Home > Fashion > Ponosite sau chic? De ce tot mai mulți tineri preferă hainele second-hand

Ponosite sau chic? De ce tot mai mulți tineri preferă hainele second-hand

haine

Cumpărarea și vânzarea de bunuri de lux „la mâna a doua” este în plină expansiune, parțial determinată de argumentul etic.

Retailul de tip outlet s-a dezvoltat în ultimii ani într-un ritm amețitor și în România. În 2008, apărea primul centru de outlet de la noi, probabil și singurul de pe piața locală. Deocamdată. Cel mai important aspect al outlet-urilor este prețul: în comparație cu mall-urile, magazinele de tip outlet au prețuri mai mici cu cel puțin 30%, reduceri ce pot ajunge și până la 90%. Spre deosebire de centrele comerciale care au produse în concordanță cu tendințele sezonului, în outlet-uri se regăsesc colecții mai vechi. Chiar dacă nu ești la modă, măcar ești îmbrăcat de „firmă”.

S-a înregistrat un boom în ceea ce privește numărul de persoane care cumpără haine „demodate”. Numărul clienților va crește cu 12% în 2020, comparativ cu 3% pe piața obișnuită a bunurilor de lux. Motivul este, în parte, simplu – oamenii pot cumpăra produse de designer la prețuri mai mici. Dar popularitatea sa se reduce și la un accent mai mare pe durabilitate.

Motivul este, în parte, simplu – oamenii pot cumpăra bunuri de design la prețuri mai mici. Dar popularitatea sa se reduce și la un accent mai mare pe durabilitate.

Un studiu realizat de Boston Consulting Group a constatat că din ce în ce mai mulți consumatori resping fast fashion, moda rapidă în care contează cantitatea și modul arbitrar în care se schimbă tendințele în modă, modul iresponsabil în care înlocuim și aruncăm. „Industria modei este una dintre cele mai poluante din lume, iar consumatorii înțeleg din ce în ce mai mult că extinderea vieții unui articol de îmbrăcăminte are un impact pozitiv mare”, spune Cecile Wickmann, fondatorul site-ului de revânzare Rebelle.

Pe lângă magazinele de tip outlet fizice, există și o mulțime de site-uri web care vând haine de designer second-hand cu reduceri de până la 70% din prețul inițial. În mod obișnuit, se percepe și un comision pentru vânzări între 18% și 30%, în funcție de valoarea articolului. Majoritatea sunt inspectate și verificate dacă sunt autentice de către experții de modă a site-urilor web înainte de a fi expuse la vânzare.

Consumatorii sunt determinați de dorința de a face cumpărături mai etic și acest lucru este valabil în special în rândul tinerilor.

Articole asemanatoare
S-a folosit mult conceptul de „muncă-chic” la săptămâna modei pentru bărbați din Milano
De ce va purta Joaquin Phoenix același costum la toate festivitățile de premiere din 2020?
Anna Wintour îndeamnă cumpărătorii să nu considere că hainele sunt „de unică folosință”
Când și de ce a devenit drăguț să îmbraci copiii în costume de animale?

Comenteaza acest articol

Ponosite sau chic? De ce tot mai mulți tineri preferă hainele second-hand

by Andreea Damian   1 min
0