Home > Health > Diete > Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)

Iata-ne ajunsi la finalul acestei serii, in speranta ca sfaturile noastre va vor ajuta sa slabiti si sa va mentineti sanatatea. Asadar, hai sa vedem care sunt recomandarile specialistului in nutritie, Dr. Laura Ene, legate de combinatiile de alimente:

  1. Conopida cu ulei de masline

Cu doar 25 de calorii per 100 g, conopida este un aliment prietenos cu silueta. Are si un indice glicemic scazut, ceea ce este foarte important in controlul glicemiei si al poftelor.

Un studiu a aratat ca legumele cu continut glicemic scazut duc la o mai mare pierdere in greutate decat cele cu indice glicemic mai ridicat, precum mazarea si porumbul.

Adauga o lingura de ulei de masline peste conopida si coace-o – ii evidentiaza aroma, iar grasimile sanatoase din uleiul de masline iti pot reduce pofta de mancare facandu-te sa te simti satul vreme mai indelungata.

  1. Fistic cu mere

Simti nevoia de o gustare de dupa amiaza? Aceasta combinatie ofera proteine, grasimi sanatoase si fibre care potolesc foamea. Cu aproximativ 160 de calorii la 25 de bucati, fisticul este unul dintre fructele cu coaja tare cele mai prietenoase cu silueta, din simplul motiv ca decojirea lor te poate incetini si te impiedica sa mananci repede si sa faci excese. Marul adauga dulceata, antioxidanti si fibre acestei gustari delicioase.

  1. Peste, tortilla din grau intreg si sos salsa

Unul dintre motivele pentru care eforturile de scadere in greutate esueaza este gustul. Mesele fara gust te pot face sa cedezi tentatiei in fata alimentelor de tip fast-food. Prin urmare, este important sa ai mancaruri sanatoase si delicioase in diete ta. Taco cu peste este un exemplu perfect: fa-l cu peste alb pentru proteine slabe de calitate si o tortilla din grau integral pentru fibre si carbohidrati cu absortie lenta. Adauga un topping de salsa homemade pentru un plus de vitamine si ai grija sa mananci aceasta combinatie la masa de pranz, daca vrei sa slabesti!

  1. Ciocolata neagra cu migdale

Eliminarea dulciurilor din dieta suna ca o metoda excelenta sa pierzi kilogramele, dar este ca un bumerang. Interdictia totala poate duce la abateri grave. Cu aproximativ 7 grame de zahar per 30 g, ciocolata neagra este un desert care face bine organismului in cantitati mici, datorita bogatiei de antioxidanti oferiti de pudra de cacao.

Combinarea cu migdalele pline de proteine si grasimi sanatoase iti mentine constant nivelul de zahar din sange, ceea ce inseamna ca te vei simti satul mai mult timp. Atentie insa la cantitate, 20 grame de ciocolata neagra si 10 samburi de migdale te costa aproximativ 150 de calorii!

  1. Salata de legume cu ulei de masline

Este inutil sa reamintim aici proprietatile, multe, demonstrate si diverse, pe care legumele si uleiul de masline le au asupra organismului uman. Dar merita sa scoatem in evidenta ca uleiul ajuta organismul sa extraga din legume o cantitate mult mai mare de nutrienti. Cu alte cuvinte, grasimile sanatoase din uleiul de masline ajuta legumele sa-ti dea tot ce au mai bun.

Atentie insa, daca ai probleme cu greutatea si ai nevoie sa slabesti, nu folosi mai mult de 3-4 pufuri de ulei din recipientul de spray per portia de salata si nu depasi 1 lingura de ulei la un kilogram de legume, atunci cand le gatesti!

Aceste combinatii de alimente care faciliteaza procesul de slabire nu sunt deloc intamplatoare, ci rezultatul unor descoperiri stiintifice. Daca am compara organismul uman cu o masina programata sa functioneze cu benzina premium, combinatiile „rele” de alimente sunt precum motorina sau GPL-ul, care ar infunda si ar strica in timp motorul, din simplul motiv ca nu sunt combustibilul potrivit!

Combinatiile bune de alimente respecta acele legi ale naturii care ne fac sa ne pastram sanatatea si silueta pana la adanci batraneti. Incepe chiar de la urmatoarea masa sa combini corect alimentele ca sa slabesti!

Dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutritie si Boli Metabolice
Clinica de Nutritie KiloStop


Articole asemanatoare
Iata cat de nocive sunt dulciurile pentru copii si care sunt alimentele de care trebuie sa ii ferim
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea a III-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea aII-a
5 motive pentru care iti este mereu foame – partea I

Comenteaza acest articol

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)

by Madalina Antal   2 min
0