Tabu
HEALTH

Înotul în apă rece: multiple beneficii pentru sănătate!

Această activitate este ideală pentru seniorii cu condiție fizică bună. Trebuie spus că virtuțile acestor scufundări în apă rece sunt diverse.

Un caz a fost prezentat în British Medical Journal, despre o tânără depresivă care în 2018 și-a oprit tratamentele datorită unei practici săptămânale, la 15°C. Se știe că aceste băi calmează și chiar provoacă o anumită euforie. Dar nu numai.

Beneficii asupra articulațiilor

Studiile anterioare au arătat, de asemenea, că cei care obișnuiesc să înoate în apă rece sunt mai puțin predispuși la răceli sau infecții respiratorii și iau mai puține medicamente în general. Cunoaștem, de asemenea, beneficiile activităților reci asupra articulațiilor.

În sfârșit, prospețimea apei stimulează vasele de sânge ceea ce este benefic pentru artere – are un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale și a ritmului cardiac – și pentru vene (deci perfect în caz de insuficiență venoasă). Cu toate acestea, dacă aveți antecedente de boli de inimă, discutați cu medicul dumneavoastră înainte de a face pasul.

Cea mai simplă opțiune este să continuați scăldatul – de obicei la mare – după încheirea sezonului estival. Acest lucru vă permite să vă obișnuiți treptat cu apa din ce în ce mai rece.

Îmbrăcămintea potrivită

Investește într-un tricou sau top din neopren pentru a-ți proteja partea superioară a corpului imediat ce apa scade sub 16°C. De asemenea, acoperiți-vă capul cu o șapcă (silicon sau neopren). Cei mai curajoți vor opta pentru costumul întreg în mijlocul iernii. În general, este indicat să stai câte un minut pe grad în timpul iernii (12 minute în apa de 12°C de exemplu). dar acest lucru variază evident în funcție de senzația fiecaruia. La cel mai mic semn de frig intens sau de oboseală, ieși din apă.

Pe plajă, puțină încălzire este esențială. Intră treptat în apă, începând de la jumătatea gambei, apoi scufundă-te până la talie. Vă puteți opri acolo (practica se numește longe-coast) sau puteți înota, pentru cei mai aventuroși. Când ieșiți din apă, îmbrăcați un halat de baie călduros. Evitați șocurile termice, mergând într-o mașină supraîncălzită.

ARTICOLE SIMILARE

Inima îți bate nebunește, palmele transpiră – cum îți este afectat corpul de stres?

realitatea

Cele două categorii de persoane care ating vârful rezistenței umane

Andreea Damian

Oamenii au capacitatea de a-și regenera părți din corp, la fel ca salamandra

Andreea Damian

EPIDEMIE de RUJEOLĂ în România. Cum te poți proteja de această afecțiune contagioasă

Andreea Damian

Ce este dieta Okinawa și cum ne poate prelungi viața

Andreea Damian

Sfaturi pentru a-ți optimiza somnul și sănătatea

Andreea Damian

Scrie un comentariu