Tabu
Image default
FASHION Slider

Haute couture și artă populară | Expoziția colecției „100%.RO”

Care este legătura dintre haute couture și arta populară românească? Dar între moda occidentală și meșteșugul tradițional românesc? Veți putea descoperi răspunsul la aceste întrebări vizitând noua expoziție tematică „100%.RO” de la Muzeul de Artă Populară  „Dr. Nicolae Minovici”.

100%.RO – Prejudecăți

Creatorul de modă francez Philippe Guilet a colaborat împreună cu numeroși meșteri români pentru a realiza, în 2011, colecția 100%.RO – Prejudecăți. Înlăturând orice prejudecăți legate de cultura românească, Guilet a creat o colecție vestimentară menită să pună în valoare creația actuală și tradiția artizanală. 

Așa cum o serie de specialiști lucrează pentru a produce piese deosebite haute couture, în același fel o echipă de meșteri populari și artizani, alături de tineri designeri, au lucrat sub atenta orchestrație a lui Guilet. 

Sursele creaței au depășit sfera costumului popular, colecția-experiment lăsându-se inspirată de „veselia românilor”, de „zgomotul războiului de țesut”, sau de diverse obiecte ale cutumelor noastre, precum oul încondeiat de Paște.

De la Minovici la Guilet

Colecția 100%.RO este expusă într-un cadru inedit, dialogând cu exponatele Vilei cu clopoței, o vilă devenită muzeu, în care colecționarul Nicolae Minovici a adunat în perindările sale obiecte de artă din mai toate colțurile țării.

Sensibil la atmosfera culturală a epocii, marcată de căutările stilului național în artele decorative și vizuale, Nicolae Minovici a pus bazele unei colecții aparte de textile tradiționale și de piese de podoabă, ouă pascale și icoane vechi, ceramică și mobilier. 

La fel ca Minovici, Philippe Guilet a călătorit în țară pentru a descoperi tradiții, locuri și pentru a înțelege sensibilitatea creatoare transpusă material în diverse obiecte cu scopul de a pune în valoare creația locală.

Vocația de peregrin și spiritul curios m-au făcut să descopăr în această țară talente adevărate care nu cer decât să se poată exprima în limbajul lor cel mai bun, în acel „savoir faire”…

Philippe Guilet

Moda la muzeu

Într-un fel, acțiunea lui Guilet și a echipei sale continuă vechi încercări din trecutul culturii românești de a salvgarda și menține activă producția tradițională. Între ținute nu veți găsi iile și șorțurile țărăncuței, ci obiecte vestimentare de factură occidentală, care sunt inspirate profund de tehnici de creație și decorațiune practicate până azi în România. 

Rochii cu mărgele, care amintesc de zgărdanele bucovinene, ținute care amintesc de portul schileresc, sau ținuta „șindriliană” sunt o parte din ținutele spectaculoase pe care vizitatorii muzeului le vor putea admira. 

O rochie cu motive solare reiterează însemnele astrale care se regăsesc în expoziția permanentă, atât pe pereți, cât și pe obiecte. Referirile la Bucureștiul actual nu sunt nici ele evitate, dovadă fiind ținuta „Bucureștinei”, realizată din fire de cablu.

Sfârșitul oricărei colecții este marcat, în mod tradițional, de apariția rochiei de mireasă, pe care o puteți întâlni în „Camera fetei” din Muzeul Minovici, imaginată ca o cameră dedicată zestrei tinerei soții.

Moda expusă în muzee cu profil artistic sau istoric reprezintă un eveniment inedit și o noutate în istoria muzeală și expozițională. Perioada marilor schimbări a avut loc la finalul secolului XX, iar de atunci expozițiile de modă continuă să o fie o realitate care atrage mulți vizitatori și totodată atenția specialiștilor. Expoziția va putea fi vizitată în perioada 23 aprilie – 31 octombrie 2021.

ARTICOLE SIMILARE

Cum arată casa pe care Beckhamii au cerut 33 de milioane de dolari

Andreea Damian

Intervenţiile cu botox la subraţ împotriva transpirației: o fiţă sau chiar funcționează?

Andreea Damian

S-a scris istorie la Premiile Oscar 2020. Lista completă a câștigătorilor

Andreea Damian

Avril Lavigne lansează un nou album după ce a supraviețuit bolii Lyme

Andreea Damian

Dolly Parton, făcută de rușine în public de propria soră

Andreea Damian

Kate Beckinsale a fost spitalizată în stare critică

Andreea Damian

Scrie un comentariu