Tabu
FASHIONSlider

Șeful H&M vorbește despre „consecințe sociale” dacă oamenii renunță la modă pentru binele planetei

Moștenitorul miliardar al imperiului H&M din Suedia susține că tendința de a atrage atenția consumatorilor cu privirire la alegerile fashion dăunătoare pentru mediu – reprezintă o amenințare socială.

Ceea ce în sine, e absurd. Șeful gigantului de modă H&M (recunoscut de altfel și pentru exploatarea lucrătorilor proprii) spune că o mișcare în creștere a rușinării consumatorilor de modă în serie (sau fast fashion) reprezintă o amenințare socială foarte reală. Karl-Johan Persson, directorul executiv H&M și fiul președintelui miliardar al companiei este foarte indignat că mișcarea împotriva unui consum iresponsabil, susținută în forță și de Greta Thunberg, activista adolescentă suedeză, inspiră milioane de oameni de pe toată planeta pentru a ieși în stradă și a-și exprima furia în ceea ce spune că este o criză climatică.

Persson, care conduce H&M de un deceniu, spune că îngrijorarea lui este că mișcarea încearcă să interzică comportamentele sociale. Multe dintre proteste sunt „despre„ nu mai faceți lucrurile, nu mai consumați, nu mai zburați ”, a spus Persson într-un interviu la Stockholm. „Da, asta poate duce la un impact mic asupra mediului, dar va avea consecințe sociale teribile.”

H&M deține o cifră-cheie în industria de modă ajungând la suma de 2,5 miliarde de dolari și este obiectul unei antipatii crescute din partea ecologiștilor pe fondul preocupărilor cu privire la poluarea și drepturile lucrătorilor în economiile în curs de dezvoltare care au realizat cea mai mare parte a producției.

Comisia Economică pentru Europa a Organizației Națiunilor Unite spune că HM este parte a problemei climatice generate de faptul că consumatorii au fost păcăliți de o „eră a consumului rapid” care a dus la o „urgență socială și de mediu”. Industria producției de îmbrăcăminte este responsabilă pentru aproximativ 10% din emisiile globale de gaze cu efect de seră și consumă mai multă energie decât aviația și transportul maritim, potrivit ONU. Persson spune că „schimbarea climei este o porblemă foarte importantă și că ea este o amenințare uriașă și toți trebuie să o luăm în serios – politicieni, companii, persoane fizice. În același timp, eliminarea sărăciei este un obiectiv cel puțin la fel de important.”.

H&M însuși estimează că aproximativ 70% din impactul unei haine asupra climei se întâmplă în timpul procesului de fabricație. Până în 2040, H&M intenționează să reducă emisiile de gaze cu efect de seră. Desigur, până atunci, potrivit oamenilor de știință din întreaga lume, va fi deja prea târziu. Cu toate că șefii companiei își plâng de milă, în realitate, acțiunile H&M au crescut cu peste 60 la sută în acest an după ce compania a pierdut aproximativ un sfert din valoarea sa de piață în 2018.

 

 

ARTICOLE SIMILARE

Boilersuitul va face ravagii în 2019 și ne amintește cu drag de stilul retro al anilor ‘70

Andreea Damian

Intervenţiile cu botox la subraţ împotriva transpirației: o fiţă sau chiar funcționează?

Andreea Damian

Papusi Anna Wintour si Grace Coddington

realitatea

În juriu la Miss Romania Universe

realitatea

Cum ne expunem la soare toamna?

realitatea

O actriță din Game of Thrones acuză autoritățile israeliene că i-au răpit bebelușul

Andreea Damian

Scrie un comentariu