Tabu
Image default
HEALTH Slider

Cum să-ți întărești sistemul imunitar pentru a evita răcelile și coronavirusul

Îți speli mâinile de 10 ori pe zi și nu îți mai atingi fața. Ce altceva mai poți face pentru a te menține sănătos și pentru a evita răcelile? A fost o iarnă lungă, umedă, dar nu foarte rece. În contextul epidemiilor de gripă și coronavirus, experții în sănătate și-au revizuit constant recomandările. Dincolo de sfaturile de igienă, e important să avem grijă și de sistemul nostru imunitar. Cele mai multe cazuri de îmbolnăviri au fost semnalate la pacienții cu un sistem imunitar slăbit.

Pentru a ști cum să ai grijă de sistemul tău imunitar, trebuie mai întâi să înțelegi „armele din arsenalul tău”. „Când intrați în contact cu un germen pe care nu l-ați mai întâlnit până acum”, spune Sheena Cruickshank, profesor de imunologie la Universitatea din Manchester, „există diverse bariere pentru a încerca să îl opriți să intre în corpul vostru.” La fel de bine cu pielea, există mucus – „o barieră cu adevărat importantă” – și un microbiom. Astfel „înarmați”, virușii și microbii cu greu pot să ajungă în organismul nostru. Un sistem imunitar puternic va reuși să le facă față și se ne ferească de răceli, gripă și coronavirus. Un stil de viață sănătos ne va apăra cel mai bine.

Deoarece „trăim într-o relație simbiotică cu bacteriile intestinale”, este foarte importat să știm ce să mâncăm. Orice consumm modifică microbiomul ceea ce poate fi dăunător.” Nu numai că el formează bariere de protecție, ci programează și sistemul nostru imunitar. În lipsa unui microbiom sistemul nostru imunitar e slăbit. Persoanele în vârstă, precum și cele cu boli care sunt caracterizate de inflamație, precum alergii, astm, artrită reumatoidă și diabet, tind să aibă microbiomi intestinali mai puțin variați.

Pentru a-ți hrăni flora intestinală, medicii recomandă „consumul unei diete mai variate, cu multe alimente bogate în fibre”. A fi vegetarian nu este o condiție necesară pentru sănătatea microbiomului, dar cu cât consumi mai multe legume și fructe, cu atât mai bine. „Microbiomul poate fi susținut cu fibre, legume și alimente fermentate”, spun experții. Kefirul și murăturile sunt cele mai populare alimente care întrețin microbiomul, dar poți la fel de bine să consumi și probiotice.

Microbiomul pielii este important și el, dar știm foarte puține despre el. Dozele mari de lumină ultravioletă îl pot afecta negativ, slăbind orice funcție de protecție. Utilizarea de săpunuri puternice și de produse antibacteriene nu face bine microbiomului pielii.

Pentru a fi în formă imunologic, trebuie să fiți și în formă fizică. Exercițiile fizice mobilizează celulele albe prin creșterea fluxului de sânge. Un alt beneficiu al efortului fizic e acela că scade nivelul de stres, care poate compromite funcția imunitară.

Alături de o alimentație sănătoasă, sport, este important să evităm consumul de alcool, să ne luăm zilnic doza de vitamina D, să consumăm multe lichide, să dormim suficient și cel mai important să avem o igienă personală. Urmând toate aceste sfaturi cu siguranță răceala și alte infecții virale ne vor ocoli.

ARTICOLE SIMILARE

Heidi Klum e „regina Halloween-ului“ şi în 2019. A purtat cel mai înspăimântător costum

Andreea Damian

Secretul unei vieți lungi și fericite

Ciocîrlan

Zeci de invitații false la evenimentul Documenta 15

Ciocîrlan

Paris Jackson, fata lui Michael Jackson, își lansează primul album muzical

Ciocîrlan

Antonia și Giulia au ieșit din izolare la soare cu noile silicoane

Tabu Tabu

5 ingrediente anti-îmbătrânire recomandate de dermatologi

Andreea Damian

Scrie un comentariu