Tabu
Image default
HEALTH

Înotul în apă rece: multiple beneficii pentru sănătate

Fie că este însorit, vânt, plouă sau ninge, există mulți înotători îndrăzneți pe tot parcursul anului. Și nu doar pentru a fi remarcat în fiecare 1 ianuarie!

Această activitate este ideală pentru adulții într-o condiție fizică bună. Trebuie spus că virtuțile acestor scufundări în apă rece sunt diverse. Un cazdin 2018, prezentat în British Medical Journal, era povestea unei tinere deprimate care și-a oprit tratamentele datorită unui scăldat săptămânal, la 15°C.

Se știe că aceste băi calmează și chiar provoacă o anumită euforie. Dar nu numai. Studiile anterioare au arătat, de asemenea, că înotătorii obișnuiți în apă rece sunt mai puțin predispuși la răceli sau infecții respiratorii și iau mai puține medicamente în general. Cunoaștem, de asemenea, beneficiile activităților reci asupra articulațiilor .

În sfârșit, prospețimea apei stimulează vasele de sânge ceea ce este benefic pentru artere – are un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale și a ritmului cardiac – și pentru vene (deci perfect în caz de insuficiență venoasă). Cu toate acestea, dacă aveți antecedente de boli de inimă, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a face pasul.

Sfaturile specialiștilor

Cea mai simplă opțiune este să continuați scăldatul – de obicei la mare – după vară. Acest lucru vă permite să vă obișnuiți treptat cu apa din ce în ce mai rece. Vrei să intri în baie? Alătură-te unui grup, mult mai prietenos de început!

Investește într-un costum de baie sau un top din neopren pentru a-ți proteja partea superioară a corpului imediat ce apa scade sub 16°C. De asemenea, acoperă-ți capul cu o șapcă (silicon sau neopren). Alții pot opta pentru costumul întreg. În general, este indicat să stai un minut pe grad în timpul iernii (12 minute în apă la 12°C de exemplu) dar acest lucru variază evident în funcție de senzația fiecăruia.

La cel mai mic semn de frig intens sau de oboseală, ascultă-te și ieși din apă. Pe plajă, puțină încălzire este esențială. Intră treptat în apă, începând de la jumătatea gambei, apoi scufundă-te până la talie. Te poți opri acolo (și practica ceea ce se numește longe-coast ) sau poți înota pentru cei mai aventuroși.

Când ieși din apă, îmbracă un halat de baie și frecă-te bine. Evită șocurile termice, mergând într-o mașină supraîncălzită, de exemplu.

ARTICOLE SIMILARE

De ce este greșit să folosim telefonul mobil pe post de ceas deșteptător

Andreea Damian

Cei 3 paşi simpli care pot reduce răspândirea pandemiei de COVID-19

Andreea Damian

Dieta cu spirulina, suc de Noni si apa alkalina – de la Miranda Kerr, model Victoria’s Secret

realitatea

Concluzie surprinzătoare legată de alcool. Consumul moderat previne apariția unei boli grave

Andreea Damian

Top 10 alimente bogate în iod

Andreea Damian

Cum ne protejăm pielea de orice afecțiune în vremea coronavirusului

Tabu Tabu

Scrie un comentariu