Tabu
Image default
HEALTH Slider

Șapte acțiuni de zi cu zi care afectează perineul fără ca tu să observi

Aparent inofensive, anumite mișcări și gesturi dăunează perineului, un set de mușchi care sunt totuși esențiali.La birou, la sală sau în timp ce îți poți transporta geanta, perineul este abuzat zilnic fără ca tu să observi asta.

Pentru Joëlle Souffir, kinetoterapeut și pelvi-perineolog din Paris, motivul este simplu: acest set de mușchi, situat între pubis și anus, „luptă constant împotriva gravitației și suferă o presiune continuă” în timpul mișcărilor noastre. Totuși, ar fi vorba de a-l răsfăța definitiv, și asta din copilărie. Esențial pentru corp, perineul susține organele bazinului mic și ajută la prevenirea problemelor de incontinență urinară, precum și a descendenței organelor. Doi profesioniști arată cum să efectuați anumite acțiuni de zi cu zi pentru a nu vă mai răni perineul.

Tuse, strănut

O tuse puternică sau un strănut ne rănește podeaua pelviană. „Aceasta comprimă diafragma, crește presiunea abdominală și, prin urmare, apasă pe perineu. Se contractă cu fiecare hiperpresiune din burtă. Dacă tusea este prea puternică, presiunea exercitată asupra perineului va fi prea mare”, explică Joëlle Souffir, potrivit Madame Le Figaro. Kinetoterapeutul recomandă „contractarea perineului, astfel încât să absoarbă șocul, apoi să-l elibereze”. Respirația profundă vă poate ajuta să faceți acest lucru bine și să vă protejați podeaua pelviană.

Mulți dintre noi avem o postură proastă pe scaunele noastre de birou. „Când suntem așezați în fața computerului, umerii se apropie de pelvis, conținutul abdomenului împinge viscerele înainte și în jos. Când suntem aplecați pe jumătate, diafragma cu greu se poate mișca, iar perineul cu atât mai puțin”, explică Bernadette de Gasquet, doctor și profesor de yoga. Soluția? Nu vă sprijiniți pe spătarul scaunului, ci așezați-vă pe marginea scaunului cu coatele îndreptate înainte. „Trebuie să vă poziționați bine, astfel încât să nu coborâți nimic pentru că nu puteți lupta cu gravitația tot timpul. Pentru a vă lucra perineul în timp ce stați așezați, îl contractați înainte de a expira fără a încerca să-l blocați lăsându-l să urce cu diafragma când inspirăm”, specifică dr. de Gasquet.

Porți greșit geanta, copilul sau cumpărăturile

Dacă purtarea unui obiect în timp ce adopți o postură proastă este dăunătoare pentru spate, acțiunea face rău și perineului. E cazul când transporti un teanc de cărți, copilul, cumpărăturile. „De îndată ce presiunea abdominală crește, ca și când purtăm o greutate, perineul nostru este suprasolicitat”, menționează Joëlle Souffir. Pentru a evita încărcătura, este mai bine să îți copilul pe șold, mai degrabă decât pe abdomen, de exemplu. Același lucru cu geanta sa de mână: „Poart-o peste umăr, mai degrabă decât peste braț sau peste un singur umăr, pentru a echilibra sarcina și a proteja podeaua pelviană”, spune Bernadette de Gasquet.

Ridici un obiect de jos

„Nu este bine să te apleci pentru că pe pui presiune pe stomac și pe perineu pentru a te ridica”, avertizează dr. De Gasquet. „De asemenea, suprasolicităm regiunea lombară”, adaugă dr. Souffir. Pentru a ridica un obiect care a căzut, Bernadette de Gasquet recomandă să te lași pe picioare, îndoind genunchii, să așezi un antebraț pe o coapsă și să împingi fesele, păstrând spatele drept, imaginându-ți că porți un rucsac.

Jogging

Dacă practica alergării, ca orice sport, are multe beneficii, „impactul pe teren pe care îl induce exercită o forță echivalentă cu de patru ori greutatea alergătorului pe perineul său”, menționează Joëlle Souffir. Cu cât greutatea alergătorului este mai mare, cu atât îi afectează mai mult podeaua pelviană. Potrivit medicului și profesorului de yoga, „alergatul, ca și săritul pe o trambulină, este responsabil pentru o mulțime de probleme de incontinență”. Specialistul recomandă „să nu alergi prea mult și pe distanțe prea mari și să te oprești în caz de greutate pelviană sau scurgeri urinare, apoi să mergi la o consultație”.

Iei un lucru aflat mai sus de umerii tăi

Să iei un pachet de paste așezat undeva sus în bucătărie poate abuza și de perineu dacă această acțiuneeste prost executată. „Vom ridica brațul, iar conținutul abdomenului va coborî spre partea anterioară a vaginului, unde nu există mușchi”, informează Bernadette de Gasquet. Pentru a realiza acest gest în deplină siguranță, cheia este „să ridici brațele începând mișcarea umărului și nu a rinichilor și învelindu-i bazinul”, specifică specialistul.

Faci abdomene

Exercițiile pentru abdomen sunt deteriorează perineul. Pentru a reduce presiunea prea intensă exercitată asupra perineului, ideea este de a încetini tensiunea exercițiului pentru a expira într-o poziție îndoită. Presiunea abdominală este mai mică la expirare, explică kinetoterapeutul. Unele exerciții simple ajută, de asemenea, la întărirea abdomenului, fără a distruge perineul.

ARTICOLE SIMILARE

Însărcinată la 70 de ani. Cum arată femeia care ar putea stabili un record mondial

Andreea Damian

Proiect de lege pentru încurajarea lecturii

Andreea Damian

Smiley și-a revăzut părinții, fratele și bunica după o pauză de șase luni

Tabu Tabu

Gustare racoroasa pentru vara – Rosii umplute

realitatea

Îngrijirea tenului | Conturarea cu protecție solară: de ce este periculoasă?

Andreea Damian

Ce trebuie să respecți dacă nu porți mască de protecție în public

Andreea Damian

Scrie un comentariu