Home > Fashion > Declarație de sustenabilitate: Vogue Italia a înlocuit modelele de pe coperta din ianuarie cu ilustrații

Declarație de sustenabilitate: Vogue Italia a înlocuit modelele de pe coperta din ianuarie cu ilustrații

Vogue

Vogue Italia a făcut o declarație despre sustenabilitate lansând numărul din ianuarie fără portretul vreunui model pe copertă.

Primul număr al revistei din 2020 va prezenta în schimb povești ilustrate și o serie de ilustrații realizate manual create „fără a călători, a trimite haine sau a polua în vreun fel”.

Într-o notă editorială publicată joi pe site-ul celebrei reviste, redactorul-șef al ediției italiene, Emanuele Farneti, a spus că vrea să „lanseze un mesaj”. „În dezbaterea globală despre sustenabilitate și valorile pe care Vogue s-a angajat să le promoveze în următorul deceniu … există un aspect care îmi este deosebit de drag: onestitatea intelectuală”, a scris el. „În cazul nostru, acest lucru înseamnă să recunoaștem că există un impact semnificativ asupra mediului asociat cu publicarea unei reviste de modă”.

Pentru a explica această decizie, Farneti a estimat că pentru numărul revistei din luna septembrie au lucrat circa 150 de persoane, au fost efectuate 20 de zboruri cu avionul și numeroase călătorii cu trenul. El a menționat, de asemenea, consumul de energie electrică, utilizarea plasticului și deșeurile alimentare care au rezultat din producerea celor opt articole cu  fotografii ale revistei în luna respectivă.

Este pentru prima oară când revista a lansat o copertă ilustrată în istoria sa de 55 de ani. Printre artiștii însărcinați să realizeze portretele se numără ilustratorul japonez Yoshitaka Amano, pictorul originar din Mozambic Cassi Namoda și artistul de benzi desenate italian Milo Manara. Fiecare a prezentat diferite modele de copertă, inclusiv Lili Sumner, Olivia Vinten și Lindsey Wixson.

Înainte de a ajunge la chioșcuri săptămâna viitoare, Vogue Italia a prezentat șapte coperți diferite pe contul oficial de Instagram. Conținutul ediției din ianuarie este de asemenea axat pe durabilitatea în industria modei. Textele prezentate vor explora subiecte precum reciclarea hainelor și reducerea deșeurilor în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte.

 

View this post on Instagram

 

*NO PHOTOSHOOT PRODUCTION WAS REQUIRED IN THE MAKING OF THIS ISSUE A preview of the January 2020 Vogue Italia Special Issue on newsstands January 7th Female figure wearing @Gucci by Vanessa Beecroft @VBuntitled Cover 2 of 7 *** “All of the covers, as well as the features of our January issue, have been drawn by artists, ranging from well-known art icons and emerging talents to comic book legends, who have created without travelling, shipping entire wardrobes of clothes or polluting in any way. The challenge was to prove it is possible to show clothes without photographing them. This is a first, Vogue Italia has never had an illustrated cover: and as far as I know no issue of Vogue Italia in which photography is not the primary visual medium has ever been printed. Thanks to this idea, and to these artists’ process, the money saved in the production of this issue will go towards financing a project that really deserves it: the restoration of @FondazioneQueriniStampalia in Venice, severely damaged by the recent floods.” @efarneti See more via link in bio. Full credits: Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Fashion @franragazzi @robertaninapinna Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio #VogueValues

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

 

View this post on Instagram

 

*NO PHOTOSHOOT PRODUCTION WAS REQUIRED IN THE MAKING OF THIS ISSUE A preview of the January 2020 Vogue Italia Special Issue on newsstands January 7th @MiloManara_official featuring @OliviaVinten in @Gucci Cover 6 of 7 *** “I owe everything to women,” says Milo Manara, the father of erotic comics. The artist who collaborated with Hugo Pratt, Federico Fellini, and Alejandro Jodorowsky, this year, is celebrating fifty years of career. “For my cover I referenced the greatest of models, Michelangelo’s David, but in female form. I wanted to recreate the same pose, the quiet pride of the victor, which is the attitude that represents femininity in our times despite male resistance. David took on Goliath’s brute force with a slingshot. He won by using intelligence. Today, women have a great Goliath to defeat: male chauvinism, the patriarchy, and violence.” #MiloManara See more via link in bio. Full credits: #OliviaVinten @dnamodels Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Fashion @franragazzi @robertaninapinna Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio #VogueValues

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

 

View this post on Instagram

 

*NO PHOTOSHOOT PRODUCTION WAS REQUIRED IN THE MAKING OF THIS ISSUE A preview of the January 2020 Vogue Italia Special Issue on newsstands January 7th @Paolo.Ventura featuring @FeliceNova in @Gucci Cover 7 of 7 *** “All of the covers, as well as the features of our January issue, have been drawn by artists, ranging from well-known art icons and emerging talents to comic book legends, who have created without travelling, shipping entire wardrobes of clothes or polluting in any way. The challenge was to prove it is possible to show clothes without photographing them. This is a first, Vogue Italia has never had an illustrated cover: and as far as I know no issue of Vogue Italia in which photography is not the primary visual medium has ever been printed. Thanks to this idea, and to these artists’ process, the money saved in the production of this issue will go towards financing a project that really deserves it: the restoration of @FondazioneQueriniStampalia in Venice, severely damaged by the recent floods.” @efarneti See more via link in bio. Full credits: #FeliceNovaNoordhoff @michamodels Editor in chief @efarneti Creative director @ferdinandoverderi Fashion @franragazzi @robertaninapinna Casting directors @pg_dmcasting @samuel_ellis @ DM Fashion Studio #VogueValues

A post shared by Vogue Italia (@vogueitalia) on

Compania-mamă a revistei Vogue Italia, Condé Nast Italia, va folosi doar plastic compostabil pentru a înveli revista pe viitor, o mișcare care vine cu „costuri adăugate substanțiale, dar necesare”, a mai spus Farneti. Banii economisiți de revistă vor fi donați pentru a ajuta la restaurarea Fondazione Querini Stampalia, o instituție culturală din Veneția, deteriorată de inundațiile catastrofale din luna noiembrie.

Articole asemanatoare
Meghan Markle
Meghan Markle a înregistrat un record fantastic
modă
Tulburare de sezon: de ce ianuarie este noul septembrie în modă
muxe
Scurtă istorie a lui Muxe, al treilea gen al Mexicului. Apare pentru prima dată pe coperta Vogue
Anna Wintour
Anna Wintour, la 70 de ani. De ce editorul Vogue joacă un rol vital pentru industria de fashion

Comenteaza acest articol

Declarație de sustenabilitate: Vogue Italia a înlocuit modelele de pe coperta din ianuarie cu ilustrații

by Andreea Damian   3 min
0