Home > Lifestyle > Tot ceea ce stiai despre mancarea sanatoasa este GRESIT!

Tot ceea ce stiai despre mancarea sanatoasa este GRESIT!

Cine ar fi crezut ca sa cumperi mancare in zilele acestea este atat de greu? Mai ales ca, in fiecare zi, esti bombardata din toate partile cu mesaje, uneori contradictorii, despre cat de sanatoase sau nesanatoase sunt anumite mancaruri. Ca sa nu mai spunem ca, in urma “studiilor”, se descopera noi si noi pericole sau, din contra, beneficii ale unui anumit aliment pentru sanatatate oamenilor. Iata cateva lucruri pe care trebuie sa le stii pentru a te asigura ca te hranesti cat mai sanatos posibil.


Laptele integral este mai sanatos
Multi oameni renunta la laptele integral din cauza continutul de grasimi. In mod normal, tot ceea ce are peste 20% grasime este considerat bogat in grasimi, dar laptele integral contine doar 3,7-5% grasimi la 100 de ml. Laptele degresat contine 1,5 % grasime, dar mai putini nutrienti. Pentru ca tocmai in acea grasime se gasesc vitamina A, D, E si K – importante, printre altele, pentru intarirea imunitatii, neutralizarea efectelor radicalilor liberi si pentru oase sanatoase.

Salata verde este bogata in vitamine
De multe ori, este ignorata, fiind considerata apa chioara, insa salata are un continut important de vitamine antioxidante, minerale si alti nutrienti. Cu toate acestea, nivelul nutritional al salatei scade din momentul in care este culeasa, asa ca este important sa o consumam cat mai proaspata.

Indulcitorii artificiali te ingrasa
Pentru ca sunt dulci la gust dar nu au calorii, indulcitorii artificial sunt preferati de cei care incearca sa slabeasca. Insa cercetarile au arata ca, desi indulcitorii pot pacali papilele gustative ca sunt zahar, creierul nu poate fi papcalit. De aceea, e posibil ca, in loc sa slabiti, sa va ingrasati.

Soia e bogata in… toxine
In ciuda faptului ca e promovata ca un aliment sanatos, soia contine toxine sau antinutrienti. De exemplu, soia are un nivel mare de acid fitic, care poate reduce capacitatea organismului de a asimila minerale esentiale precum calciu, magneziu, fier sau zinc.
Cad soia fermenteaza, aceste toxine dispar in mare parte, sosul de soia putand fi considerat, din acest punct de vedere, mai sanatos decat branza tofu.

Untul este bun pentru sanatate
Untul este interzis in diete din cauza continutului de grasimi saturate si colesterol. Totusi, teoria conform careia colesterolul din alimente dauneaza inimii este acum reevaluat. Mai mult, colesterolul este o componenta esentiala a membranei fiecarei celule. Fara colesterol, organismul n-ar putea produce anumit hormoni precum cortizon, estrogen sau testosteron. Organismul are nevoie de colesterol pentru a produce vitamina E, iar untul este cea mai buna sursa de vitamina A.

Cerealele “sanatoase” ar putea sa-ti irite intestinele
In ciuda imaginii sanatoase, beneficiile cerealelor sunt discutate de experti. Unii sustin ca fibrele insolubile continute de acestea pot agrava problemele digestive, precum sindromul colonului iritabil.

Adevarul toxic despre struguri
Strugurii sunt cele mai proaste fructe pentru ca retin o cantitate mare de pesticide – testele arata ca aproape toti strugurii non-organici sunt contaminati in acest fel.


Da, carnatii sunt buni pentru tine
Pentru ca acestia contin grasime, sunt considerati automat nesanatosi, dar nu exista nicio dovada clara care sa sustina ideea ca grasimile saturate sunt nocive. Pe de alta parte, cercetarile arata ca grasimile saturate naturale pot avea beneficii pentru sistemul imunitar. Asa ca niste carnati cu salata sau legume pot reprezenta o masa sanatoasa. Ceea ce e important este sa cumparati carnati cu un continut mare de carne, de 85-90%.

Articole asemanatoare
Conferinta FOOD is MEDICINE – ce trebuie sa mancam pentru a fi sanatosi
Soia – un pericol ascuns pentru sanatate
Prajitura-surpriza, desert magic pentru sfarsit de saptamana in familie!
Croissantul cu unt, deliciul frantuzesc pentru care merita sa te trezesti dimineata

1 Response

  1. Gabi

    In urma cercetarilor facute [entru cei cu Diabet s a constatat ca LAPTELE este unu dintre factorii care duc la aparitia dibetului. In ceeace priveste vitamina E va recomand sa consumati un supliment nutritionaal complex cum ar fi “triunghiul sanatatii” care a re in compunere si Kyani Sunset care contine vitamina E naturala Tocotrienol ( nu Tocoferol)care contribuie la scaderea colesterolului , regleaza nivelul glicemiei si asigura sanatatea inimi. detalii : http://www.kyani.cabanova.com sau http://myiulia.blogspot.ro/

Comenteaza acest articol

Tot ceea ce stiai despre mancarea sanatoasa este GRESIT!

by   2 min
1