Tabu
Image default
HEALTH Slider

6 obiceiuri alimentare care îți distrug sistemul imunitar

Spre plăcerea nostră, vara încă nu se lasă convinsă să plece. Totuși, septembrie a început deja să își facă simțită prezența și nu va trece mult până la scăderi foarte semnificative de temperatură. Evident, aceste scăderi de temperatură vor fi însoțite de viruși și boli specifice toamnei.

Confruntat cu aceste schimbări climatice bruște, corpul este astfel slăbit. Prin urmare, este și mai vulnerabil la virusuri. Soluția? Ai grijă de sistemul tău imunitar și întărește-l. Anumite obiceiuri alimentare îl distrug. Ar trebui să scăpăm de ele cât mai repede posibil pentru a maximiza șansele de a contracara toate aceste boli specifice sezonului rece.

Care sunt aceste obiceiuri?

Mănânci prea mult zahăr

Dacă se știe că excesul de zahăr are efecte nocive asupra siluetei, știați că dăunează puternic sistemului imunitar? Potrivit dieteticianului-nutriționist Lindsey DeSoto, intervievat de Eat This: „Prea mult zahăr și carbohidrați simpli pot reduce funcția celulelor imune și pot slăbi sistemul imunitar”.

Bei alcool

Consumul de alcool dăunează și sistemului imunitar. Potrivit acestui profesionist în nutriție, consumul excesiv de alcool vă poate suprima sistemul imunitar și vă poate intensifica simptomele atunci când vă îmbolnăviți.

Mănânci prea mult junk food

Consumate în exces, gustările și alimentele procesate sunt dăunătoare sănătății și afectează foarte mult sistemul imunitar. Într-adevăr, acestea sunt bogate în componente dăunătoare organismului: exces de sare, grăsimi saturate și zahăr.

Mănânci în mod regulat fast-food

După cum știți, mâncarea de tip fast-food este periculoasă pentru sănătate. Alimentele de tip fast-food sunt bogate în grăsimi saturate (nesănătoase) și sărace în grăsimi nesaturate (așa-numitele grăsimi sănătoase). Aportul ridicat de grăsimi saturate poate provoca inflamații în organism, slăbind astfel funcția imună.

Consumi prea multă sare

Excesul de sare are multe efecte dăunătoare asupra sistemului imunitar și acest lucru se manifestă în mai multe moduri. În primul rând, crește tensiunea arterială. Apoi, provoacă și retenție de apă: această retenție de apă monopolizează acțiunea rinichilor care, în loc să se ocupe de combaterea diferitelor infecții, se va ocupa de expulzarea excesului de sodiu prezent în organism.

Nu consumi suficiente calorii într-o zi

Persoanele care își restricționează intenționat consumul de alimente sau suferă de tulburări de alimentație sunt mai susceptibile de a-și deteriora sistemul imunitar decât altele. Într-adevăr, atunci când nu mâncăm suficient, corpul nu are suficienți nutrienți pentru a funcționa corect și sistemul imunitar nu este întreținut în mod corespunzător: nu este atât de puternic pe cât ar trebui.

ARTICOLE SIMILARE

Recomandarile specialistului in nutritie: 5 combinatii ideale pentru a slabi (partea III)

realitatea

Masajul thailandez poate deveni patrimoniu cultural imaterial UNESCO

Andreea Damian

Un model transsexual a scris istorie la Miss Univers 2018

Andreea Damian

RUSIA – eliminată de la Olimpiada de la Tokyo și de la Campionatul Mondial de Fotbal

realitatea

Distanțare socială la cinema. Parisul lansează primul cinematograf pe apă

Andreea Damian

Matthew Perry s-a logodit! Cum arată viitoarea lui soție, mai tânără cu 22 de ani

Andreea Damian

Scrie un comentariu