Tabu
Image default
FASHION Slider

Tendința momentului: cu lenjeria intimă la vedere, pe covorul roșu

Issa Rae la Premiile Emmy. Megan Fox la MTV VMA. Zoë Kravitz și Kendall Jenner la Gala Met. Așa arată o lume post-Victoria’s Secret?

Megan Fox s-a săturat să fie o actriță profund subevaluată și s-a transformat în schimb într-o icoană fashion. Solicitând ajutorul stilistului Maeve Reilly, ea a luat cu asalt New York-ul într-o serie de look-uri – Mugler (la VMA), Peter Dundas și Revolve (la Gala Met) și David Koma (pe străzile din Manhattan). Dar, spre deosebire de celebritățile anterioare care au îmbrățișat „rochia transparentă” – Kate Moss în Dior (1993), Rose McGowan în Maja Hanson (1998), Rihanna într-o rochie plasă cu Swarovski la CFDA Awards din 2014 – Fox și-a păstrat sutienul și lenjeria intimă.

Și Issa Rae și-a arătat lenjeria intimă, duminică seară,la premiile Emmy. Actrița de 36 de ani a apărut pe covorul roșu într-o rochie din plasă cu slip negru pe dedesubt. Cu o săptămână înainte, Hailey Bieber a apărut la VMA-uri într-o rochie albă Alaïa, cu aplicație pe bust și un detaliu alb în formă de scurt în jurul șoldurilor. Și atât Zoë Kravitz, cât și Kendall Jenner s-au îmbrăcat în cristale strălucitoare pentru Gala Met.

Deși aceste aspecte de covor roșu lasă puțin loc imaginației, ele sunt foarte la modă în această perioadă. Trăim într-un moment post-Victoria’s Secret, în care designerii promovează lenjeria ca o modalitate de a face o declarație. „Ceea ce este interesant la această tendință este că nu este doar de a fura privirea bărbaților”, notează Cora Harrington, expertă în lenjerie de corp. „Gala Met nu este organizată pentru băieții de la facultate care vor doar să se uite la fete! Mugler și Givenchy nu sunt provocatoare. Ceea ce vedeți acum este o alegere individuală pentru femei.”

Credeți sau nu, această alegere poate fi susținută de știință. Un studiu danez a stabilit că femeile poartă lenjerie pentru „sentimente sporite de control” în viața de zi cu zi. Omul de știință comportamentală Carolyn Mair confirmă că „purtarea de lenjerie sau seturi de lenjerie frumos de calitate ne sporește încrederea și stima de sine … [și] ne fac să ne simțim încrezătoare, ne poate face să parem mai atrăgătoare din punct de vedere fizic, deoarece avem tendința de a sta în picioare, de a ne plimba, de a vorbi și de a gestiona diferit”.

Tendința reformează lenjeria ca ceea ce filosoful francez Michel Foucault ar numi o „tehnologie a sinelui” – obiecte exterioare pe care le folosim pentru a ne construi lumea interioară. Pentru Megan Fox, lenjeria vizibilă este un mod de a spune că știe că va fi sexualizată oricum, așa că ar putea la fel de bine să o dețină. „O femeie inteligentă știe să-și armeze frumusețea … nu este nimic mai periculos decât asta. Nu este nimic mai puternic”.

La nivel practic, tendința vine în acest moment de tranziție de la îmbrăcămintea de lucru la domiciliu la o viață mai publică. Și cifrele o dovedesc și ele. Vânzările de lenjerie de corp sunt în creștere, iar designerii fac orice pentru a valorifica acea piață. A devenit clar că acesta aspect este foarte căutat.

ARTICOLE SIMILARE

De Crăciun facem cea mai mare risipă. Ce să faci ca să ai un impact cât mai mic asupra mediului

Andreea Damian

Kate Beckinsale face yoga cu capre

Andreea Damian

De la Alice în Țara Minunilor la Frații Karamazov: top 3 cărți cu matematică

realitatea

Stella McCartney trimite carti postale pe lenjerie

realitatea

H&M + Lanvin = LOVE

realitatea

Hairstiliștii au hotărât: acestea sunt nuanțele de păr ale toamnei 2018

Andreea Damian

Scrie un comentariu