Home > Health > Diete > Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea I)

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea I)

Probabil ca stii deja ca anumite combinatii alimentare sunt nefaste pentru silueta, precum carbohidratii rafinati (zahar, faina alba, siropuri) cu grasimi saturate sau trans (unt, margarina, maioneza, prajeli) pentru ca ingreuneaza digestia, provocand balonare, constipatie, ingrasare…

Pe de alta parte, exista combinatii care faciliteza procesul de absorbtie optima a nutrientilor, ajutand organismul sa piarda in greutate. Ele contin diverse tipuri de nutrienti care lucreaza in echipa ca sa potoleasca foamea, sa ofere o senzatie de satietate de lunga durata si sa arda grasimi sau calorii mai eficient decat ar face-o pe cont propriu.

  1. Avocado si legume verzi

O salata de spanac sau varza kale are un continut scazut de calorii si unul foarte ridicat de nutrienti, dar nu te satura. Ca s-o faci mai satioasa, adauga avocado.

Un studiu a aratat ca persoanele care au inclus avocado la masa de pranz s-au simtit cu  23% mai multumite dupa aceea decat cele care nu au facut-o. Acest lucru se datoreaza faptului ca acest fruct special contine grasimi bune (mononesaturate) care elimina rapid senzatia de foame.

Ca bonus pentru sanatate, avocado ajuta organismul sa absoarba mai multi antioxidanti care lupta impotriva bolilor si imbatranirii.

  1. Pui si piper cayenne

Pieptul de pui este renumit pentru eficienta lui pentru pierderea in greutate, si nu fara motiv. O jumatate de piept contine pana la 27 de grame de proteine cu mai putin de 150 de calorii. Digestia proteinelor dureaza mai mult, ceea ce prelungeste senzatia de satietate.

Dar nu-l consuma cu cartofi sau paine, ci cu piper cayenne. Astfel, intensifici arderea caloriilor si potolesti senzatia de foame. Nu uita sa adaugi la fiecare masa ce contine proteine (carne, peste, branza sau ou) si cate o salata generoasa din legume proaspete, verzi si colorate, pentru fibre, vitamine si minerale!

  1. Ovaz cu lapte

O modalitate simpla de a pierde in  greutate este consumarea unor produse bogate in fibre nedigerabile. Adaugand mai multe fibre la dieta ta, poti pierde mai usor in greutate. Aceasta se datoreaza faptului ca organismul tau nu poate descompune fibrele, care umplu stomacul, adica iti cresc senzatia de satietate si regleaza digestia, adica te ajuta sa elimini constipatia.

Cu 4 grame de fibre per portia de 30 g, fulgii de ovaz sunt o sursa foarte buna. In momentul in care ii adaugi intr-o cana de lapte semidegresat, obtii nu doar un mic-dejun satios, dar si extrem de sanatos, potrivit atat celor mici, cat si celor mari!

  1. Oua, fasole neagra si ardei

Incepe-ti ziua cu aceasta omleta cu proteine. Potrivit cercetarilor publicate in Journal of the American College of Nutrition, oamenii care au servit ou la micul dejun au consumat cu 22% mai putine calorii la pranz – si mai putine intreaga zi – decat cei care au consumat un covrig. Fasolea neagra si ardeii fac ca acest mic dejun sa fie si mai satios, datorita dozei duble de fibre.

  1. Supa de legume si leguminoase

Alege o supa de legume la pranz sau la cina. Lichidul iti umple stomacul, lasand mai putin loc pentru alimentele hipercalorice. Un studiu a aratat ca persoanele care au inceput masa cu supa au consumat cu 20% mai putine calorii in timpul mesei.

Daca adaugi in supa si un pumn de leguminoase, precum  nautul sau fasolea neagra, bogate in proteine si fibre, senzatia de satietate se poate prelungi. In plus, s-a demonstrat stiintific ca 3 cesti de leguminoase pe saptamana faciliteaza pierderea in greutate.

Atentie insa, daca ai nevoie sa slabesti, alege sa consumi leguminoase doar la masa de pranz!

Dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Clinica de Nutritie KiloStop


Articole asemanatoare
Iata cat de nocive sunt dulciurile pentru copii si care sunt alimentele de care trebuie sa ii ferim
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea a III-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea aII-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea I

Comenteaza acest articol

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea I)

by Madalina Antal   2 min
0