Home > Lifestyle > Alka o preferă cu ochii închiși – publicitatea a rămas în anii 90

Alka o preferă cu ochii închiși – publicitatea a rămas în anii 90

Când vine vorba despre food-porn, dacă simți nevoia să vezi poze le găsești pe Instagram. Dar food-porn înseamnă doar că o mâncare extrem de apetisantă, pozată într-un fel anume, îți stârnește pofta de mâncare-degustare. Nu înseamnă că în loc să pui poze porno cu femei – pui poze porno cu femei și mâncare.

Asta nu pare să fi înțeles Alka Group dar, mai ales, nici creativii care le-au făcut noua campanie de imagine. Nu e vorba despre vaaai, românii sunt închiși la cap și nu știu să aprecieze o glumă bună. E vorba despre faptul că întreaga campanie Alka este sexistă, misogină și umilește femeile care de altfel sunt și cliente ale brandului. Că le pune pe același loc cu produsul pentru binele (relativ și de scurtă durată a) clientului bărbat. Că le obiectifică, le transformă în produse de consum alături de napolitane, cozonaci, prăjiturele și alte produse culinare și mai ales, de consum.

Și mai e și perversitatea față de publicul consumator. Căci Silva vinde blonde desăvârșite – nu că ar fi mai ok – dar cel puțin minorii nu ar trebui să aibă acces la mesaj. În schimb, Alka, din câte știu, se adresează cel mai mult segmentului de vârstă (cel puțin după compoziția produselor) sub 18 ani așa că sigur, parcă n-ajunge că glumițele hormonale ale adolescenților sunt peste tot pe garduri sau că oricum țara asta îi învață de mici că femeile sunt doar niște obiecte.

Nu, hai să mai băgăm și niște panouri publicitare stradale cu femei care așa cum face Cătălina din Craiova, cască gura și-așteaptă să sugă un deget plin cu ciocolată, cu îndemnul: Îi place cu ochii închiși. Sau de ce nu, să o punem pe Lucia din Iași să-și lingă crema de lămâie de pe mână sau pe Ioana din Timișoara, proaspăt ieșită dintr-un film cu adulți, să pupe lasciv niște vișine.

sursă foto Facebook – Alexandru Busuioceanu

sau

sursă foto IQADS

sau

sursă foto Bogdan Girgoraș

N-am găsit detalii despre creativii cu mințile crețe din spatele campaniei de toată jena însă cineva ar trebui să le spună că și dacă au vrut s-o facă de oaie, intenționat și ca să fie băgați în seamă, oamenii au evoluat și azi nu se mai trăiește după principiul publicitatea negativă este tot publicitate. Sexismul este doar gunoi.

Articole asemanatoare
Un zbor a fost întârziat de bărbați ultra-ortodocși care au refuzat să stea lângă femei
N-a fost războiul nostru – despre adevărata participare a femeilor la război
Delegația feminină din Arabia Saudită nu a mai ajuns la Moscova
Mihai Bendeac râde de o tentativă de viol într-o țară în care zilnic sunt violate 6 femei

Loading...

Comenteaza acest articol

Alka o preferă cu ochii închiși – publicitatea a rămas în anii 90

by Dora Constantinovici   2 min
0