Tabu
Image default
HEALTH Slider

8 alimente wellness de consumat în această vară

Vara este anotimpul fructelor și legumelor proaspete combinate în salate și smoothie-uri delicioase. Cu aceste arme la îndemână poți să începi în acest sezon cald o cură de detoxifiere și să îți revitalizezi întregul organism.

Și peștele este excelent pentru sănătate, mai ales vara. În acest articol vei afla mai multe despre alimentele wellness recomandate de specialiști care fac minuni pentru tine.

Ardei pentru memorie

Pe lângă conținutul său de vitamina C, conține luteolină, din familia flavonoidelor, care reduce inflamația din creier. Prin blocarea anumitor molecule care perturbă procesul de memorare, luteolina promovează o învățare mai bună și ajută la reducerea efectelor vârstei asupra funcționării creierului.

Roșia pentru o piele frumoasă

Oferă licopen, un pigment binevenit vara, deoarece este unul dintre cei mai buni antioxidanți pentru protejarea pielii împotriva razelor UV. Deoarece este mai bine absorbit de organism în prezența substanțelor grase, nu ezităm să adăugăm puțin ulei de măsline în rețetele pe bază de roșii.

Căpșuni, bune pentru inimă

Au puține calorii, dar o mulțime de beneficii. Aceste fructe sunt prietenele inimii și ale creierului, deoarece reunesc multe componente antioxidante, precum vitamina C, și o întreagă panoplie de flavonoizi, care întăresc peretele arterelor.

Afinele, pentru o vedere bună

Foarte mică, dar bogată în ingrediente active, această boabă conține antocianine care participă la sinteza rodopsinei, o substanță prezentă în tijele retinei, aceste celule implicate în acuitatea vizuală și vederea nocturnă. În plus, oferă zinc și vitaminele A și C, care protejează și vederea.

Smochinul, pentru un tranzit bun

Aportul său semnificativ de fibre îl face ușor laxativ. Conținute în piele și boabe, aceste fibre sunt în mare parte insolubile: prin absorbția apei din tractul digestiv, acestea facilitează tranzitul. În plus, pectina sa, o substanță activă de gelifiere, luptă și împotriva constipației.

Midia, activul anti-oboseală

Aceste crustacee sunt o sursă excelentă de fier hemic (cel obținut din carne și pește) care este mai bine absorbit de organism decât cel conținut în plante și ouă. Midia conține și omega 3, dar și vitaminele B2 și B12 , foarte importante pentru buna funcționare a creierului și a sistemului nervos.

Sardine, pentru un moral ridicat

Carnea acestui mic pește gras conține omega 3 atât de valoros, care reglează starea de spirit. Acești acizi grași esențiali fac membranele celulelor nervoase mai flexibile, permițând astfel o mai bună comunicare între ele. Conform studiilor, consumul de pește gras este asociat cu un risc mai mic de depresie.

Creveți, anti-îmbătrânire

Pe lângă aportul său de proteine, necesar pentru construirea mușchilor, este o mină excepțională de antioxidanți, cum ar fi astaxantina, un pigment natural cu proprietăți antiinflamatorii. De asemenea, este plin de vitamine (B3 , B12 …), minerale și oligoelemente (seleniu, zinc) care participă la întinerirea celulară.

ARTICOLE SIMILARE

New York: Salon Art+Design lansează un album de lux online cu coduri QR, conținut multimedia și expoziții virtuale

Ciocîrlan

Fotografie Sorin Onisor – Marea Neagra

realitatea

Cum arată casa pe care un puști de 13 ani și-a construit-o cu doar 1.500 $

Andreea Damian

Schimbări importante la Facebook și Instagram

Andreea Damian

Anna Wintour, șefa revistei Vogue, inspirată de Meghan Markle

Andreea Damian

Leonardo DiCaprio refuză să iasă cu femei care sunt trecute de 25 de ani

Andreea Damian

Scrie un comentariu