Tabu
HEALTH

5 sfaturi de la un nutriționist pentru a face legumele crude mai digerabile

Chiar dacă sunt foarte bune pentru sănătatea ta, legumele crude sunt uneori iritante pentru intestine. Bettina Sarhosoglu, medic dietetician-nutriționist, dezvăluie sfaturile sale pentru a le face mai ușor de digerat.

Morcov, castraveți, sfeclă roșie… Ideale pentru aperitiv, legumele crude sunt și ele aliate excelente pentru sănătate. Pe lângă gustul lor crocant, aceste legume sunt pline de vitamine A, B și C, oligoelemente, fibre și antioxidanți.

Care sunt beneficiile legumelor crude?

Legumele crude, în special atunci când sunt consumate ca aperitiv, promovează senzația de sațietate, ceea ce ajută la limitarea riscului de poftă între mese. „În mod ideal, ar trebui să fie luate la începutul mesei, deoarece conțin enzime digestive, care au impact asupra indicelui glicemic. Mâncându-le ca aperitiv, încărcătura glicemică a preparatului va fi mai puțin semnificativă. Acest obicei ajută la reducerea vârfurilor glicemice, un atu pentru persoanele cu diabet sau care doresc să mențină o greutate sănătoasă”, notează Bettina Sarhosoglu, potrivit Femme Actuelle.

Printre numeroasele lor proprietăți, legumele crude ajută și la întărirea sistemului nostru imunitar. Aceste alimente conțin antioxidanți, care protejează organismul de radicalii liberi care provoacă stres oxidativ. Un alt avantaj al acestor legume crude? Acțiunea lor asupra tranzitului intestinal. Datorită faptului că sunt bogate în fibre, îmbunătățesc digestia și luptă împotriva constipației.

De ce legumele crude pot provoca probleme digestive?

În ciuda virtuților lor, legumele crude sunt uneori greu de digerat dacă aveți sensibilități intestinale. Acesta este în special cazul pacienților afectați de sindromul colonului iritabil. „La aceste persoane, fibrele fermentează la nivelul colonului și pot provoca simptome digestive (gaze, balonare, disconfort etc.). 

Anumite legume crude pot fi, de asemenea, slab tolerate de persoanele afectate de SIBO (Small Intestinal Bacterian Overgrowth), o patologie manifestată în principal prin flatulență. În contextul acestei boli, se recomandă evitarea varzei și anghinării, deoarece acestea conțin carbohidrați, care fermentează în intestine și provoacă disconfort digestiv.

Cum să faci legumele crude mai digerabile?

Mai multe sfaturi pot fi implementate pentru a digera mai bine legumele crude.

Consumă legume crude la începutul mesei

Bettina Sarhosoglu recomandă consumarea legumelor crude ca aperitiv și consumarea lor în cantități mici la una dintre cele două mese, fie la prânz, fie seara. „Acest lucru ajută la calmarea intestinelor, de asemenea, putem evita amestecarea diferitelor legume crude în aceeași masă pentru a preveni aceste simptome digestive”, indică ea.

Fă-ți timp să mesteci legume crude

Mestecatul bine ajută la spargerea fibrelor și astfel le face mai asimilabile. În plus, procesul de digestie începe în gură. Mestecatul încet ajută sistemul digestiv să lupte împotriva balonării.

Curăță legumele crude

Semințele și coaja groasă ale unor legume crude, cum ar fi roșiile, pot provoca dificultăți digestive. Pentru a preveni aceste riscuri, le puteți curăța. Răzuirea acestor legume crude le face și mai digerabile.

Legume crude: virtuțile ierburilor aromatice

La prepararea unui starter cu legume crude se pot adăuga ierburi aromatice precum frunzele de mentă, rozmarin sau cimbru, care faciliteaza digestia.

Pregătește sucuri din legume crude

Dacă le digerăm cu adevărat prost, este interesant să facem sucuri cu aceste legume crude. „Pregătirea ocazională a unui suc permite intestinelor să se odihnească în timp ce se bucură de beneficiile vitaminelor din aceste legume”, ne sfătuiește dieteticianul-nutriționist.

Sursa: Tabu.RO

ARTICOLE SIMILARE

Beneficiile uimitoare ale consumului de pepene galben

Andreea Damian

De ce persoanele cu ochi căprui sunt mai afectate de depresia de iarnă

Andreea Damian

Serena Williams s-a dezbrăcat pentru o cauză nobilă

Andreea Damian

A băut această băutură, în fiecare dimineață, pe stomacul gol. Rezultatele au fost incredibile

Andreea Damian

Rețete de Paște. De ce să pui bere la friptura de miel. Și marii bucătari fac asta

Andreea Damian

Dieta pentru un stomac plat

realitatea

Scrie un comentariu