Tabu
lifestyle

L’oeuvre Noir: Kilian Hennessy

Tabu: Te-ai născut într-o familie foarte importantă, cu tradiție.
Kilian Hennessy: Cea mai veche tradiție a familiei mele e cea a creativității. Ai mei au fost pionieri în fabricarea produselor de lux precum conia­cul Hennessy. Bunicul meu, al cărui nume îl și port, a fost co-fondatorul grupului LVMH (Louis Vuitton – Moet Hennessy).

Tabu: Victoire de Castellane, ve­ri­șoara ta și director artistic al liniei de bijuterii a casei Dior, spunea că ai avut mare curaj să de­bu­tezi în lumea cosmeticii de lux.
Kilian Hennessy: Victoire are dreptate. Îți trebuie mult curaj să te lansezi singur pe piață, să că­lă­torești mult tot timpul singur. În plus, mai e și problema cu banii.

Tabu: Chiar și în cazul familiei tale?
Kilian Hennessy: Mai ales. Banii pot fi o mare problemă.

Tabu: Memoriile olfactive sunt cele mai pu­­­­ternice. Care este prima ta amintire?
Kilian Hennessy: Parfumul mamei care se conto­pește cu cel al femeilor din familia mea.

Tabu: Te naști cu „darul“ de a combina a­ro­mele sau asta se poate învăța?
Kilian Hennessy: Nu te naști. Trebuie să înveți. Există 3.000 de materii prime folosite în industrie care trebuie învățate. Să știi familia olfactivă din care fac parte, combinațiile lor, modul în care se pot amesteca. Totul se învață.

Tabu: Avem diferite proiecții despre ceea ce citim. Când citești, te gândești și la miros?
Kilian Hennessy: Nu, niciodată!

Tabu: Dar toată lumea asociază parfumurile tale cu cărțile citite.
Kilian Hennessy: Asta se numește cultură. Să spui po­vești. Eu creez o poveste pentru a produce o emoție la fel ca un scriitor, doar că menirea mea este să vând. Parfumul meu trebuie să provoace ceea ce un titlu poate spune.

Tabu: Ce este mai important pentru tine, un parfum sau un marketing bun?
Kilian Hennessy: Cu siguranță parfumul. Dacă aș fi vrut să fac milioane de euro, aș fi procedat și în bussinesul meu cum am învățat la Armani, de exemplu. Acolo numele parfumului trebuia să fie scurt și ușor de recunoscut. Toți spuneau că sticla parfumului nu trebuie să fie neagră, trebuie să se vadă lichidul, iar inscripția să fie pro­eminentă și în contrast cu culoarea sticlei. Nici una dintre aceste reguli nu se regăsește în parfumurile mele.

Tabu: Cine sunt oamenii din spatele cre­ațiilor tale?
Kilian Hennessy: Lucrez cu două „nasuri”: Calice Becker și Sidonie Lan­cesseur. La început am vrut să lucrez doar cu Calice. Îmi place stilul ei, are 35 de ani, e franțuzoaică și locuiește la New-York. E autoarea celebrului J’adore de la Dior. Ea semnează cinci dintre aromele by Kilian. Cu Sidonie lucram la un alt proiect și a venit cu două idei interesante. Are doar 25 de ani și, spre deosebire de Calice, acțio­nează din instinct și asta îmi place mult.

Tabu: Cum lucrați la realizarea unei esențe?
Kilian Hennessy: Alegerea numelui este prima opera­țiune. Când am numele, știu și din ce categorie olfactivă va face parte, ce acord va avea.

Tabu: Parfumurile tale sunt prezentate doar cu ingredientele, nu sub forma piramidei ol­factive: notele de vârf, buchet și bază. De ce?
Kilian Hennessy:
Eu prezint parfumul cu formula originală, cu gramaj, cu tot. E simplu de des­cifrat, nu mă tem că doar cunoscătorii ar înțelege.

Tabu: Pentru fiecare dintre parfumuri ai o mică poveste. Cât de important este pentru tine să o înțeleagă cumpărătorul?
Kilian Hennessy: Întotdeauna mă pun pe mine în pielea cumpărătorului, trebuie să fiu șocat, transportat, să mi se transmită o emoție. Dacă se întâmplă așa, sunt în direcția cea bună.

Tabu: Asta te face egoist?
Kilian Hennessy: Nu, eu vreau să-ți trezesc o emoție, să ți-o provoc prin parfumurile mele. A șoca de dragul șocului nu mă interesează. De exemplu, marca L’Etat Libre d’Orange șochează propunând un melanj de gumă de mestecat și fum de țigară. Așa ceva nu mă interesează!

Tabu: Aceeași părere o ai și despre parfumu­rile Comme des Garçons?
Kilian Hennessy: Nu, Comme des Garçons sunt foarte diferite, vin cu un substrat mult mai intelectual. Sunt ca și arta modernă.

Tabu: Că suntem în aria culturală, spune-mi cum a fost întâlnirea cu Sophie Matisse, stră-strănepoata celebrului pictor?
Kilian Hennessy: M-am întâlnit cu Sophie la o petrecere în New-York. M-a invitat în atelierul ei să-i văd lucrările; am fost impresionat și am de­cis să colaborăm. Sophie a pictat ma­nual 50 de flacoane, piese unice, mici opere de artă care se vând acum în cele mai exclusiviste locații din Beverly Hills, Londra, New-York și Paris.

Tabu: În timpul recesiunii, primul lucru la care oamenii vor renunța vor fi produsele de lux. Cum crezi că te va afecta acest lucru?
Kilian Hennessy: Eu te contrazic și spun că tot ceea ce ei vor cumpăra vor fi adevăratele produse de lux. Gama de mijloc, intermediară va avea de ­sufe­­rit, pe când cea high-luxury nu, pentru că lu­mea știe că ceea ce va cumpăra este o in­ves­tiție. În cazul meu plătești o singură dată sticla care este reîncărcabilă, și vei pu­tea păstra flaconul toată viața.

Tabu: Ești eco-friendly?
Kilian Hennessy: Atât cât pot de mult. ­

Tabu: Cu ce te parfu­mezi? Îți ești fidel?
Kilian Hennessy: Acum folosesc A Taste of Heaven di­mineața și Straight to Heaven pe timpul serii când vreau să mă simt mai sexy. Pe par­cursul zilei folosesc Prelude to love pentru că este „curat“ ca o cămașă albă. Toate din gama mea. Îna­inte foloseam Feminite du Bois de la Shiseido, Opium de la Yves-Saint Laurent, Cuir de Russie de Chanel, Azzaro, Caron.

Tabu: Majoritatea sunt feminine.
Kilian Hennessy: Pentru mine nu există esențe pentru femei și esențe pentru bărbați. Există parfu­muri mai dulci, mai fructate sau mai agresive, dar nu le-aș diferenția în feminine sau masculine. De aceea nici nu ai să întâlnești pe flacoanele mele astfel de inscripții.

Tabu: Ce ne rezervi pe viitor?
Kilian Hennessy: Lucrăm la un parfum ce se numește Back to black inspirat de versurile cântecelor lui Amy Winnehouse, ce va fi lansat foarte cu­rând. Apoi, în fiecare an vom lansa câte un parfum din gama L’Oeuvre Noire.

 Linia L’Oeuvre Noir by Kilian este disponibilă în Europa de Est începând cu 15 noiembrie 2008 numai în cele două locații Madison Perfumery din București.

ARTICOLE SIMILARE

De ce Kylie Jenner nu mai este cea mai tânără miliardară?

Andreea Ditcov

Doi ani de eleganţă cu STEFANEL

Emmanuelle Beart, pocita de operatiile estetice: “Nu voi mai arata niciodata la fel”

Take That, record la vânzări în Marea Britanie

realitatea

Robin Williams va suferi o operație la inimă

realitatea

Concerte și avanpremiere de excepție la IPIFF 2008

realitatea

Scrie un comentariu