Tabu
CULTURE PEOPLE Slider

Muzica lui Drake, BTS și Ariana Grande a generat cele mai mari venituri

Drake

Succesul cântăreților Drake, BTS și Ariana Grande a ajutat industria muzicală să genereze cele mai mari venituri în ultimii 10 ani. Piața muzicală globală valorează acum 19 miliarde de dolari, aproape de nivelul din 2006, spune organizația globală Federaţia Internaţională a Industriei Phonografice (IFPI).

O explozie a numărului de abonați care folosesc serviciile de streaming a salvat, în esență, industria muzicală, care a fost în cădere liberă în ultimii ani. În decurs de 10 ani, veniturile generate din serviciile de streaming au crescut de la 40 de milioane de dolari la aproape 9 miliarde de dolari.

Serviciile de streaming Spotify, Apple Music și Deezer generează în prezent aproape jumătate (46%) din veniturile totale ale industriei. Creșterea lor de anul trecut a fost suficientă pentru a compensa o scădere cu 10% a vânzărilor de CD-uri și o scădere cu 21% a descărcărilor digitale.

Cântăreţul canadian Drake este cel mai bine vândut artist al anului 2018, potrivit IFPI, fiind urmat în top de BTS și Ed Sheeran.

Cel de-al cincilea album de studio lansat de artistul canadian, „Scorpion”, cu un titlu inspirat de semnul zodiacal al cântăreţului, a inclus hiturile „God’s Plan”, „Nice for What” şi „In My Feelings”. Lansat în iunie 2018, albumul a stabilit mai multe recorduri în prima săptămână, fiind, printre altele, primul material discografic care a depăşit pragul de un miliard de stream-uri pe toate platformele, la nivel global.

„The Greatest Showman” a fost cel mai bine vândut album, cu 3,5 milioane de copii.

Hit-ul ”Havana” al cântăreței Camila Cabello, cel mai bine vândut single în format digital în 2018. „Havana”, interpretată de Camila Cabello împreună cu rapperul Young Thug, a fost single-ul principal de pe albumul solo de debut al cântăreţei în vârstă de 22 de ani de origine cubanezo-americană, primul disc realizat de ea după ce aceasta a părăsit trupa Fifth Harmony.

Veniturile totale au crescut cu 9,7% în 2018, pentru al patrulea an consecutiv de creștere. IFPI a dezvăluit, de asemenea, că relansarea vinilului continuă la nivel global, vânzările fiind cu 6% mai mari. Formatul are acum o cotă de 3,6% din piața globală.

ARTICOLE SIMILARE

După câte spălări își pierde, de fapt, masca de protecţie capacitatea de filtrare

Andreea Damian

Marina Voica a primit o vizită surpriză la Breaza

Tabu Tabu

Cătălin Măruță și copiii lui au salvat o pisică

Tabu Tabu

Kevin Costner cântă la Arad!

realitatea

Cât câştigă Adelina Pestriţu din postările de pe internet?

Tabu Tabu

Un cuplu din State a „câștigat” un bebeluș la un concurs la radio

Andreea Damian

Scrie un comentariu