castiga unul dintre cele 3 CD-uri originale Johann Strauss Ensemble

Concurs-fulger: castiga una din cele 5 invitatii duble la DanceMasters!

Câștigătoarea primei săptămâni de concurs

realitatea

CONCURS: Liber la fantezie cu Logitech – ÎNCHEIAT

Top 3 cele mai votate concurente la “Câte priviri ai vrea să simtă pielea ta?”