Home > Health > Diete > Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)

Dupa cum incepusem sa va spunem si saptamana trecuta, anumite combinatii de alimente nu sunt benefice dietei noastre, dar altele sunt si ne ajuta sa avem o nutritie corecta.

Iata, asadar inca 5 combinatii ideale pentru a slabi, recomandate de Dr. Laura Ene, specialist in nutritie!

  1. Friptura de vita cu broccoli

Carnea de vita este bogata in proteine si fier, pe care corpul le foloseste pentru a construi celule rosii in sange, responsabile cu buna oxigenare a tesuturilor. Broccoli este perechea perfecta a fripturii de vita, deoarece vitamina C ajuta organismul sa absoarba fierul. O jumatate de cana de broccoli la abur (circa 80 g) iti ofera 65% din intreaga doza de vitamina C de care ai nevoie intr-o zi. Carnea rosie, daca este consumata cu moderatie, adica de maxim 2 ori pe saptamana, este binevenita pentru refacerea si buna functionare a globulelor rosii din sange, care ne feresc de anemie.

  1. Ceai verde cu lamaie

Daca ai rapid nevoie de energie, fa-ti un ceai verde. Acest ceai nu contine calorii, ci niste antioxidanti speciali numiti catechine, care te pot ajuta sa arzi mai multe calorii si grasimi.

Oamenii de stiinta japonezi au descoperit ca persoanele care au baut o sticla de ceai (500 ml) bogat in catechine in fiecare zi au ars dupa 2 saptamani mai multe grasimi decat cei care nu au baut deloc ceai. Ca sa-l faci si mai eficient, adauga suc de lamaie, care ajuta organismul sa absoarba mai bine catechinele.

  1. Somon si cartofi dulci

Pestele este adesea numit „mancare pentru creier”, dar este bun si pentru talie. Grasimile sale Omega-3 te pot ajuta sa pierzi in greutate, iar somonul este o sursa excelenta in acest sens.

In plus, o portie de 100 g de somon contine 17 grame de proteine. Face echipa buna cu cartofii dulci pentru ca sunt satiosi si usor de digerat. Un cartof mare si dulce contine 4 grame de fibre si doar 112 calorii. Dar atentie, este bine a fi consumat la pranz, nu seara, alaturi de o salata generoasa, cu cat mai multe frunze verzi!

  1. Iaurt cu zmeura

Este uimitor cum acest deliciu cremos te poate ajuta la controlul poftei de dulce. Alege sa-ti prepari propriul iaurt cu fructe acasa, din iaurt degresat si fructe proaspete sau congelate. Adauga o jumatate de cana de zmeura pentru 4 grame de fibre si obtii un desert delicios si sanatos, fara zahar in exces, ca cel pe care il cumperi din comert.

  1. Carne tocata de vita cu ciuperci

Da, poti sa mananci burgeri si sa slabesti! Cheia este sa inlocuiesti cel putin 50% din muschiul tocat de vita cu ciuperci maruntite. Cu doar 22 calorii pe 100 g, ciupercile pot usura orice fel de mancare facuta cu carne tocata, fara sa-i schimbe aroma.

Ca bonus, ciupercile te pot ajuta sa-ti mentii constant nivelul de zahar din sange, ceea ce contribuie la reducerea poftelor, in special a celor de dulciuri.

Dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Clinica de Nutritie KiloStop


Articole asemanatoare
Iata cat de nocive sunt dulciurile pentru copii si care sunt alimentele de care trebuie sa ii ferim
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea a III-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea aII-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea I

Comenteaza acest articol

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea II)

by Madalina Antal   2 min
0