Tabu
Image default
BEAUTY Slider

Cele mai importante schimbări la menopauză. Iată cum poți reduce semnele îmbătrânirii

Toate femeile se gândesc cel puțin o dată în cursul vieții la acel moment în care vor fi la menopauză, care înseamnă absența timp de un an a menstrelor. Vârsta de debut se consideră minim normal ca fiind 40 ani.

Cum se manifestă menopauza

Simptomele și semnele frecvente sunt determinate de scăderea cantității de estrogeni (principalii hormoni feminini), cu efecte pe toate aparatele și sistemele:

  • Modificări ale fanerelor (par, piele și unghii) – păr uscat, fără strălucire, se rupe ușor sau cade; unghii fragile și fără luciu, piele uscată și aspră, care necesită mai multă cremă de hidratare
  • Modificări la nivelul mucoaselor – uscăciune vaginală, dispareunie (jenă la contactul sexual), usturime la micțiune cu infecție urinară supraadaugată, pierderi involuntare de urină la râs, strănut sau la efort cauzate de scăderea tonusului musculaturii pelvine și a detrusorului vezical
  • Țesut adipos altfel distribuit – predominant abdominal și plus ponderal destul de important în anumite cazuri
  • Edeme palpebrale și ale mâinilor, adică “ochi umflați” dimineața, accentuarea pungilor și cearcănelor
  • Dureri ale articulațiilor mici (mâini și picioare), uneori cu redoare matinală, adică start mai greu în mobilizare
  • Creșterea tensiunii arteriale, unele persoane devenind din hipotensive hipertensive
  • Tulburări de somn
  • Schimbări de dispoziție, atitudine depresivă, plâns facil, gânduri suicidare, scăderea stimei de sine, nervozitate, anxietate, atacuri de panică până la declanșarea unor patologii severe psihiatrice de tipul depresiei severe
  • Bufeuri, caracterizate prin valuri de căldură
  • Starea generală poate fi afectată, femeia acuzând oboseală, rău general, amețeli, chiar pierderi ale cunostinței, cefalee, crampe musculare, amorțeala buzelor sau mâinilor

Semnele menopauzei se văd pe chip

Când a fost ultima dată când te-ai uitat lung și insistent la fața ta ți-ai studiat pielea din jurul ochilor, buzele sau fruntea? Desigur, odată ce ai început să faci asta – mai ales dacă ai 30 sau 40 de ani și, cu siguranță, dacă treci prin menopauză – această analiză lasă loc adesea unei emoții aprinse pe măsură ce recunoști diferite semne ale îmbătrânirii.

Încă de la vârsta de 35 de ani, care este momentul în care nivelurile hormonale tind să atingă vârful, este important să vă verificați în mod regulat fața și să examinați cu atenție modul în care s-ar putea schimba. Și odată ce descoperiți primele semne ale îmbătrânirii, puteți începe să înlocuiți vitaminele, mineralele și substanțele nutritive pe care procesul de îmbătrânire a început să le epuizeze.

Adăugați volum cu portocale

Căderea părului este adesea asociată cu bărbații, dar și femeile o experimentează, în special în timpul menopauzei, când nivelul de estrogen și progesteron scade – acești hormoni ajută părul să crească mai repede și foliculii să rămână mai mult timp.

Unele femei au părul subțire, în timp ce altele suferă de alopecia areată, ducând la pierderi de păr mai neuniforme. Acest lucru este adesea cauzat de un nivel scăzut de feritină, o proteină din sânge care conține fier. Lipsa de biotină vitamina B și vitamina C poate fi, de asemenea, o problemă.

Soluție: Citricele oferă vitamina C, dar ajută și la absorbția fierului. Gălbenușurile de ou, untul de nuci și cerealele integrale asigură biotină.

Frunze verzi pentru ten radiant

Pielea palidă se poate datora anemiei, în mod obișnuit cu femeile care au perioade grele în menopauză. Vegetarienii sunt, de asemenea, susceptibili, deoarece pot avea o dietă săracă în fier și vitamina B12.

Soluție: Fierul și vitamina B12 se regăsesc în carne și lactate, dar vegetarienii își pot crește nivelul de fier consumând o mulțime de legume cu frunze verzi, nuci și semințe.

Multe cereale sunt îmbogățite cu fier și acid folic. Carnea slabă, ouăle și într-o măsură mai mică peștele sunt surse bune de B12.

Reducerea ridurilor cu supă miso

Scăderea nivelului de estrogen în timpul menopauzei va face mai greu pentru corpul dumneavoastră să reînnoiască și să repare pielea deteriorată de soare. Seleniul este un antioxidant important; ridurile pot fi un semn că ai un nivel scăzut de seleniu și, de asemenea, zincul.

Soluție: Cercetările din Japonia au descoperit că un consum frecvent de izoflavonă poate reduce adâncimea ridurilor. Izoflavonele fac parte dintr-un grup de substanțe chimice pe bază de plante numite fitoestrogeni. Aceste substanțe chimice imită hormonul feminin estrogen.

Produsele din soia conține izoflavonă. Atât supa de edamame, cât și miso sunt surse bune.

Pește gras pentru buze sănătoase

Buzele crăpate sunt un semn al deficitului de vitamina B12.

Soluție: Această vitamină se obține cel mai bine din carne, somon, lapte, brânză și ouă. Veganii și vegetarienii ar trebui să caute un supliment de bună calitate.

Cartofi dulci pentru piele uscată

Pielea uscată poate fi rezultatul lipsei unei creme de protecție solară, împreună cu o dietă săracă în acizi grași esențiali.

De asemenea, indică deficiențe ale vitaminei A, necesare pentru sănătatea membranei celulare și ale vitaminei E, care protejează celulele pielii de deteriorarea radicalilor liberi. La mijlocul vieții, când ovarele cedează, pielea devine uscată din cauza lipsei de estrogen.

Soluție: Mâncați legume cu frunze verzi, nuci și semințe și pește gras pentru a încuraja celulele sănătoase și pentru a oferi „lubrifiere” naturală.î

Vitamina A, numită și retinol, este esențială pentru a face pielea elastică și tânără – ficatul, cartofii dulci și brânza sunt surse excelente.

În plus, consumă alimente bogate în izoflavone, inclusiv soia și semințe de in. Pielea uscată poate apărea și dacă nu beți suficient – consumați cel puțin șase pahare de apă pe zi.

ARTICOLE SIMILARE

Anda Adam si-a schimbat din nou look-ul! Fanii sunt confuzi: “Eu nu mai inteleg nimic!”

Wella Professionals înseamnă fashion

realitatea

Coronavirus: de ce oamenii iau tot mai multe boli grave de la animale

Andreea Damian

Cum sa te machiezi pentru fotografii reusite

realitatea

Am descoperit lacul de unghii preferat de Jennifer Lopez. Are un preț accesibil!

Andreea Damian

Cultura online ⎢ Noaptea ideilor de la Institutul Francez

Ciocîrlan

Scrie un comentariu