Tabu
FASHION

Designerul săptămânii: Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger spune că interesul său principal este să facă haine pentru oamenii de rând, iar brandul său omonim este deseori recunoscut ca rezumatul visului american.

Născut pe 24 martie 1951 în Elmira, New York, designerul Tommy Hilfiger (Thomas Jacob Hilfiger) a crescut într-o familie de scoțieni catolici. Al doilea copil din cei nouă, Hilfiger și-a dorit de mic să urmeze o carieră în modă. Decât să continue studiile, la 18 ani a decis să lucreze ca vânzător cu amănuntul și aparent a avut un simț dezvoltat al afacerilor, încă de la o vârstă fragedă. Faimoasa sa carieră a început în 1969, cu un buget de 150$ și 20 de perechi de jeansi și bluze scurte în talie, pe care le cumpăra din New York și le vindea în orașul natal, colegilor din campusul universitar.

Primul său magazin a fost People`s Palace; când clienții nu au mai fost mulțumiți de magazin, Hilfiger s-a apucat el însuși să facă designul articolelor vestimentare, fără vreo pregătire anterioară. Afacerea a dat faliment. Alături de soția sa, Susie, conducând un Volkswagen ruginit și ascultând rock`n`roll tot drumul, Tommy se mută în 1979 în capitala lumii, New York, pentru a-și depăși problemele de natură financiară. Când avea 26 de ani Hilfiger stăpânea 10 magazine în New York și câțiva ani mai târziu fondează Tommy Hilfiger inc. Prima colecție ce îi poartă numele copleșește catwalk-ul în 1984.

Cu logoul său disctinctiv, roșu, alb și albastru și influențe de colegiu, Hilfiger a prezentat o viziune pregătitoare a stilului american îmbinat cu stilul estetic sport și lejer, cu care a atras o nouă secvență de audiență în înfloritoarea scenă hip-hop a anilor `90. Hilfiger, mare fan al muzicii, a acceptat cu zâmbetul pe buze re-interpretarea muncii sale, dar zvonurile conform cărora era îndrăgostit de noul său public au condus la un feed back admirabil, el oferindu-și ulterior sprijinul în Liga Anti-defăimare și Washington DC Martin Luther King Jr National Memorial Project Foundation.

Devreme în cariera sa, Hilfiger a participat la o campanie publicitară alături de Perry Ellis, Ralph Lauren, și Calvin Klein, conform căreia ei sunt "4 Great American Designers For Men"; Astfel, compania sa a prins aripi pe culmile celebrității și a fost denumit ‘Designerul pentru bărbați’ al anului 1995 de către ‘Council of Fashion Designers of America’ și a primit premiul "From the Catwalk to the Sidewalk Award" la prima ediție VH1 Fashion and Music Awards, tot în 1995. O linie de haine ajustabile pe corp, de semi-lux, intinulată simplu ‘H’, a fost lansată în 2004, mai scumpă decât celelalte, mult mai cunoscută între brandurile globale, care acum cuprinde totul de la denim și ochelari la parfumuri, haine de casă, echipamente de sport și garderobe pentru copii.

Menținându-și influențele fashion și ale muzicii, Hilfiger a ales să scoată pe piață o nouă linie de haine pentru adulți și astfel David Bowie și Iman au apărut în campaniile sale de promovare pentru ‘H’. În decembrie 2004 și-a dorit o nouă expansiune și a căzut de acord cu Karl Lagerfeld să distribuie la nivel global următoarele sale colecții. Oricum ar fi, logoul său, inspirat de Americana și vechiul rock ‘n’ roll, alături de designerul tăiat curat, simplu și de recunoscut, au condus la valorificarea unui imperiu ce este acum considerat unul dintre cele mai de top companii de distribuție publică de haine din lume.

ARTICOLE SIMILARE

Street fashion: Letiția

realitatea

Celebrități care îmbracă haine ieftine, dar arată superb în ele

Andreea Damian

Chanel x Camille Charrière, un fashion video devenit viral pe Instagram

Ciocîrlan

Bloguri de moda trăznite

realitatea

Motociclistă chic cu casca Moschino

realitatea

Silviu Tolu in campania Guess de toamna

realitatea

Scrie un comentariu