Tabu
CULTURE

Diane Lane: “Uneori e umilitor să te confrunți cu realitatea de a fi părinte”

O fetiță cam de șase ani, blondă și diafană, a sosit la La Mama însoțită de șoferul taxiului din care coborâse. El s-a pre­zentat drept tatăl fetiței: «Ea e Diane și vreau să devină actri­ță. O las în seama voastră, sunt convins că va trece audiția. Voi veni după ce termin tura de zi să o duc acasă»”.

Așa își amin­teș­te Andrei Åžerban prima întâlnire cu Diane Lane, tânăra pe care a ajutat-o să debuteze în „Medeea“. După succesul în teatru cu „Medeea“ lui Andrei Åžerban (despre care puteți afla amă­nun­te în cartea „Andrei Åžerban – O biografie“, apărută la Editura Polirom), Diane Lane a jucat alături de Sir Law­rence Olivier în „A little Romance“ și a ajuns pe coperta revistei Time.

Au mai urmat trei filme cu Francis Ford Coppola, nominalizări la Oscar și Globul de aur, multe alte producții cu succes de casă, iar în toamna aceasta o revedem pe ecrane într-o povestire romantică alături (pentru a treia oară!) de Richard Gere, „Nopți în Rodanthe“, după cartea lui Nicholas Sparks.

Tabu:  Cum a fost însă debutul de la 6 ani și întâlnirea cu românul Andrei Åžerban?
Diane Lane: „Cred că făcea parte din destinul meu întâlnirea aceea, pentru că mă potriveam cu echipa, eram parte din ei, deși eram foarte mică, își amintește Diane. Tata mă învățase să nu-mi fie frică de nimic, să mă încred în instinctele mele, îmi arătase cum să am încredere în mine.“

Tatăl ei, Burton Eugene Lane, avea un curs de actorie alături de John Casavetes, dar ca să-și întrețină fiica, muncea ca taximetrist. Mama, o fostă vedetă Playboy, Colleen Farrington, s-a despărțit de Burton la două săptămâni după nașterea fe­ti­ței lor și după un proces lung, la 6 ani, Diane a ajuns în custodia tatălui. Pentru o vreme a locuit din hotel în hotel prin New York și s-a plimbat mai toată ziua cu taxiul. Astăzi este foarte atentă la ceea ce implică edu­ca­ția fetiței ei, o adolescentă de 15 ani, copilul ei din căsătoria cu Christopher Lambert.

„Când primesc o propunere să joc într-un film, prima întrebare pe care o pun este: unde se va filma? Pentru că e greu să-ți lași familia. Åži nu poți să evaluezi în termeni financiari timpul pe care-l petreci cu copiii tăi, pentru că aceste clipe nu le mai poți trăi altădată. Așa că prefer să lucrez cât mai aproape de casă, uneori chiar să stau acasă, decât să plec.

Åži e din ce în ce mai greu, și mai chinuitor pentru mine la nivel emo­țio­nal. Uite, anul trecut am lucrat șase luni departe de casă. Am negociat strâns, am discutat mult cu familia mea despre această plecare lungă și le-am promis că nu voi mai face așa ceva altădată. Am muncit mult, dar acum stau acasă. Sigur, când ai copii adolescenți nu e chiar așa de amuzant să stai acasă, dar e nevoie de tine.”

Tabu: E greu să fii părinte?
Diane Lane: „E necesară multă finețe în relațiile cu copiii și uneori ne scapă detalii, iar la sfârșit ne dorim să fi făcut mai bine unele lucruri. Uneori e umilitor să te confrunți cu realitatea de a fi părinte. Dar înveți din mers. Nu poți să faci repetiții pentru asta.”

Din 2004, e căsătorită cu Josh Brolin, fiul vitreg al Barbrei Strais­sand, o dragoste cu năbădăi, date fiind arhivele on line, conform cărora acum trei ani poliția a fost chemată acasă la ei pentru incidente violente. Åži totuși familia e fericită, iar începutul dra­gos­tei lor a fost cumva atipic personalității lui Diane. „Mi-a scris un mail și am fost impresionată; mi-am zis: uite un scriitor. Ne-am întâlnit, ne-am cunoscut mai bine, n-a fost dragoste la prima vedere. Dar m-a cucerit cu scrisul lui.”

Tabu: Crezi în dragostea care se naște via internet (mail, messeger etc.)?
Diane Lane: „Nu, categoric nu. E îns­păi­mântătoare. N-am încercat-o. Dar știu persoane, chiar celebrități, care au debutat într-o relație on line pretinzând că sunt altcineva și au dezvoltat prietenii de ani de zile via email. Apoi s-au căsătorit pentru că se iubeau, construiseră ceva în toată acea formă de comunicare. Åžtiau exact ce simte fiecare despre unele lucruri, ce pasiuni au. Dar nu-ți dau nume. Am jurat că nu le spun numele.”

Genul acesta de comunicare nu i se potrivește lui Diane, ea e mai aproape de imaginea din filmele romantice în care a fost distri­buită în ultimii ani. „Îmi plac scri­sorile scrise de mână. Sunt extrem de încântată de tot ceea ce vine prin poșta tradițională, purtând un timbru. Îmi pare rău că acum aceste lucruri au devenit un fel de relicve. Ai o senzație tactilă pe care nu o mai regăsești în altă parte. Plus că atunci când scrii, nu poți să editezi. Dacă ștergi, lași urme, așa că poți să vezi fră­mân­ta­rea, gândurile reale ale celui care semnează.“

În noiembrie, Diane Lane e în ci­nematografele din toată țara cu un nou film romantic alături de Richard Gere, o poveste despre frământările unei fe­mei care încearcă să depășească des­păr­țirea de soțul ei, iar atunci când reu­șeș­te, acesta se reîntoarce și-i spune că vrea să mai în­cerce să reconstruiască relația lor. „E minu­nat să ai confortul unor conversații și ex­pe­riențe anterioare, să nu fie nevoie să te porți cu mănuși.

Ne cunoaș­tem, nu mai mergem pe ouă ca atunci când lucrezi prima dată cu cineva”, spune despre colaborarea cu Richard Gere, alături de care a mai jucat în „Cotton Club“ (regia Francis Ford Coppola), dar mai recent în „Infidela“ (în regia lui Adrian Lyne). În viața reală a avut iubiri tumultu­oa­se cu Timothy Hutton, Christopher At­kins, Matt Dillon și Jon Bon Jovi. Pe pri­mul ei soț, Christopher Lambert, l-a cunoscut pe când promova în Franța filmul lui Francis Ford Coppola. S-au reîntâlnit doi ani mai târziu la Roma, la filmările de la „After the Rain“ și după două săptămâni, erau un cuplu. S-au căsătorit în 1989 și s-au des­părțit cinci ani mai târziu.

„Când am făcut «Infidela», m-au întrebat jurnaliștii despre film în raport cu viața mea, dar e foarte diferit ce am trăit eu de ceea ce era pe ecran. Pentru că e altceva când trăiești zi de zi cu cineva în raport cu experiența mea de la acea vreme. Avem ten­din­ța să ne dezamăgim singuri într-o relație pentru că petrecem foarte mult timp gândindu-ne la ea în loc să o trăim propriu-zis. La vremea aceea, eu nu știam să interac­ționez într-o relație confortabilă de zi cu zi, pe termen lung.”

Tabu: Cum e dragostea pentru Diane Lane, ce o face să se îndrăgostească?
Diane Lane: „Când întâlnești pe cineva care te provoacă la un anume nivel și reușește să te scoată din ceva cu care tu deveniseși confortabil din comoditate, îți tre­zeș­te simțurile. E foarte emo­ționant când cineva reușește să deschidă ușa aceea către dorința de a spune «pot să fiu mai bună, pot să fac mai bine lucrurile», te forțează să deschizi ochii când tu nu vroiai să privești. Pentru mine, aceasta e atingerea unui grad profund al intimității.

Când cineva vede în tine ceva ce tu nici nu te gândeai că există și reușește să-ți pună în mișcare adrenalina, motivându-te.“ Lumea spune despre ea că sim­te nevoia să învețe câte ceva din orice proiect în care e implicată, că așa e felul ei analitic, plus că – grație unei experiențe lungi în industria cinematografică – are o personalitate foarte bine conturată, prin urmare, nu e una dintre cele mai confortabile persoane cu care să negociezi ceva, dacă nu-i convine. „Da, lucrez de mult și sunt norocoasă că încă mai lucrez; partea proastă e că lumea crede că am 50 de ani”, spune râzând pe seama experienței ei îndelungate.

Tabu: Care e secretul unui asemenea look?
Diane Lane: „Fac yoga. Cred că ai vârsta pe care o are măduva spinării tale. Ești flexibil așa cum îți este coloana vertebrală. Asta se transferă și în alte arii din viața ta. Pentru mine acum e mai importantă flexibilitatea decât puterea.”

Tabu: E valabilă teoria aceasta, cu coloana vertebrală și în cinematografie?
Diane Lane: „Ei bine, nu toate alegerile mele cinema­tografice au fost mișcări inteligente în carie­ră. Uneori am făcut filme pentru bani, o dată am vrut să lucrez cu George C. Scott, al­teori m-a interesat mai mult locația unde se filma și dacă pot să-mi iau copilul cu mine.”

ARTICOLE SIMILARE

Stiai ca femeile sunt mai eficiente in politica decat barbatii?

realitatea

Simt enorm şi văd delicat

Netflix va cheltui mai mult de 17 miliarde de dolari pentru conținut – în 2020

realitatea

Concertul REGAL VIENEZ ajunge în 25 de orașe în decembrie, cu cea mai grandioasă ediție de până acum

Tabu Tabu

PERONI DIARIO – La Dolce Vita

Sinéad O’Connor in Romania!

realitatea

Scrie un comentariu