Home > beauty > Cum ne păstrăm silueta, fără a face antrenamente obositoare?

Cum ne păstrăm silueta, fără a face antrenamente obositoare?

Femeile își doresc să-și mențină silueta și pentru asta țin diete sau regimuri de  slăbire, de restricție calorică. Ele consideră că dacă sunt mai slabe arată mai tinere și acest lucru așa și este. Obezitatea poate afecta starea de sănătate, iar în plus oferă și un aspect îmbătrânit organismului. Dacă slăbesc prin diete corecte ele își pot îmbunătăți starea de sănătate și silueta.

După cum observăm zi de zi, trăim într-o lume în care ne dorim să fim mai fericiți și mai sănătoși. Longevitatea depinde de îngrijirea corpului pe parcursul vieții, deci trebuie să ducem un stil de viață sănătos și la tinerețe și la bătrânețe.

Cum trebuie să fie alimentația? De fiecare dată când mâncăm ceva, trebuie să ne gândim că introducem în corp substanțe pe baza cărora ne menținem sănătatea și chiar ne păstrăm în viață. Substanțele pot fi nutrienți, elemente active de origine vegetală sau animală, și care ne oferă energie în organism.

Este foarte important să ținem cont de numărul de calorii, energia se măsoară în calorii. Zaharurile, proteinele, grăsimile din alimente ne aduc energie dar și un surplus de calorii. Dacă aportul de alimente este mai mare decât are nevoie organismul, apare acumularea de țesut gras. Dacă din contra, aportul de alimente este mai mic, organismul va pierde din grăsimi, din masa sa și astfel se scade în greutate.

Studiile oamenilor de știință au arătat faptul că dacă se ține cont de alimentație, de un regim care presupune un consum redus de calorii se poate combate obezitatea și se poate scăpa de supraponderabilitate.

Restricția calorică are anumite avantaje:

  • Previne obezitatea
  • Menține greutatea corporală sub control
  • Are efect bun asupra metabolismului
  • Scade riscul de ateroscleroză și diabet zaharat
  • Crește longevitatea organismului.

Prin reducerea numărului de calorii se scade riscul de boli care apar din cauza îmbătrânirii organismului și se reduce stresul oxidativ. Cercetătorii consideră că:

  • Longevitatea are legătură cu rata metabolismului.
  • Longevitatea este influențată de reacțiile oxidative care au loc în organism.
  • Stimularea imunității poate ajuta în extinderea duratei vieții.
  • Eliminarea enzimelor oxidative poate preveni îmbătrânirea prematură a organismului.
  • Procesele oxidative pot elibera și radicali liberi în organism care au efect negativ asupra ADN-ului.

Cum se procedează în cazul regimului de restricție calorică? Această metodă este simplă, presupune doar reducerea numărului de calorii, deci schimbarea dietei alimentare. Ideea este să se consume mai puține calorii decât are nevoie organismul. Dacă norma calorică dată de înălțime și greutate se reduce cu 20% se poate spune că s-au redus caloriile ingerate în mod normal. Restricția calorică se poate folosi la orice vârstă, ea este foarte eficientă în creșterea longevității și menținerea stării de sănătate.

Restricția calorică ajută în restabilirea sănătății:

  • Reduce riscul de boli cardiovasculare.
  • Previne și combate obezitatea.
  • Reduce nivelul de colesterol din sânge.
  • Reduce riscul de îmbolnăvire.
  • Reduce stratul de țesut adipos în exces.
  • Crește durata de viață.

Consumul de energie în organism este dat și de activitatea fizică și intelectuală. Nu este vorba doar despre un consum caloric necesar organismului și care ține de metabolism. Oamenii consumă energie suplimentară prin diferite activități fizice pe care le fac, sau prin munca intelectuală. Ei fac deseori sport pentru a-și menține greutatea corporală în limitele normale, deoarece mușchii consumă mai multă energie comparativ cu țesutul adipos.

Cele mai simple activități ale oamenilor sunt: mersul pe jos, alergarea, exercițiile pilates sau exercițiile recomandate de anumite cursuri yoga și care pot combate consecințele vieții sedentare. Prin activități fizice ușoare sau moderate se poate duce un stil de viață sănătos și se poate menține greutatea corporală în limitele normale.

Recomandări pentru a scădea în greutate:

  • Femeile care vor să slăbească pot merge chiar la un medic pentru a face anumite analize care le oferă date despre starea lor de sănătate. Din categoria lor fac parte: analizele de sânge, colesterolul, trigliceridele, glicemia, nivelul proteinelor plasmatice, nivelul lipidelor.
  • De asemenea, ele trebuie să stabilească foarte clar ce alimente vor folosi pentru dieta zilnică, câte calorii este bine să consume zilnic în funcție de vârstă, conformația corporală și nivelul de activitate.
  • Pot alege mai ales alimente antiinflamatorii: pește de mare, pește de apă dulce, cereale integrale, ulei de măsline extravirgin, caș, iaurt, brânză de vaci, multe vegetale, fructe proaspete.

Restricția calorică este destul de stresantă mai ales pentru persoanele care sunt gurmande. Este vorba și despre un stres metabolic la care este nevoie de o perioadă de timp ca organismul să se adapteze. Orice schimbare de alimentație trebuie să se facă lent și nu în mod brusc, imediat. Ideea este că scăderea în greutate nu se produce în scurt timp, este nevoie de câteva luni pentru ca să se vadă rezultatele. Prin restricție calorică se reduce treptat țesutul adipos și astfel se remodelează treptat corpul, se diminuează colăceii din talie, acumulările de grăsimi, se elimină kg în plus.

 

Articole asemanatoare
Kate Beckinsale
Kate Beckinsale face yoga cu capre
SALATOTECA TABU PREZINTĂ: PUI SERIOS CU CHEF DE SFECLĂ și PUI LĂMÂIOS
Două rețete neașteptat de bune cu căpșuni și friptură
corp
Bărbații preferă o femeie cu un astfel de corp

Loading...

Comenteaza acest articol

Cum ne păstrăm silueta, fără a face antrenamente obositoare?

by realitatea   3 min
0