Home > Lifestyle > Cum iti organizezi programul de exercitii cand te antrenezi acasa?

Cum iti organizezi programul de exercitii cand te antrenezi acasa?

A face antrenament acasa inseamna ca trebuie sa fii ceva mai organizat, sa te asiguri ca lucrezi corect si sa iti mentii vie motivatia. A face antrenament acasa inseamna ca ai un program flexibil si accesibil de exercitii, ca lucrezi intr-un mediu familiar si fara restrictii majore de timp. Asa ca iata ce trebuie sa stii despre cum sa iti organizezi un program eficient de exercitii in afara salii de sport.

In primul rand, mare grija la forma de executie – ideal este sa lucrezi in fata unei oglinzi mari, in care sa te poti monitoriza. Si, desi tentatia este sa lucrezi in haine de casa, e important sa te schimbi in echipament special pentru sport, ca sa te antrenezi in conditii optime. Nu uita sa pornesti aparatul de aer conditionat, e important sa ai in camera in care faci exercitiile o temperatura mai redusa, de 20-22 de grade, ca sa te antrenezi eficient.

Prima componenta a unui antrenament acasa ar trebui sa fie o suita de exercitii care iti formeaza masa musculara de calitate – opteaza pentru exercitii cu greutati medii, benzi elastice si cateva miscari cu greutatea corpului (genuflexiuni, fandari, flotari si abdomene). Exercitiile trebuie sa acopere toate grupele musculare, asa ca nu uita de umeri, brate si spate in programul tau de antrenament. Acest antrenament ar trebui sa dureze 55-70 de minute in care sa lucrezi lent si controlat. Inspira-te din programele de pe site-urile de fitness sau de pe youtube, multe sunt foarte interesante si eficiente.

Al doilea element al oricarui program de antrenament este rutina de exercitii cardio. Este importanta pentru sanatate si pentru reducerea stratului de grasime de pe corp. Vremea de afara e perfecta pentru alergare, asa ca da o fuga in cel mai apropiat parc! Incepe prin a alterna cateva minute de mers alert cu un minut de alergare, apoi lucreaza pentru a ajunge sa alergi usor timp de cel putin 40 de minute fara sa te mai opresti. Un program de exercitii cardio trebuie urmat macar de doua ori pe saptamana, asa ca rezerva-ti doua zile pentru acest tip de exercitii si alterneaza alergarea cu mersul cu bicileta sau rolele, ori cateva bazine inotate rapid.

Nu uita ca trebuie sa lucrezi si la mobilitate si flexibilitate, asa ca o data la o saptamana e indicat sa urmezi un program de yoga sau stretching pentru acasa. Gasesti astfel de video-uri pe youtube, incepe cu variantele de stretching pentru incepatori si, pe masura ce iti imbunatatesti mobilitatea, avanseaza si in programele pentru mobilitate.

E important sa faci miscare, sa iti mentii corpul sanatos si sa te bucuri de rezultatele pe care le obtii, asa ca daca nu ai timp sa ajungi la o sala, ai oricand la indemana varianta de a face sport acasa!

Articol scris de Cori Gramescu.


Articole asemanatoare
Ce sa NU faci la sala
10 exercitii uimitoare pentru picioare tonifiate si fese mai ferme
Castiga unul din cele 3 abonamente full pentru o luna de zile la LadyFIT Gym!
#CheckYourSelfie

Comenteaza acest articol

Cum iti organizezi programul de exercitii cand te antrenezi acasa?

by Madalina Antal   2 min
0