Tabu
Concurs

Jurnal de călătorie, Cosmina – Prahova

A fost super super bine in Prahova!!!..un loc in care vin oamenii si de placere si de nevoie..SLANIC PRAHOVA( una dintre importantele statiuni balneoclimaterice din Romania, situata intre vaile Prahovei si Teleajenului, la circa 44 km de Ploiesti si la o altitudine de 400 m-mergand pe DN1(ploiesti-cheia)pana in valenii de munte faceti la stanga(exista indicator-specificand:slanic)-)o sursa de sanatate!!!un loc in care simti ca te relaxezi cu adevarat..simti cum apa sarata a lacului te invigoreaza cu energie..simti cum aerul inspirat in salina iti "intinereste" respiratia!!

Ajunsi in statiune aveti de ales intre a face cat mai repede o baie in apa sarata a lacurilor sau a vizita salina (Salina este formata din 14 camere, in forma de trapez, avand o deschidere la baza de 32 de metri, la tava, de 10 metri si o inaltime de 45 de metri. Suprafata totala este de 78.000 metri patrati iar spatiul escavat este de 2,9 milioane metri cubi de sare. Aerajul; se face pe cale naturala, iar temperatura de 12 grade Celsius este constanta tot timpul anului. Sanatoriul amenajat aici are 50 de locuri si un tratament de doua saptamani este suficient pentru pacientii cu probleme pulmonare. De asemenea, in salina sunt amenajate locuri de joaca, un teren de sport, o sala cu mese de biliard si un bufet.)

Sau..dupa cum spuneam sa faceti o baie revigoranta in apa la BAIA BACIULUI sau LACUL MIRESEI!!…un coltisor al tarii noastre  care ne relaxeaza cu adevarat..un tablou minunat al naturii il veti intalni la Lacul Miresi..unde a fost un imens munte de sare..(la GROTA MIRESI-asa cum se stie demult timp)se spune ca de pe acel munte s-ar fi aruncat o mireasa suparata pentru ca a fost obligata sa se marite contra-vointei ei!!acum insa din imensitatea de munte a ramas  un "muntisor" oricum la fel de interesant!!la poalele muntelui…lacul sarat..super priveliste!!si…posibilitati de luat masa chiar in incinta complexului!!!

e cazat  noi am ales sa ne cazam la o pensiune in valenii de munte!!aflasem de ea de pe internet..super conditii si super meniuri traditionale!!(vera si livia-cum mergi spre cheia ,faci chiar in centru orasului, valenii de munte, la stanga si ajungi la pensiune).am avut ce vizita si in valenii de munte..CASA MEMORIALA a lui NICOLAE IORGA-cu adevarat un muzeu…

Plecand din Valeni spre Cheia….am ajuns si la SCHITUL CRASNA!!(intre homoraciu si izvoarele-exista indicator spre schiulesti/schitul crasna-faceti stanga din DN1)-acolo am vazut "RAIUL PE PAMANT"!!!in mijlocul padurii…un locas pentru rugaciune…un locas care iti purifica sufletul si iti impartasea in suflet doar bucurie si dorinta de a fi bun…o lume a oamenilor care nu au cunoscut  ce insemna "raul"!!acolo devii un alt om…atat de primitorii calugarii…atat de ospitalieri…si cu experienta in "bucatarie romaneasca-de post" de exceptie!!!

si…ramanand cu inima plina de credinta..am luat-o din nou spre Cheia!!in drum…pana in statiunea Cheia..MANASTIREA SUZANA!!(culmea tot pe partea stanga)un alt loc al Domnului…un satuc al maicutelor…frumos…ceva ce nu am mai intalnit pana acum…fiecare maicuta cu casuta ei ingrijita,primenita ca de sarbatoare, pregatita pentru cazarea enoriasilor..frumos!!si parca toate maicutele erau ca niste furnicute…toate lucrand..cosand…aveau chiar in incita manastirii un mic muzeu…cu tesaturi lucrate manual..cu vesminte preotesti cusute de ele!!m-am minunatit de aceste fiinte atat de pure si cu fetele lor "vesnic tinere"!!!
 Intr-un final am ajuns in CHEIA!!o statiune de munte uitata de statul roman…dar nu uitata de oamenii cu banii…o statiune linistita dar totusi plina de pensiuni si hoteluri!!intr-adevar…preturile pe masura…"putin sarate" …ca doar…aerul de munte este scump dar sa stiti ca se merita!!ne-am cazat la  Minotel floris(150 ron/noaptea) la intrare in Cheia(de data asta pe partea stanga)!!puteam lua masa la restaurantul hotelului dar am preferat sa mergem in natura..la un gretar!!!super distractie!!super mini-vacanta!!!!!!!!!

Cum e normal sa recunosc ca au fost si unele lucruri care nu prea ne-au convenit..a fost faptul ca "locatii pentru shoping erau in deficienta"!!!shoping erai nevoit sa faci in valenii de munte sau maneciu(ma refer la chestii feminine…accesorii…haine..parfumuri"in rest…se gaseau si in statiuni!!chiar erau amenajate"asa zise-tarabe cu lucruri artizanale in cheia iar in slanic ..la intrarea in salina erau tot felul de minunatii facute din sare!!!insa..magazine alimentare nu lipseau in statiune…

ARTICOLE SIMILARE

Câştigă discografia completă a Angelei Gheorghiu

realitatea

Å¢inută de cocktail, Delia!

CONCURS: Shopping online cu stil / ÎNCHEIAT

Concurs inchis: Tabu si Rotta Natura te provoaca sa castigi premii pentru sanatatea ta!