Tabu
lifestyle

5 lucruri de care să ţii cont dacă faci sport acasă (P)

sport

Mișcarea și exercițiile fizice trebuie să facă parte din rutina zilnică sau săptămânală. Și, chiar dacă anul acesta planurile ți-au fost date peste cap, nu găsi o scuză în faptul că s-au închis sălile de sport ca să fii 100% sedentară. Poți face, ușor, câteva exerciții fizice si acasă, mai ales dacă nu vrei ca zilele de plajă să se transforme în calvar doar pentru că ești nemulțumită de cum îți stă în costumul de baie. Evită astfel de situații și păstrează-te în formă cu sport dar și alte sfaturi la îndemâna oricui. Așa că pregătește-te de vacanță și: 

Hidratează-te

Atât pentru sportivii de performanţă, cât şi pentru practicanţii de agrement, hidratarea, în timpul exerciţiilor fizice, este esenţială. Apa ajută organismul înaintea, în timpul şi după efort. Nu mai puţin de 60% din corpul tău este apă şi acest lichid joacă un rol vital în funcţionarea majorităţii organelor. Corpul tău pierde între 1 şi 2 litri de apă, la fiecare oră de efort. Dacă nu recuperezi lichidul pierdut, rişti să te deshidratezi și să-ți pui în pericol sănătatea. Apa îţi alimentează muşchii, făcându-i mai rezistenţi la efort, prevenind crampele şi crescând nivelul de energie. Pentru sesiunile tale de exerciţii fizice acasă, alege apă minerală de pe lafantana.ro, disponibile în variantă plată şi carbogazificată, cu un conţinut echilibrat de minerale, gust proaspăt şi plăcut.

Stabileşte-ți o rutină

Odată ce ai început un program de exerciţii fizice, asigură-te că te vei ţine de el. Pentru aceasta, ai nevoie de un plan. Lipsa voinţei personale este motivul pentru care foarte mulţi aleg să facă exerciţiile la sală, sub atenta îndrumare a unui specialist. Începi prin a stabili zilele şi orele de antrenament. Pe măsură ce vei respecta acest program, corpul tău va intra într-o rutină, iar mişcarea va deveni un obicei plăcut. Dimineaţa este cel mai bun moment pentru exerciţii fizice, fiindcă te ajută să te înviorezi şi să capeţi energie pentru o zi de lucru. Stabileşte-ți frecvența în funcţie de condiţia ta fizică. Ideal ar fi să-ţi lucrezi muşchii în fiecare zi, însă, chiar şi două zile pe săptămână de mişcare ar putea fi suficiente. Ca să câştigi timp, fă exerciții în timp ce urmărești, la radio sau la tv, emisiunea preferată.

Nu uita de încălzire

Mişcările uşoare, înainte şi după fiecare antrenament, sunt esenţiale. Acestea previn accidentările musculare şi afecţiunile cardiace. Inima trebuie obişnuită, treptat, atât cu efortul intens, cât şi cu încetarea acestuia. Pentru menţinerea ritmului cardiac normal, orice activitate fizică trebuie să aibă forma unei piramide, cu pregătire şi pentru creşterea, şi pentru scăderea intensităţii. Toate acestea pot fi monitorizate şi cu ajutorul unor dispozitive electronice sau aplicaţii dedicate.

Atenție la hainele de sport

Vestimentaţia pentru ora de sport de acasă trebuie să fie, în primul rând, comodă. Hainele pe care le porţi pot face diferenţa dintre o sesiune de mişcare plăcută şi o stare de disconfort. Sunt de preferat articolele sportive care permit corpului să respire şi suficient de flexibile pentru a nu restrânge mişcarea. Ţesăturile sintetice elimină transpiraţia şi se usucă mai uşor.

Alege un loc sigur

Exerciţiile fizice presupun mişcări repetate, care predispun la accidente. Pentru ca sesiunea să se desfăşoare în deplină siguranţă, alege un spaţiu liber. Orice element de mobilier sau decorativ îţi poate provoca leziuni, dacă le atingi în timpul efortului. La fel de importantă este şi temperatura camerei: optează pentru un loc răcoros şi bine ventilat.

Faptul că nu poţi merge la sală nu este o scuză ca să renunți la sport. Cu un program hotărât, poţi transforma camera de zi în sala de sport de acasă. Important este să-ţi stabileşti o rutină de exerciţii din gama celor de care corpul tău are mai multă nevoie. Spor la treabă!

ARTICOLE SIMILARE

Vera Wang a pozat in costum de baie la 62 de ani – FOTO

realitatea

În plină criză, Camelia Åžucu nu renunța la lux

realitatea

Cei mai frumosi barbati de la Hollywood si nevestele lor urate

realitatea

Ghici cine vorbește despre depresia postpartum

realitatea

KATE MIDDLETON, Ducesa Catherine a intrat in gura “soacrei”: “Prea lenesa, prea vanitoasa, nu foarte desteapta”

realitatea

Lui Leo DiCaprio îi pasă de mediu

realitatea

Scrie un comentariu