Tabu
FASHION Slider

China, decizie radicală care va afecta serios Dolce & Gabbana după scandalul rasist

Dolce & Gabbana

Produsele Dolce & Gabbana au fost retrase de pe site-urile de comerț online din China, pe măsură ce reacția împotriva unei campanii de anunțuri controversate crește. Compania D&G a postat videoclipuri săptămâna aceasta, arătând un model chinez care se luptă să mănânce paste și pizza cu bețișoare. Campania a fost acuzată de trivializarea culturii chineze și de promovarea stereotipurilor nefolositoare. Controversa riscă să îndepărteze Dolce & Gabbana de pe una dintre cele mai mari piețe de lux din lume. Celebritățile locale au solicitat boicotarea mărcii, potrivit BBC.

Criza de marcă a fost agravată atunci când mesajele despre care se presupunea că au fost scrise de co-fondatorul Stefano Gabbana, care includea comentarii ofensive despre poporul chinez, au devenit virale. Compania a cerut scuze pentru orice infracțiune, dar a spus că și conturile Instagram Gabbana au fost sparte. „Nu avem decât respect pentru China și oamenii din China”, a spus un mesaj al firmei.

Dolce & Gabbana și-a anulat show-ul de modă la Shanghai de la începutul acestei săptămâni. Dar reacțiile negative au continuat, în timp ce comercianții cu amănuntul din China s-au retras din brand. Vineri, produsele Dolce & Gabbana nu erau disponibile în China pe principalele site-uri de comerț electronic Taobao și JD.com, precum și pe platformele mai mici Kaola și Secoo.

Alina Ma, director asociat de cercetări la firma de cunoaștere a pieței Mintel, a declarat că anunțul a lăsat consumatorii chinezi confuzi și pare să demonstreze că compania nu a înțeles societatea chineză. „Ei vor un brand care îi cunoaște, ceea ce îi face să creadă că sunt importanți”, a spus Ma. Este o piață crucială pentru firmele de lux. Un raport al companiei Bain & Company din 2018 prevede că piața bunurilor de lux din China continentală va crește cu până la 22% anul acesta. „Consumatorii chinezi continuă să se remarce ca un factor de creștere pentru industrie”, se arată în raport. În timp ce controversa le-ar putea afecta afacerea, impactul pe termen lung va depinde de modul în care Dolce & Gabbana se ocupă de impact. „Dacă ar putea să demonstreze că doresc sincer să știe consumatorul chinez, vor să știe piața chineză … afacerea lor se poate întoarce”, a spus Ma.

Nu este prima oară când Dolce & Gabbana stârnește controverse. În aprilie, firma italiană a lansat o campanie pe Weibo, care a arătat oameni săraci în zonele defavorizate din Beijing, fotografiați alături de modele Dolce & Gabbana, înaintea unui catwalk din capitala Chinei. Imaginile au fost criticate pentru că stereotipizează istoria chineză, arătând mai degrabă părți vechi ale orașului decât locuri mai moderne din Beijing. Dolce & Gabbana a provocat controverse și în 2016, când a numit o piersă de încălțăminte din colecția sa de primăvară/vară drept o „sandală de sclavi”.

ARTICOLE SIMILARE

Meghan Markle, trădată de tatăl ei din nou. Nu se aștepta la așa ceva

Andreea Damian

Femeile din Japonia luptă pentru dreptul de a purta ochelari la locul de muncă

Andreea Damian

Cele mai purtate forme de manichiură în 2020 – de la minimalism la geometria anilor ‘80

realitatea

Succesul – De la calatorie la destinatie, conceptul prins intre material si spiritual

realitatea

Schimbările climatice provoacă deja creșterea nivelului stresului și al depresiei, arată studiile

realitatea

Mesajul emoționant al Andreei Bălan pentru mama ei

Tabu Tabu

Scrie un comentariu