Home > Fashion > Noul show Burberry readuce în lumina reflectoarelor trendul rave dar și diferențele sociale

Noul show Burberry readuce în lumina reflectoarelor trendul rave dar și diferențele sociale

Designerul Riccardo Tisci își bazează colecția pe amintirile din Londra de pe vremea când era student la începutul anilor 90.

“Pentru mine Burberry nu este doar modă, brandul spune totul despre viața britanică. El reprezintă destul de mult o țară întreagă”, a declarat designerul Riccardo Tisci, duminică, după al doilea show Burberry. Tisci, care s-a născut în Italia și și-a petrecut o mare parte din cariera în Franța, a adus la Burberry teatralul din colecțiile sale de la Givenchy, cu care a câștigat odonioară publicul casei de modă din Franța.

La spectacolul de duminică, 17 februarie, la Tate Modern, audiența a descoperit că cei cu bilete aurii și cei cu bilete argintii au fost împărțiți pentru vizionare în două spații distincte. Unul în care oaspeții erau așezați în fotolii individuale tapițate – foarte comode; celelalt în care oaspeții s-au așezat pe scaune improvizate din diverse materiale sau pe schele și scaune cubice. Pe măsură ce luminile s-au stins, muzica tematică din emisiunea de știri News at Ten a răsunat în ambele spații, urmată de fragmente de știri ale scenei rave de la începutul anilor 1990 și alte știri despre conflictul dintre elite și cultura pop.

Riccardo Tisci colecția toamnă/iarnă pentru Burberry la London Fashion Week

Jachetele cu mâneci supradimensionate, din nylon strălucitor au fost purtate cu șepci de baseball și cu adidași cu talpă groasă. Cu o coloană sonoră creată pentru colecție de către MIA în jurul unor piese clasice din anii 1990 (1994, de exemplu, Incredible de General Levy), spectacolul a readus cultura popular din jurul muzicii rave la viață. S-au folosit multe haine supradimensionate, rochii și pantaloni. În culise după spectacol, Tisci a spus că a atras atenția asupra faptului că a trăit în Londra “ca student, fără bani” când avea 18 ani. “Am fost foarte norocos să fiu aici în anii ’90. A fost o epocă mare – una dintre cele mai bune, cred. Și am fost aici și aveam 18 ani dar aveam o șansă.” Conceptul pentru cele două spații complet diferite, a spus el, a fost, pe de o parte, reprezentarea străzii și cea e elitelor – o împărțire a claselor care nu doar că încă există dar este și mai dură decât era. “Ambele clase reprezintă Marea Britanie, ambele fac parte din aceeași cultură, iar Burberry locuiește în ambele lumi”.

Tisci spune: “copiii britanici din zilele noastre nu au libertatea pe care am avut-o eu în trecut,  când eram student aici. Este un moment dificil și nu este ușor pentru ei să se exprime. Ei sunt speriați de ceea ce se întâmplă deja cu viețile lor”. El a spus că e uimit și impresionat de greva școlară recentă: “Copiii chiar se luptă pentru drepturile lor. Asta e uimitor. Este vorba până la urmă de viitorul lor.”

Articole asemanatoare
Haul – noul instrument de marketing pentru branduri care pare nevinovat dar creează dependență
dyfashion
DyFashion – universul femeilor pasionate de modă
rihanna
Rihanna lansează un brand de fashion de lux
Unde se vede că munca este plătită jalnic – Burberry arde produsele rămase în plus

Comenteaza acest articol

Noul show Burberry readuce în lumina reflectoarelor trendul rave dar și diferențele sociale

by realitatea   2 min
0