Tabu
BEAUTYSlider

Între aparență și rezistență, modul în care frumusețea s-a metamorfozat în carantină

Timp de un an, industria de beauty pare că a fost pusă la colț, dar de fapt criza i-a accelerat metamorfozarea. Produsele de îngrijire reprezintă marele câștigător al crizei: repară, calmează sau protejează.

Într-un an, industria frumuseții s-a diversificat considerabil. Nu mai există un singur model! Noul „necunoscut” ne invită să abandonăm conceptul de rezistență pentru a intra în „adaptare”, adică abilitatea de a ne adapta la situații noi pentru a construi altceva. Și începe cu relația noastră cu ceilalți și cu imaginea noastră. Pentru economistul Claudia Senik, profesor la Universitatea Sorbona și director al Observatorului de bunăstare CEPREMAP, care a studiat economia fericirii, suntem mai fericiți când avem interacțiuni cu ceilalți și o varietate de activități.

Trebuie să existăm ca individ, dar avem nevoie și de grup, pentru a fi vizibili pentru ceilalți. Ceea ce sociologul american Erving Goffman numește „interacționism”. Cu toate acestea, criza sanitară și telelumuncane privează de o parte din sinele nostru social. A fi la locul de muncă îți activează o parte din identitate. De aici și importanța aranjării. Simplul act de a te machia și de a-ți încălța pantofii schimbă totul. Frumusețea are o adevărată utilitate socială și contribuie la stimă de sine și chiar la sănătate.

Mai multă îngrijire

În carantină, am refuzat îngrijirea. Sau cel puțin, nu am exagerat! Mulți dintre noi ai cumpărat produsele din supermarket (unde rafturile de îngrijire a părului s-au golit repede) și farmacie. „Covid a avut un impact puternic asupra pieței de beauty”, confirmă Nuria Perez-Cullel, care indică trei fapte majore. Consumatorii caută din ce în ce mai mult sănătatea, îngrijirea care calmează, repară și protejează prin căutarea eficienței și toleranței. Cuvintele magice? Protecție, dezinfectant, igienă, imunitate, funcție microbiotă.

A doua tendință: o revenire la simplitate și elemente de bază, cum ar fi creme hidratante și produse ușor de folosit, multifuncționale. În cele din urmă, femeile își doresc mărci cu povești, angajamente puternice, autentice și concrete. Oamenii caută mărci organice, locale, car eoferă siguranță, asigurare, angajament. Un alt fenomen frapant este digitalizarea frumuseții. Criza a stimulat considerabil și vânzările online. „Am câștigat trei sau patru ani, confirmă Élise Ducret. În timpul blocării, oamenii erau online în medie cinci ore pe zi, inclusiv două sau trei pe rețelele de socializare. Dacă experiența din magazin rămâne importantă și comerțul electronic reprezintă doar o mică parte a pieței, a devenit o practică obișnuită pentru toate vârstele.”

ARTICOLE SIMILARE

Modelul fără picioare urcă pe podium la New York Fashion Week la doar 9 ani

Andreea Damian

240 de mii de fete mor anual în India din cauza discriminării de gen

realitatea

Ioana Ginghină se mărită. Actrița va avea o nuntă atipică

Andreea Damian

CM Fotbal Feminin: jucătoarea care la 41 de ani a stabilit două recorduri mondiale

Andreea Damian

Cum a reușit Meghan Markle să creeze 30 de slujbe purtând jeanși

Andreea Damian

Andreea Esca, Ștefan Bănică, Delia și Smiley, vizați de o molimă care atacă generație după generație. Dan Negru, mesaj manifest

Andreea Damian

Scrie un comentariu