Tabu
Image default
HEALTH Slider

TOP 10 fructe și legume vedete în luna septembrie

Luna septembrie ne încântă cu o varietate de fructe și legume bogate în vitamine. Ne vom bucura din plin de fructele sezoniere: prune, struguri, smochine. Ca să nu mai vorbim de legume: porumb, ciuperci, varză, praz și dovleacul plăcintar.

Iată un top 10 fructe și legume vedete în septembrie!

Smochine – bogate în calciu

Smochinele dulci și suculente sunt bogate în fibre și ajută la constipație. În plus, conțin minerale precum calciu, potasiu și magneziu care protejează sănătatea osoasă.

Struguri – detoxifianți

Septembrie începe să aducă minunatele beneficii ale strugurilor. Vitamina C, fibre, antioxidanți care protejează organismul împotriva radicalilor liberi și ajută organismul împotriva constipației.

Pere – pentru tensiunea mare

Perele de toamnă sunt excelente în protejarea organismului împotriva hipertensiunii arteriale. De asemenea, au un conținut bogat de potasiu și apă care au efect diuretic și purificator. Prezența fibrelor și ale flavonoidelor aduc beneficii împotriva constipației. De asemenea, sunt recomandate și pentru diabetici.

Mere – pentru digestie

Mărul conține vitamina C, acizi și săruri care stimulează digestia și au efecte antiseptice. În plus pectinele favorizează tranzitul intenstinal și protejează flora digestivă. De asemenea, reduc nivelul de colesterol.

Mure – Fier și vitamina C

Ca și celelalte fructe de pădure, murele protejează sănătatea cardiovasculară și sistemul imunitar. În plus, având efect astringent, ajută în cazurile de diaree. Atenție, însă, dacă sunt prea coapte au efect invers și accelerează tranzitul intestinal!

Rubarba – pentru anemie

Rubarba se poate transforma într-un preparat delicios împotriva anemiei, grație conținutului ridicat de fier, acid folic și vitamina C. În plus, rubarba conține vitamina A, precum și B6, B1 și B2. Studiile recente au dovedit că rubarba conține antioxidanți care protejează corpul împotriva bolilor cardiovasculare.

Varza albă – anticancer

Varza albă este excelentă atât în stare crudă cât și murată. Ea conține vitaminele C și E, precum și acid folic. Antioxidanții și fibrele din varză protejează organismul împotriva cancerului și bolilor de inimă.

Ciuperci – pentru vitamina D

Ciupercile, ca și soarele, oferă corpului vitamina D. Ciupercile mai conțin și seleniu, potasiu și vitamina D, precum și alți antioxidanți care protejează corpul împotriva degradării celulare și bolilor cardiovasculare.

Porumb – pentru digestie

Porumbul dulce este o sursă excelentă de vitamina C și este excelent pentru persoanele care suferă de boala celiacă. În plus, porumbul are betacaroten și vitamine din clasa B, precum și apă și zaharuri care nu se transformă în amidon. Ele ajută la o digestie mai ușoară.

Praz – pentru circulație

Prazul de toamnă este mai gros decât cel de vară, iar gustul este mai intens, făcându-l ideal pentru gătit în sezonul de toamnă/iarnă. Ca și ceapa și usturoiul, prazul conține sulf care întărește sistemul imunitar și îmbunătățește circulația sângelui. În plus, are și efect laxativ și diuretic, ajutând stomacul precum un balsam. Dacă nu este supragătit, prazul oferă doze de acid folic, vitamina C și E.

ARTICOLE SIMILARE

Fundația Calea Victoriei ⎥ Palatele știute și neștiute ale Bucureștiului

Ciocîrlan

Antonio Banderas se întoarce la Melanie Griffith, după 4 ani de la divorț?

Andreea Damian

Fiica Loredanei, sexy și provocatoare ca mama sa FOTO

Tabu Tabu

Zaharul ascuns din alimente. Surse surprinzatoare de zahar (partea I)

realitatea

„Bandajul injectabil” oprește sângerarea internă în numai trei minute

Andreea Damian

Alexia Eram, fiica Andreei Esca, de urgență la spital

Tabu Tabu

Scrie un comentariu