Tabu
Image default
HEALTH

Câtă miere să consumi pe zi pentru a reduce nivelul de colesterol

Potrivit unor noi cercetări, consumul zilnic al acestui aliment reduce riscul de a dezvolta boli cronice precum bolile cardiovasculare și diabetul.

Bolile cardiovasculare, cum ar fi atacurile de cord și accidentul vascular cerebral, cauzează peste 4 milioane de decese pe an în Europa. Contracararea apariției acestora este posibilă prin adoptarea unor stiluri de viață corecte și prin ținerea sub control a principalilor factori de risc. Printre acestea se numără colesterolul LDL (cunoscut și ca „colesterol rău”), care în ultimii ani a fost „ridicat” de comunitatea științifică internațională de la un factor de risc la un factor cauzal pentru dezvoltarea bolilor cardiovasculare.

Pentru a ține sub control colesterolul, cardiologii recomandă practicarea regulată a activității fizice dar și consumul de alimente bogate în acizi grași Omega-3 zilnic. Se știe că aceste grăsimi esențiale sunt deosebit de sănătoase pentru inimă, deoarece îndeplinesc o funcție de protecție asupra endoteliului (țesut care căptușește interiorul vaselor de sânge și limfatice, precum și al inimii), îmbunătățesc circulația venoasă și favorizează elasticitatea capilară reducând astfel riscul de accident cardiovascular. Peștele gras și fructele uscate, în special nucile, sunt deosebit de bogate în ele.

Acum, cercetătorii de la Universitatea din Toronto au descoperit că și mierea poate fi considerată un aliment sănătos pentru inimă, deoarece îmbunătățește sănătatea cardiometabolică, inclusiv nivelul colesterolului și al zahărului din sânge, mai ales dacă este crudă și provine dintr-o sursă florală. „Rezultatele noastre sunt surprinzătoare deoarece mierea conține aproximativ 80% zahăr”, a spus cercetătorul principal Tauseef Khan. „Cu toate acestea, este, de asemenea, un aliment format din zaharuri comune și rare, proteine, acizi organici și alți compuși bioactivi, care au beneficii importante pentru sănătate. Rezultatele cercetării au fost publicate în revista Nutrition Reviews.

Beneficiile mierii

Mierea este produsă de albinele melifere care stochează nectarul din flori sau secreții vegetale (miere) și lasă acest compus să se maturizeze în stupul lor, după un proces îndelungat. Este foarte energetic și constă din zaharuri simple, precum fructoza și glucoza, enzime, vitamine, oligominerale, substanțe asemănătoare antibioticelor și substanțe care pot favoriza procesele de creștere. Din cele mai vechi timpuri a fost considerat un aliment cu numeroase proprietăți vindecătoare. Potrivit cercetărilor, mierea are efecte benefice importante asupra sănătății cardiometabolice, în special pare să fie capabilă să reducă greutatea corporală și inflamația, să îmbunătățească profilul lipidic și să regleze nivelul zahărului din sânge.

Cu toate acestea, nu este încă clar dacă aceste efecte diferă în funcție de tipul de miere (dacă provine din nectarul florilor sau din roză, dacă este crudă sau prelucrată). Prin urmare, a fost efectuată o revizuire sistematică, cea mai cuprinzătoare până în prezent, a studiilor controlate pentru a examina efectul mierii asupra adipozității, glucozei din sânge, lipidelor, tensiunii arteriale, markerilor bolii hepatice grase non-alcoolice (ficat gras) și markerilor inflamatori.

Două linguri de miere pentru a reduce colesterolul

Rezultatele au arătat că consumul zilnic de miere a scăzut zahărul din sânge, colesterolul total și LDL (“rău”), trigliceridele, markerii bolii hepatice grase și markerii inflamației. De asemenea, mierea a crescut HDL (colesterolul „bun”). Cu toate acestea, s-au găsit diferențe semnificative în efectele asupra colesterolului și asupra rezultatelor glicemice în funcție de tipul de miere (crudă sau procesată), sursa (florală sau roză) și cantitatea.

Studiul a arătat că mierea crudă și mierea din surse monoflore, precum mierea de salcâm și mierea de trifoi, foarte frecventă în America de Nord, au cele mai mari beneficii. Mierea crudă a dus la o scădere a glucozei, a colesterolului total și a trigliceridelor și o creștere a HDL.

ARTICOLE SIMILARE

Covid-19. Cât timp rămân în organismul bebelușului anticorpii din laptele matern

Andreea Damian

Cei patru pași în acordarea primul ajutor

Andreea Damian

Burnout ne afectează și când lucrăm de acasă. Cum evităm sindromul muncii în exces

Andreea Damian

Totul despre vaccinul antiCovid-19 care a ajuns în România. Ce conține și care sunt reacțiile adverse

Andreea Damian

Cum ne protejăm pielea de orice afecțiune în vremea coronavirusului

Tabu Tabu

Cum se văd emoțiile în corpul uman și în ce mod ne afectează sănătatea

Andreea Damian

Scrie un comentariu