Tabu
Image default
HEALTH

Alimentul-minune pentru Postul Crăciunului

Mulți dintre noi se întreabă ce să mănânce în post ca să nu se îngrașe. Oamenii postesc din motive spirituale, dar și din motive nutriţionale. Din păcate, cei mai bine intenţionaţi credincioşi sfârşesc adesea prin a se îngrăşa în post, pentru că aleg alimente care, deşi sunt considerate „de post”, sunt hipercalorice, favorizează îngrăşarea şi au efecte negative asupra sănătăţii.

Bulgurul este un ingredient excelent pentru această perioadă și e ideal pentru salate, deoarece le face mai sățioase, mai crocante și mai gustoase.

Cuvântul „bulgur” provine din limba turcă şi înseamnă „crupe”, este un aliment din cereale provenit din mai multe specii de grâu în special din grâul dur (ghircă- Triticum durum sau Triticum turgidum subsp. durum). Îşi are originea în bucătăria din Orientul Mijlociu, iar în anumite zone reprezintă un aliment de bază. Cea mai veche descoperire arheologică este cunoscut încă din mileniul al VI-lea î. Hr.

Trebuie știut că bulgurul face parte din categoria cerealelor integrale, asta înseamnă că furnizează organismului tău toate substanțele nutritive stocate în bobul întreg. Datorită conținutului de fibre alimentare, bulgurul agrenează mișcările regulate ale intestinului și ajută la detoxifierea organismului de toxine. Ce este minunat este că bulgurul are și un indice glicemic scăzut, fiind prietenos cu silueta, potrivit bonappetit.com.

Substanţe: fibre, proteine, carbohidraţi, acizi graşi, gluten, substanţe minerale: fier, magneziu, fosfor, potasiu, calciu, zinc, sodiu, vitamine: C, A, B1, B2, B3, B6, B9, B12.

Beneficii

Consumul de bulgur este asociat cu multiple beneficii pentru sănătate, inclusiv prevenirea bolilor și îmbunătățirea digestiei.

Susține sănătatea inimii

Un aport adecvat de alimente bogate în fibre – cum ar fi cerealele integrale, fructele și legumele – poate susține sănătatea inimii și poate reduce riscul de boli cardiovasculare.

Susține controlul glicemiei

Comparativ cu cerealele rafinate, cerealele integrale sunt asociate cu un răspuns redus al zahărului din sânge și niveluri mai mici de insulină.

Susține digestia și sănătatea intestinală

Consumul regulat de cereale integrale, cum ar fi bulgurul, poate susține creșterea bacteriilor intestinale sănătoase. Aceste bacterii produc acizi grași cu lanț scurt, care susțin sănătatea intestinală și funcția digestivă. În plus, un aport adecvat de alimente bogate în fibre, cum este bulgurul, poate fi de asemenea eficient pentru tratarea și prevenirea problemelor digestive precum constipația.

Util în dietele de slăbire

Bulgurul poate fi inclus într-o alimentație sănătoasă și echilibrată, pentru a susține o greutate sănătoasă.

ARTICOLE SIMILARE

Mananca ceva gustos chiar si atunci cand nu ai timp sa gatesti!

realitatea

Colonoscopiile, un subiect tabu. Când și de ce trebuie să te prezinți la medicul specialist

Oana

Jennifer Lopez şi logodnicul ei le oferă hrană elevilor unei şcoli americane, pentru un an

Andreea Damian

Invata sa-ti amenajezi acasa un spatiu pentru sport

realitatea

Au trecut sarbatorile…Apelam la diete sau cum ardem cat mai multe calorii?

realitatea

10 exercitii uimitoare pentru picioare tonifiate si fese mai ferme

realitatea

Scrie un comentariu