Tabu
Image default
HEALTH Slider

Moduri istețe de a face sistemul digestiv să funcționeze fără probleme de sărbători

Problemele digestive sunt un chin de sărbători. De obicei, tindem să exagerăm în privința alimentației. Din dorința de a gusta din fiecare preparat, introducem în stomac cantități mai mari decât în mod normal. Aceasta este cauza refluxului gastro-esofagian.

Consumul excesiv de alimente și combinația dintre ele generează probleme precum balonare, arsuri, diaree, constipație sau enterocolită. De cele mai multe ori această perioadă de mâncat excesiv vine după una de post și trecerea este făcută prea brusc. Această situație este agravată de stresul de dinaintea sărbătorilor: cumpărături, gătit, curățenie. Puși la un loc acești factori suprasolicită organismul.

Din fericire, există 9 modalități simple, dar eficiente de a ne îmbunătăți digestia. Corpurile noastre ne vor mulțumi cu siguranță mai târziu.

Dormi pe partea stângă

Stomacul și pancreasul sunt situate în partea stângă a corpului și fac parte din sistemul digestiv. Așezarea pe această parte permite alimentelor din stomac să treacă mai ușor în intestinul subțire. De asemenea, îmbunătățește eliberarea enzimelor pancreatice, care sunt responsabile pentru descompunerea alimentelor. Dormitul pe partea stângă reduce și șansele de a suferi de arsuri la stomac.

Mănâncă mai multe fibre și alimente fermentate

Fibrele ajută la menținerea mișcărilor intestinale regulate și normale. Majoritatea alimentelor bogate în fibre au, de asemenea, un conținut scăzut de zahăr, grăsimi și calorii, deci sunt, în general, mai sănătoase. Ovăzul, fasolea sau fructele sunt surse bune de  fibre. De asemenea, puteți adăuga alimente fermentate în dietă. Unele tipuri de iaurt simplu conțin probiotice, care sunt bacterii bune pentru intestinele tale. Cele mai frecvente sunt bifidobacteriile și lactobacilul, care pot îmbunătăți unele probleme digestive și pot reduce simptomele sindromului intestinului iritabil.

Evitați alimentele greu digerabile

Alimentele grase vă pot face să vă simțiți balonați timp de multe ore, deoarece au nevoie de mai mult timp pentru a fi digerate de corp. Acest tip de mâncare poate crește, de asemenea, șansele de a suferi de gaze stomacale, crampe sau indigestie. De asemenea, ne poate afecta capacitatea de a ne concentra, deci este bine să avem o dietă bine echilibrată pe bază de fructe, legume și carne mai slabă.

Consumați apă

Apa ajută la descompunerea alimentelor pe care le consumăm, astfel încât organismul să poată absorbi mai bine substanțele nutritive necesare. În ciuda convingerii generale că nu este bine să bei apă în timpul mesei, acest lucru nu este de fapt adevărat. Apa ajută digestia și este, de asemenea, foarte utilă dacă suferiți de constipație. Consumul apei în timpul mesei poate influența, de asemenea, dimensiunea porțiilor.

Meditați și controlați-vă stresul

Dacă suntem stresați, corpul simte presiunea și încetinește digestia. Acest lucru duce la balonare, crampe, indigestie sau constipație. Când suntem foarte stresați, este posibil să simțim o creștere sau o scădere a poftei de mâncare. Niciuna dintre ele nu este bună pentru sănătatea noastră, așa că încercați să meditați sau să acordați prioritate sănătății mintale.

Încercați metoda de respirație 4-7-8

Ne poate gestiona poftele alimentare, îmbunătăți somnul, reduce nivelul de anxietate și poate controla răspunsurile emoționale. Tot ce trebuie să faceți este să inhalați aer 4 secunde, să vă țineți respirația încă 7, apoi să-l eliberați complet numărând până la 8. Este recomandat să faceți acest lucru de 4 ori.

ARTICOLE SIMILARE

Evoluție spectaculoasă! Cum s-a transformat Ariana Grande dintr-o copilă dulce în noua Whitney Houston

Andreea Damian

Celebritati nascute pe 3 iulie!

realitatea

Detoxifierea cu apa si lamaie – cea mai buna alegere de dimineata

realitatea

Martisor dulce – Prajitura fina cu nuci

realitatea

Scarlett Johansson susține că divorțul a ajutat-o să se pregătească pentru rolul din Marriage Story

Andreea Damian

De ce spațiul cosmic afectează diferit femeile și bărbații

Andreea Damian

Scrie un comentariu