Tabu
CULTURElifestyle

Rance, o dinastie de parfumieri

Rancé înseamnă prestigiu și tradiție purtate din generație în generație. Totul a început în 1795 când Francois Rancé a decis să renunțe la producerea de mănuși parfumate, o modă care se afla în declin, pentru a se dedica parfumurilor: ape de colonii, ape din flori, esențe, produse cosmetice de îngrijire, toate livrate în cutii făcute manual și decorate cu materiale extrem de valoroase. François a devenit parfumierul preferat al lui Napoleon, el semnând creații de marcă pentru acesta și pentru iubita lui soție, Josephine.

Cum vă simțiți ca fiind parte din dinastia Rance?
Mă simt extrem de norocos că m-am născut în astfel de familie și că am crescut cu pasiunea pentru parfumuri. Faptul că acum, alături de mama mea, Jeanne Sandra, duc mai departe tradiția este o mare onoare. Încercăm prin creațiile noastre să păstrăm viu spiritul Rance și să ducem mai departe moștenirea prețioasă primită de la strămoșii noștri. Inovația creativă și cercetarea continuă sunt secretele produselor Rancé actuale. Parfumurile poartă cu sine emoții, iar acestea mențin vie tradiția Rancé.

Dacă ar fi să creați un parfum dedicat unei personalități publice, care ar fi acea persoană și ce fel de aromă ar fi?
Am în plan o astfel de creație, dar deocamdată este doar la stadiul de proiect și nu pot dezvălui mai multe detalii. Crearea unui parfum de nișă cere foarte multă dăruire și imaginație. Parfumul este o trăire, o stare de spirit.

Parfumul Le Vainquer a fost creat pentru Napoleon, credeți că bărbatul care-l poartă trebuie să fie puternic, la fel ca el, sau împrumută din calitățile parfumului?
Mama mea, Jeanne Sandra Rancé, a readus la viață numele și prestigiul acestui parfum. Este o creație deosebită, cu ingrediente de cea mai înaltă calitate. Aroma de citrice mediteraneene, pepene, ghimbir se îmbină cu lavandă, geranium și iasomie. Nota de piele și cea lemnoasă de iris se completează perfect cu ambra și moscul ce au un caracter afrodisiac. Parfumul este disponibil într-o sticlă elegantă în formă de obelisc și este împodobită cu o coroană de lauri ce se acordă doar învingătorilor. Când a readus la viață acest parfum, mama l-a văzut pe bărbatul care poartă Le Vainquer ca pe un caracter puternic, un bărbat căruia îi place să domine.

Rancé este cea mai veche familie producătoare de parfumuri din Grasse. Puteți spune că familia dvs. a creat Grasse așa cum îl știm acum, tărâmul parfumurilor?
În prima jumătate a secolului 17, în atelierul din Grasse, Louise Rancé a realizat mănuși pentru aristocrația din Franța. Descendenții săi, Antoine, Jacques și Jean François au urmat cu dăruire tradiția familiei. Jean François a fost primul membru al familiei care a fost creator de mănuși și parfumier. Tradiția a fost continuată de cei doi fii ai săi Alexandre, care s-a mutat la Paris și a studiat parfumeria modernă și François care a rămas în Grasse și a avut grijă de atelierul tatălui său. Pot să spun că fabrica parfumierului François Rancé a fost una dintre fabricile care au făcut din Grasse centrul mondial al parfumurilor.

Nu vi se pare frustrant că acum la Grasse oricine poate cumpăra o esență și să o transfome în parfum?
Nu, deoarece modul în care esența este prelucrată face diferența. Astfel, parfumurile de calitate vor rezista mereu, în timp ce creațiile superficiale vor rămâne în anonimat.

Odată intrat în Beautik Haute-Parfumerie, pornești într-o călătorie în timp. Parfumurile sunt pline de istorie și te proiectează în alte timpuri, dar sunt, în același timp, foarte actuale. Cum se explică acest fapt?
Acest concept este foarte faimos în lume, iar nouă ni se potrivește și ne reprezintă. Suntem foarte atenți în alegerea partenerilor și de aceea aș dori să vă dau câteva exemple ale faimoaselor magazine din Europa care împărtășesc conceptul nostru. Celebrul magazin londonez Harvey Nichols, favoritul în materie de shopping al Prințesei Diana, dedică etajul al patrulea, parfumeriei de nișă. Această zonă se numește sugestiv „Foret de Parfum’’ și adună branduri de parfumuri greu de găsit laolaltă într-un alt loc din Londra, printre ele este și Rancé. De asemenea, nu mai puțin luxosul Harrods, la etajul al cincilea al clădirii, oferă un adevărat paradis al parfumurilor de nișă, găzduind The Roja Dove Haute Parfumerie. În Paris, locul unde își are originea parfumeria clasică, magazine de lux cu renume, ca Printemps sau chiar mai modernul concept-store Colette, dedică un spațiu important brandurilor de nișă. În București, suntem prezenți cu exclusivitate la Beautik Haute Parfumerie și am ales această locație deoarece abordează conceptul parfumeriei de nișă reușind să ofere cele mai rare case de parfumuri și cele mai sofisticate arome din toate timpurile. Care este diferența dintre parfumurile de nișă și cele de masă? Parfumeria de nișă este o alternativă la producția parfumurilor de masă. Arta și creativitatea sunt principalele elemente definitorii ale parfumeriei de nișă. De aceea, indiferent de riscuri, au apărut nenumărate case de parfumuri de nișă deoarece clienții s-au săturat să folosească parfumuri de masă, vor un parfum care să nu fie obișnuit și dacă se poate, să fie personal. Casele de parfumuri de nișă au propriul parfumier care se ocupă de parfumurile brandului respectiv, exact cum se întâmpla în trecut. Fiecare parfum are în spate o poveste ce evocă un loc special, personalități, imperii etc. Parfumurile de nișă au o distribuție selectivă, nu se întâlnesc aproape niciodată în lanțuri de magazine universale, nu fac publicitate în reviste, apar doar în interviuri și articole. Pentru ei, cea mai bună reclamă o constituie buna reputație. Apropo de criza financiară… Cum a reușit Rancé să treacă peste tot felul de crize, de guverne, războaiem, și să rămână în picioare? Compania a fost creată în 1795 și faptul că există și azi se datorează pasiunii familiei mele pentru parfumuri. Casa Rancé a fost mereu în căutarea perfecțiunii și a progresului tehnologic, rămânând mereu fidelă principiilor fondatorilor săi. Am continuat cercetările începute de François Rancé, iar descendenții familiei au dezvoltat produse de înaltă calitate și un stil caracteristic care și-au lăsat subtil amprenta asupra întregii game. Folosirea ingredientelor naturale este o altă trăsătură distinctivă a tradiției Rancé, iar filozofia este urmată și astăzi cu rigurozitate.

ARTICOLE SIMILARE

Uite-o pe Kim Kardashian de Romania. Vedeta cu cel mai bombat fund de la noi!

Robbie Williams s-a dezbrăcat din nou – VIDEO

realitatea

“Mica a deschis ochii insa nu are voie sa adoarma pentru ca a uitat sa respire!”

Cum a scris Chuck Palahniuk – Fight Club: „Niciun capitol nu a fost mai lung decât un videoclip”

realitatea

Vezi cat castiga juriul de la “Romania Danseaza”!

Chinezii au clonat super-câinele iar acum îl dresează să devină polițist

Andreea Damian

Scrie un comentariu