Tabu
LIFESTYLESlider

De ce nu merită să comanzi nimic de Black Friday

Este timpul să te oprești înainte să faci cumpărături. Facem un pas înapoi pentru a face lumină asupra problemelor legate de Black Friday.

Este din nou acel moment al anului: retailerii ne bombardează căsuțele poștale cu e-mailuri promoționale, iar fluxurile noastre de pe rețele sociale sunt pline cu un singur lucru: Black Friday.

Cel mai mare eveniment de cumpărături al anului are loc vineri, 11 noiembrie. Ca de obicei, am fost solicitați deja de câteva săptămâni bune să obținem ofertele din timp și să ne pregătim pentru reducerile mari. Dar în acest an, se simte și mai acut, în parte din cauza inflației care amenință să perturbe cheltuielile consumatorilor în acest sezon de cumpărături.

Dar această frenezie inconștientă de cumpărături nu poate fi bună pentru planetă, oameni și animale, și tot mai mulți oameni încep să pună la îndoială și să boicoteze evenimentele de cumpărături precum Black Friday.

Chiar și atunci când mărcile și organizațiile mari promovează durabilitatea de Black Friday, promovând oferte „prietenoase cu mediul”, ceva se simte în neregulă. Există o cantitate tot mai mare de spălare ecologică în jurul acestor vânzări, dar consumul excesiv încurajat în această perioadă nu poate fi niciodată cu adevărat durabil.

Cheltuielile mai mari ale consumatorilor la nivel mondial înseamnă că mai multe produse sunt fabricate și expediate în întreaga lume, așa că nu este surprinzător faptul că amprenta de carbon în Vinerea Mare va crește. Deoarece se fac atât de multe tranzacții, se creează mai multe emisii, se generează mai multe deșeuri și sunt expediate mai multe camioane pentru a satisface cererea.

Black Friday nu are impact doar asupra planetei pe care trăim. De asemenea, ne afectează pe toți, începând cu muncitorii care produc bunurile pe care le cumpărăm. Producția la scară largă vine adesea cu externalizarea forței de muncă către țări în care mărcile scapă plătind bani, privând lucrătorii de acces la un salariu decent și la condiții de muncă sigure și prinzându-i într-un ciclu inuman de sărăcie. Și după cum probabil ați ghicit, profitul suplimentar generat de vânzarea de bunuri și mai ieftine în timpul Black Friday nu ajunge în portofelele muncitorilor.

ARTICOLE SIMILARE

Emotiile sau cum oscilam intre pozitiv si negativ

realitatea

Ce studii are, de fapt, Smiley. Meseria de bază a artistului nu are legătură cu muzica

Andreea Damian

Boeing 737 Max: un angajat spune că avionul a fost „proiectat de clovni” pentru profit

realitatea

Demi Moore, confesiuni „din suflet” despre Hollywood, dependenţe şi abuzuri

Andreea Damian

Angelina Jolie şi Brad Pitt s-au împăcat

Andreea Damian

NIMENI nu-l CREDEA ÎN STARE! George Clooney s-a LOGODIT cu iubita lui, Amal Alamuddin

Scrie un comentariu