Home > Fără categorie > Paparazzi: Secretele unei lumi perverse

Paparazzi: Secretele unei lumi perverse

Cum ar fi să câştigi 150.000 de dolari pentru o poză? Iată câteva lucruri pe care nu le ştiaţi despre “faimosul paparazzo”.

Poate câştiga până la 250.000 dolari pe an
Se poate spune că paparazzi se află printre cei mai bine plătiţi jurnalişti din lume. Dacă un fotograf abia intrat în pâine are un salariu lunar de 3000 dolari, iar unul cu state vechi de plată câştigă anual între 60.000 şi 100.000 dolari, există un număr de paparazzi de succes care încasează pe an în jur de 250.000 dolari. Iar acest salariu nu include “lovituri” de genul 300.000 dolari pentru o fotografie cu al doilea copil al cuplului Gwyneth Paltrow – Chris Martin, sumă pe care a obţinut-o new-yorkez-ul Steve Sands de la revista “People”. De asemenea, se pare că valoarea pe piaţă a unei poze cu fetiţa lui Tom Cruise şi Katie Holmes depăşea, acum ceva vreme, milionul.

Are o reţea vastă de informatori
De când orice fan poate să-şi pozeze vedeta preferată cu telefonul sau camera digitală, la premiere ori alte evenimente, fotografiile surprinse pe covorul roşu nu mai au nici o valoare. Pentru un cec gras, paparazzi trebuie să aducă poze inedite, scandaloase ori deloc măgulitoare. Tocmai de aceea, cei mai buni din branşă cultivă o serie de contacte – bodyguarzi, portari, chelneri, hair stilişti, prieteni apropiaţi ai vedetelor sau chiar vânători de autografe – pe care le mituiesc în schimbul unor informaţii legate de celebrităţi. Celebrul paparazzo Mel Bouzard susţine că a luat 150.000 dolari pe un set de fotografii în care apăreau împreună Ben Affleck şi J.Lo, după despărţirea lor oficială, iar pontul îl primise de la coafeză nevestei lui Matt Damon. “Dacă aş obţine o poză cu Britney şi bebeluşul ei, mi-aş permite să-mi cumpăr o casă pe Sunset Boulevard”, susţinea Bouzard.

Unele celebrităţi îl consideră util
Aceleaşi staruri care se văicăresc că sunt imortalizate de fiecare dată când se scobesc în nas realizează că, pentru a rămâne în atenţia publicului, au nevoie de paparazzi. În acest sens, unii le oferă exclusivităţi sau chiar ies din casă pentru a-i face viaţa mai uşoară fotografului “de serviciu”, care stă la pâdă după vreun tomberon. Paris Hilton, de pildă, este celebră pentru faptul că le oferă vânătorilor de senzaţional programul ei zilnic complet, că să nu se obosească nimeni s-o caute…

Poate boicota un star care nu cooperează
În 1997, George Clooney i-a acuzat pe paparazzi de moartea prinţesei Diana. Aceştia s-au simţit jigniţi şi, lucru rar întâlnit, s-au aliat împotriva actorului. Astfel, la următoarea apariţie publică a lui Clooney, cu ocazia premierei filmului “The Peacemaker”, contingentul de paparazzi a refuzat să-i facă vreo fotografie, huiduindu-l aprig în timp ce acesta dădea autografe fanilor.

Are cheltuieli uriaşe
O nuntă cu uşile închise sau o idilă secretă pe o insulă particulară nu constituie obstacole semnificative în calea unui paparazzo hotărât. Pentru a obţine o poză de prima mână, este un lucru obişnuit ca un fotograf să închirieze motociclete, elicoptere, iahturi sau chiar submarine. Bugetele pe care le au la dispoziţie depind de importanţa operaţiunii; un paparazzo a estimat că, pentru a ţine sub supraveghere apartamentul din Paris al cuplului Brangelina, în speranţa obţinerii unei poze cu Shiloh, cheltuielile s-ar fi ridicat la 10.000 dolari – fără garanţia că şi-ar fi scos investiţia.

Termenul “paparazzi” a intrat în circulaţie o dată cu filmul lui Federico Fellini “La dolce vita” (1960), unul dintre personaje fiind un fotograf de presă, Paparazzo (interpretat de Walter Santesso). Fellini a preluat numele dintr-un dialect italian, acesta desemnând, la originea sa, un ţânţar foarte zgomotos.


Comenteaza acest articol

Paparazzi: Secretele unei lumi perverse

by   2 min
0