In primul trimestru din 2009, traficul aerian a coborat in picaj cu aproximativ acelasi procent, 15-20%, cu care decola in anii trecuti. Efectul? Un veritabil razboi al tarifelor ce ar putea reduce, in final, diferentele intre modelul traditional si cel low-cost. Cand TAROM anunta acum cateva saptamani lansarea unor oferte suprinzatoare, introducand bilete de 50 de euro pentru cursele externe si 24 de euro pentru cele interne, e posibil ca multe companii concurente sa fi intrat rapid in sedinte. E drept, lucrurile erau ceva mai nuantate.
Oferta de 50 de euro era valabila fara taxele de aeroport, comisioane care fac ca pretul biletului sa fie practic si de trei ori mai mare peste nivelul anuntat, iar oferta de 24 de euro pentru cursele interne se refera doar la anumite zile, mai ales atunci cand rezervarile de bilete sunt putine. Chiar si asa insa, in anumite situatii, biletele oferite de TAROM tind spre nivelul celor oferite de companiile de tip “low-cost”.
Iar transportatorul national nu este singurul care se orienteaza spre acest tip de reduceri. Lufthansa a anuntat recent tarife de 99 de euro pe ruta Bucuresti-Milano, iar British Airways promoveaza Londra la 118 euro. Parca asistam la o confruntare – daca ar fi sa-l citam pe celebrul premier britanic Winston Churchill – “pe mari si pe oceane, pe pamant si in vazduh” si, mai nou, pe internet. Iar intr-o asemenea batalie pretul a devenit cea mai de temut arma. Detalii despre batalia tarifelor gasiti in numarul 99 din MONEY EXPRESS