Tabu
Slider

Fiecare femeie trebuie să vadă noua reclamă a Serenei Williams ca să înțeleagă importanța feminismului

Serena Williams își continuă munca de promovare a drepturilor egale între femei și bărbați. Sportiva în vârstă de 37 de ani a apărut recent într-o nouă reclamă Nike cu un mesaj feminist foarte puternic. Mesajul spotului publicitar Dream Crazier este acela că femeile excelează și la sporturile dominate de bărbați.

Serena e de altfel o feministă convinsă și a demonstrat-o în repetate rânduri. Sportiva şi-a întărit discursul despre egalitatea de șanse în sport pe Instagram – o platformă imensă de promovare a mesajelor sale. „If they think your dreams are crazy, show them what crazy dreams can do” (Dacă [ei] cred că visurile tale sunt nebunești arată-le ce pot face aceste visuri), a scris Serena Williams pe contul ei de Instagram.

 

View this post on Instagram

 

If they think your dreams are crazy, show them what crazy dreams can do. #justdoit

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) on

În narațiunea clipului publicitar Dream Crazier, tenismena îndeamnă sportivele să fie nebune dacă vor să fie bune în sporturile dominate de bărbați. Din păcate, crede ea, femeile sunt considerate adesea „emotive”, „isterice”, „iraționale”, „nebune”. „If we show emotion, we’re called dramatic. If we dream of equal opportunity? We’re delusional. When we’re too good, there’s something wrong with us. And if we get angry, we’re isterical, irrational, or just being crazy.” (Dacă ne arătăm emoțiile, dramatizăm. Dacă visăm la egalitatea de șanse? E greșit! Dacă suntem prea bune, e ceva în neregulă cu noi. Și dacă suntem furioase, suntem isterice, iraționale sau doar nebune).

Serena Williams vrea ca această discriminare sexuală să se încheie, pentru că subminează participarea egală a ambelor sexe în competițiile sportive și expune femeile unui risc mare de abuz emoțional și nu numai. Femeia poate termina cu succes un maraton, poate arunca la coș și poate antrena o echipă de baschet în campionatul NBA.

„But… a woman running at marathon was crazy. A woman boxing was crazy. A woman dunking coaching an NBA team, competing in a hijab”, mai spune ea, încurajând femeile să-și urmeze visul și să lupte pentru el. Apoi dă ca exemplu experiența personală: „… and winning 23 Grand Slams, having a baby and then coming back for more? Crazy, crazy, crazy, crazy and crazy. So if they want to call you crazy? Fine. Show them what crazy dreams can do. It’s only crazy until you do it. #justdoit”, a completat Serena.

Dream Crazier este un spot publicitar despre sportivele care au rupt barierele și au inspirat generațiile de sportivi să-și urmeze visul. Clipul reprezintă startul celebrării femeilor în sport și prezintă o compilație de momente cu cele mai mari sportive din lume, inclusiv jucătoarea de fotbal Simone Biles, Katherine Switzer (prima femeie care a participat la Maratonul de la Boston), Lisa Leslie (prima femeie care a aruncat la coș într-un meci de baschet WNBA), Becky Hammon (prima femeie numită în funcția de antrenor într-un meci NBA), Chloe Kim, o senzație a snowboard-ului internațional, scrimera musulmană Ibtihaj Muhammad.

Duminică seară, la decernarea premiilor Oscar din Los Angeles, Williams nu a fost văzută doar în reclama Nike, difuzată pe ecranele din sală. Ea a urcat pe scenă și a prezentat pelicula „A Star is Born”, în care rolurile principale sunt deținute de Lady Gaga și Bradley Cooper.

ARTICOLE SIMILARE

5 secrete de modă pe covorul roșu care sunt ascunse de ochii publicului

Andreea Damian

Arta contemporană și distanțarea socială

Ciocîrlan

Drama Corneliei Catanga: „Nu respiram”

Andreea Damian

Ce sa NU faci la sala

realitatea

Experții spun că dieta ketogenă nu este durabilă, așadar de ce este atât de populară?

Andreea Damian

Descoperire epocală ⎢ «Capela Sixtină» din Amazon

Ciocîrlan

Scrie un comentariu