Tabu
Image default
FASHION Slider

Virgil Abloh a murit | Călătoria unui rege al streetwear-ului de lux

Designerul de modă Virgil Abloh, creator al colecţiilor pentru bărbaţi Louis Vuitton și fondator al label-ului Off-White, a murit duminică, 28 noiembrie, la vârsta de 41 de ani. Suferea de cancer. Virgil Abloh a reușit să fascineze industria cu talentul său, și mai ales cu ideile sale nonconformiste și îndrăznețe.

Virgil Abloh a fost unul dintre cei mai talentați creatori de modă ai generației sale. Faimos pentru prietenia cu Kanye West, brandul său Off-White, numirea sa ca director artistic al colecțiilor pentru bărbați la Louis Vuitton, dar și pentru implicarea sa în crearea diversității reale în cercurile creative, Virgil Abloh a excelat cu adevărat în toate domeniile, scrie elle.fr.

Începuturile unui vizionar

Virgil Abloh s-a născut pe 30 septembrie 1980 în Rockford, Illinois, Statele Unite. A obținut o diplomă în inginerie civilă la Universitatea din Wisconsin, apoi și-a continuat pregătirea pornind de la studii de tehnologie modernă. Ulterior, a obținut un master în arhitectură la Institutul de Tehnologie din Illinois.

Dar Virgil Abloh a avut întotdeauna o atracție specială pentru lumea creativă sub toate formele ei. În adolescență, a început să-și exprime fibra artistică prin muzică și a devenit DJ: a mixat melodii și a reelaborat sunetele pentru a scoate la iveală o nouă lucrare. Din acel moment au apărut începuturile viziunii designerului.

Virgil Abloh preferă să adopte o viziune opusă. El vede creația într-un mod complet nou și preferă să lucreze din fragmente existente ale culturii noastre. O viziune la care continuă să lucreze și să o impună și astăzi în toate domeniile pe care le abordează. Un pariu câștigător al designerului care face din el o ființă aparte.

Un început remarcabil

În 2002 și la doar 22 de ani, Virgil Abloh a devenit brațul drept al lui Kanye West și al stilistului său. Alături de rapper și compozitor, el își vede rolul extinzându-se de la designul coperților albumelor, la scenografie, prin managementul merchandising-ului labelului.

Dar în 2009, cariera sa a luat o altă întorsătură când a făcut primii pași în lumea modei. La 29 de ani, a intrat într-un stagiu la casa de lux italiană Fendi, din Roma, unde și-a cunoscut prietenul de o viață Kanye West, care și-a făcut debutul în această industrie. În urma acestui stagiu, designerul a decis să lanseze primul său concept store în orașul său natal, Chicago, alături de Don C, co-manager al lui Kanye West. În acest loc numit Galeria RSVP, lumini verzi de neon strălucesc pe lucrările celor mai la modă designeri de streetwear ai momentului, alături de piese vintage de la marile branduri de designer.

În 2012, stilistul a luat decizia de a-și crea prima etichetă: Pyrex Vision. Renumită pentru logo-ul „Pyrex 23” și culorile sobre, eticheta a avut un succes flamboyant. Datorită colecțiilor capsulă, în care artiști renumiți – precum A $ AP Rocky – și-au putut aplica semnăturile, Virgil Abloh a văzut Pyrex instalându-se în cele mai influente magazine concept, alături de cele mai mari case. O etichetă care, în ciuda succesului său, a fost închisă un an mai târziu. Un pas esențial în dezvoltarea unui nou proiect.

OFF-WHITE: începutul unui imperiu

La sfârșitul anului 2013 va lua naștere proiectul care va face să strălucească geniul lui Virgil Abloh, primul său brand de îmbrăcăminte fashion: Off-White. Cu sediul în Milano, eticheta semnătură alb-negru cu dungi diagonale oferă o poziționare high-end, care atrage rapid un public internațional. Se naște un imperiu. Virgil Abloh își găsește inspirația la Nicolas Ghesquière, și mai precis în colecția sa toamnă-iarnă 2012/2013 pentru Balenciaga. Acest lucru va da naștere unei adevărate fascinații pentru piesele cu estetică stradală, care vor purta totuși numele celor mai mari case de modă. Un fir comun care va deveni piatra de temelie a întregului concept Off-White și care nu încetează să seducă. Astăzi, marca are peste 10,6 milioane de abonați pe contul de Instagram.

Un succes care trece și prin numeroase colaborări, mai îndrăznețe de fiecare dată. O modalitate pentru Virgil Abloh de a-și îmbogăți propria creație cu ochii altor oameni pe care îi respectă. În timp ce marca a făcut echipă cu Nike și a actualizat exclusiv 10 modele ale mărcii la celebrul swoosh, Virgil Abloh a decis să se angajeze în proiecte din ce în ce mai ambițioase. În 2017, finalistul premiului LVMH 2015 a dezvăluit un proiect dedicat designului interior prin unirea forțelor cu gigantul suedez IKEA.

În 2018, Jimmy Choo a fost cel care s-a lăsat prins în aventura Off-White, iar din această colaborare s-au născut pantofii acoperiți cu folie PVC. Apoi, în urma unei invitații a Gianna Reisen – cea mai tânără coregrafă a Balletului din New York – Virgil Abloh a lucrat la costumele monocrome ale lucrării Composer’s Holiday, prezentată în inima Lincoln Center în ianuarie și februarie 2018. Colaborări care îi permit să menține însăși esența acestui brand multiplatform, rezultat dintr-un amestec subtil de streetwear, lux, artă, pe care el o definește drept „zona gri dintre alb și negru”.

Fiul risipitor de la Louis Vuitton

Pe 25 martie 2018, surpriza a fost totală. Virgil Abloh este numit director artistic pentru colecțiile pentru bărbați ale prestigioasei case de modă Louis Vuitton. Apoi a devenit unul dintre primii designeri de culori dintr-o casă haute couture, precum Olivier Rousteing la Balmain. O adevărată trambulină pentru cei care au militat de mulți ani pentru stabilirea diversității în cercurile creative.

La Louis Vuitton, stilistul a făcut ceea ce știe să facă cel mai bine: reconstruiește și împrospătează. Dar, în ciuda întregii sale voințe și a dorinței de a crea proiecte din ce în ce mai ambițioase, designerul a trebuit să ia o pauză în 2019 din cauza suprasolicitării. O perioadă de pauză care i-a permis virtuozului streetwear să revină într-o formă mai bună ca niciodată în 2020 și să facă această casă de lux fondată în 1854 să strălucească din nou odată cu tinerețea. Pentru Louis Vuitton, Virgil Abloh își păstrează linia de conduită fără a denatura însăși esența acestui brand iconic. În timp ce deconstruiește arhetipuri învechite, în fiecare sezon el oferă o nouă interpretare a garderobei masculine. Un geniu care va fi amintit pentru totdeauna.

ARTICOLE SIMILARE

Tatuaje ascunse… sub tricoul vedetelor!

realitatea

Fotografie Cristiana Apostol – Lumina

realitatea

Primul magazin online de lenjerie intimă

realitatea

Jonathan Van Ness devine „prima femeie ne-feminină” de pe coperta Cosmopolitan UK, după 35 de ani

realitatea

American Music Awards 2021 | Cele mai frumoase ținute de pe covorul roșu

Andreea Damian

Gemma Chan este noua ambasadoare L’Oréal Paris

Andreea Damian

Scrie un comentariu