Tabu
Image default
HEALTH Slider

În cât timp se digeră diferite alimente și de ce este important să știi

Digestia este foarte importantă atunci când te hotărăști să pierzi în greutate. De multe ori ni s-a spus „suntem ceea ce mâncăm”. Desigur, timpul exact de digestie depinde de sănătatea fizică, metabolismul, vârsta și chiar sexul unei persoane, dar, în general, unele alimente vor trece prin tine în cel mai scurt timp, în timp ce altele vor petrece timp în sistemul tău pentru o vreme.

Ca să înelegem termenul, digestia reprezintă procesul prin care alimentele pe care le consumi se descompun în mici particule care se plimbă prin intestin și sânge și este foarte important să înțelegi acest sistem dacă vrei să slăbești sau să te menții la greutatea pe care o ai.

Alimentele cu digestie rapidă

Dacă mănânci multe alimente rapid digerabile, s-ar putea să-ți dai seama la un moment dat că mănânci de fapt mai mult decât ar trebui, deoarece foarte repede după ce termini, totul este eliminat și îți rămâne doar senzația de foame. Acest tip de alimente îți dă un imbold rapid de energie doar pentru că nivelul de glucoză este foarte mare. Deși energia în sine este ceva bine venit, dacă organismul tău este plin de glucoză pe care n-o folosești productiv, aceasta se transformă în grăsime.

Alimente cu digestie lentă

Alimentele care se digeră lent cresc cantitatea de zahăr din sânge mult mai lent și îți oferă un nivel echilibrat de energie pe parcursul întregii zile. Însă dacă mănânci numai acest tip preparate, sistemul tău digestiv va funcționa la parametri maximi tot timpul, ceea ce este foarte solicitant pentru organismul tău.

Specialiștii sugerează să nu amesteci la aceeași masă alimente care se digeră repede cu unele ce au digestie lentă, deoarece procesul digestiv nefiind complet niciodată riști să-ți dai peste cap stomacul. Cel mai bun moment de a mânca preparate care au ingrediente cu diverși timpi de digestie este la masa de prânz, când sistemul dgestiv este cel mai activ. Mesele de mic-dejun și cină ar trebui să fie mai simple și de preferat din produse ușor digerabile, ca să primești un imbold de energie imediat după trezire și totodată să lași organismul să se odihnească noaptea.

Timpii de digestie ai alimentelor

apa – intră în intestine imediat
suc de fructe și legume – 15-20 de minute
legume crude – 30-40 de minute
legume gătite – 40 de minute
pește – 45-60 de minute
salată cu ulei – 1 oră
legume cu amidon – 1.5-2 ore
cereale (orez, hrișcă, quinoa) – 2 ore
lactate – 2 ore
nuci – 3 ore
carne de pui – 1.5-2 ore
carne de vită – 3 ore
carne de miel – 4 ore
carne de porc – 5 ore

ARTICOLE SIMILARE

Chloé | Colecția primăvară-vară 2022

Andreea Damian

Millennial pink – despre “rozul milenial” si paradoxul unei generatii

realitatea

Campanie controversată: Degetul arătător ridicat pentru toți cei fără mască

Tabu Tabu

Fiica lui Johnny Depp a pozat sexy alături de Pamela Anderson

Andreea Damian

Rocanotherworld #6 a început la Iași

Andreea Damian

Ayn Rand l-a pârât pe Capra serviciilor secrete pentru comunismul inexistent dintr-un film de Crăciun

Dora Constantinovici

Scrie un comentariu