Tabu
FASHIONSlider

Noua modă: modestia. Ce înseamnă și cum a ajuns să fie o tendință?

Ideea de îmbrăcăminte modestă a fost inspirată de o tendință în modă a femeilor de a expunde cât mai puțin – sau deloc – corpul, astfel încât să respecte cerințele atât în privința restricțiilor religioase (de a nu expune deloc pielea) cât și în privința stilului. Interpretarea exactă a „modestiei” variază în funcție de cultură și țară. Nu există o interpretare clară, deoarece această modă este influențată de caracteristicile socio-culturale ale fiecărui stat.

Dar toți sunt de acord cu ideea că modest fashion (în traducere liberă modă modestă) înseamnă îmbrăcăminte modestă, confortabilă, care acoperă mult din corpul unei persoane. Companiile Dolce & Gabbana, H & M și Uniqlo au intrat deja în segmentul modest de modă. Acestea au disponibile articole de vestimentație care acoperă majoritatea părților corpului și păstrează tendințele actuale în modă.

O căutare rapidă a termenului „modest fashion”, Google va genera 149 de milioane de rezultate. Căutările pe Pinterest UK au crescut cu 500% în 2019. În plus, la sfârșitul anului 2018 moda „modestă” era o industrie de 250 de miliarde de dolari. Iar această cifră este în creștere! Până în 2020, această piață va valora peste 293 de miliarde de dolari, potrivit prezicerilor State of the Global Islamic Economy. „Modestia” în modă este peste tot: o vedem în videoclipurile de pe YouTube, pe podium, pe stradă.

Dar ce anume este modest fashion și de ce a devenit atât de populară?

Termenul poate fi interpretat în mai multe moduri diferite. Cu toate acestea, este de obicei folosit pentru a descrie îmbrăcămintea care mai degrabă ascunde decât să pună în valoare corpul.

https://www.instagram.com/p/BwX36pml0ui/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_loading_state_control

Îmbrăcămintea „modestă” poate include hijab-uri și burqas, precum și bluze, pantaloni, jachete și rochii care au o croială simplă. Deși acest tip de haine se poartă din motive religioase sau culturale, multe femei le îmbracă din motive pur și simplu stilistice.

Accensiunea acestui curent s-a născut din nevoia de a fi la modă și de a respecta regulile. Un număr tot mai mare de designeri musulmani au intrat deja pe piață, cu prezentări de modă în Marea Britanie, Franța, Germania, Olanda, Australia, Dubai, Egipt, Kuweit și Iordania. Influencerii au împânzit și ei Instagramul de fotografii. Experții numesc asta „tur de forță în lumea modei musulmane globale”.

https://www.instagram.com/p/Bj0hno2AAKE/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_loading_state_control

Popularitatea acestei industrii crește pe măsură ce încearcă să elimine stereotipurile, generând câștiguri financiare uriașe. De-a lungul anilor, mai multe mărci cunoscute de îmbrăcăminte au răspuns cererii și au lansat linii de haine modeste, prin intermediul unor campanii mai incluzive. În 2014, DKNY a lansat colecția Ramadan, iar în 2015, H&M și-a prezentat primul model care poartă hijab, Mariah Idrissi.

În ultimii ani, modelele musulmane, cum ar fi Halima Aden, de 20 de ani, au arătat lumii întregi că femeile care poartă hijab-uri pot fi elegante. În 2016, Halima a fost prima concurentă care a purtat hijab la un concurs de frumusețe și de atunci a avut mai multe apariții pe catwalk. Ea a devenit de asemenea primul model purtător de hijab care a apărut pe coperta revistei Vogue din Marea Britanie (2018). Modest fashion are și o săptămână a modei, Dubai Modest Fashion Week.

https://www.instagram.com/p/Bujvd2FnPOR/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=embed_loading_state_control

ARTICOLE SIMILARE

Andreea Esca, Ștefan Bănică, Delia și Smiley, vizați de o molimă care atacă generație după generație. Dan Negru, mesaj manifest

Andreea Damian

Colecția Elle în România

realitatea

Poate Botox-ul să îți controleze plăcerea sexuală? Se pare că da

realitatea

Dieta: cum să obții un echilibru acido-bazic și să rămâi sănătos

Andreea Damian

Vintage new entry: Gina Pistol

realitatea

Andreea Raicu, mesaj dur pe rețelele de socializare la adresa familiilor „perfecte”

Andreea Damian

2 comentarii

Scrie un comentariu