Home > Lifestyle > Ce exerciții să faci pentru a nu-ți pierde memoria în era digitală

Ce exerciții să faci pentru a nu-ți pierde memoria în era digitală

Cu Google luând locul memoriei personale, mulți se îngrijorează că una dintre facultățile vitale umane se erodează.

Există însă “atleți” ai memoriei – care pot ține minte sute de numere în câteva secunde – ei ne arată cum să ne luptăm cu uitarea. Ei participă la campionate internaționale de memorie și concurează încercând să-și amintească cele mai multe lucruri în cel mai scurt timp, în categorii care includ imagini cu poze, nume, fețe și date ale evenimentelor istorice. Cum reușesc să facă asta?

Știm că creierul este maleabil. Un studiu realizat în anul 2000 a arătat că hipocampul, o regiune a creierului care joacă un rol important în memorie, a fost mai dezvoltat la șoferii din Londra decât la alți oameni, probabil pentru că au trebuit să învețe și să memoreze străzile.

Emma Ward, un lector senior în psihologie de la Universitatea Middlesex, spune că internetul nu a fost o parte integrantă a vieții noastre atât de mult timp încât oamenii de știință să înțeleagă pe deplin efectul pe termen lung asupra creierului oamenilor. Ea adaugă: “Există dovezi că antrenamentul de memorie este benefic – și chiar ideea din spatele lui este practica și repetiția, în așa fel încât căile neuronale devin întărite. S-ar putea argumenta că, cu cât ne bazăm mai mult pe mijloace artificiale de memorare și pe tehnologie, cu atât procesele noastre de memorare devin mai puțin eficiente. Va fi interesant, în anii următori, să examinăm copiii care au crescut cu o astfel de tehnologie, pentru a vedea efectul pe care îl are ea asupra memoriei și cunoașterii “.

Dean Burnett, neurology, consideră că memoria trebuie să fie exersată. “Memoria este în esență formată din legături între neuroni și este bine cunoscut faptul că, pentru a menține aceste conexiuni intacte, ele trebuie să fie “activate” în mod regulat. Recuperarea unei amintiri le activează. “informațiile știute nu se estompează, se degradează sau ceva de genul acesta însă creierul nostru se străduiește mai mult să le găsească dacă este rar folosit. ”

Este comod să vă înregistrați în întregime vacanța pe un smartphone, de exemplu, dar experimentele au sugerat că, dacă faceți acest lucru, nu mai acordați atenție mediului înconjurător. Dacă sunteți distras, căile neuronale din creier nu sunt folosite într-un mod care ar întări memoria, lăsând-o vulnerabilă la distorsiuni.

unul dintre cele mai vechi sisteme mnemotehnice se numără metoda Loci. Un „locus” reprezintă un loc, iar „loci” este forma de plural.

“Atleții” memoriei spun că oricine poate să le învețe tehnicile. “Trebuie să faceți o mulțime de exerciții”, spune Alex Mullen, în vârstă de 26 de ani, campion mondial al memoriei în 2015. “Depinde doar de cât de mult sunteți dispuși să exersați”. Cea mai obișnuită tehnică utilizată de atleții memoriei este “metoda loci”. Ideea principal ar fi că atunci când memorezi o listă – cum ar fi o listă de sarcini – să asociezi o imagine cu fiecare element de pe ea. Imaginile, care pot fi cât absurde dorești, sunt apoi plasate în camerele din “palat”, care va fi de fapt casa voastră sau altă clădire familiară. Pentru a-ți reaminti lista, îți închipui doar că te plimbi de la o cameră la alta.

Însă chiar și atleții memoriei recunosc că abilitățile lor greu câștigate au limitele lor. Ei spun că, dacă nu își exersează memoria, amintirile încep să se estompeze cu timpul – și încă au în mod regulat pierderi de memorie. Cu toate acestea, există un avantaj pe care chiar și scepticii îl vor recunoaște. Exercițiile de memorie ajută să-ți amintești unde ți-ai pus cheile mult mai repede!

Articole asemanatoare
memoria
Motivul extraordinar pentru care ar trebui să mergi mai des cu spatele
10 exercitii uimitoare pentru picioare tonifiate si fese mai ferme
Cum sa scapi de depresia de primavara!
Cum sa dormi mai bine – Un truc accesibil

Loading...

Comenteaza acest articol

Ce exerciții să faci pentru a nu-ți pierde memoria în era digitală

by realitatea   2 min
0