Tabu
LIFESTYLE

10 dereglări ale somnului și cum pot fi tratate acestea

01. Agitație în somn. Acest comportament este cauzat în cele mai multe cazuri de faptul că temperatura corpului este mult prea ridicată. Cei mai mulți oameni își setează temperatura din casă pe timpul nopții la 21 de grade Celsius, dar cea resimțită este mult mai ridicată. Femeile aflate la menopauză sau cele aflate în perioada de menstruație se confruntă destul de des cu această problemă pentru că temperatura corpurilor lor este mai ridicată. Această dereglare poate fi controlată. Temperatura de sub pătură/plapumă nu trebuie să depășească 29 de grade, iar în cameră nu ar trebui să fie mai mult de 16 grade pentru ca somnul să fie liniștit. Oamenii trebuie să își amintească tot timpul faptul că ei înșiși generează căldură chiar și în somn pentru că ard calorii în continuu.

02. Amețeli la trezire.
Cauzele cele mai probabile sunt schimbarea orei la care vă treziți sau surplusul de somn. Corpul are nevoie să se trezească în fiecare zi cam la aceeași oră și începe să se pregătească pentru acest lucru cu o oră înainte. Organismul nu poate derula această pregătire decât dacă știe când urmează să vă ridicați din pat. Ceasul biologic reglează activitatea hormonală în funcție de orele de somn. De exemplu, hormonul antidiuretic controlează producția de urină pe timpul nopții astfel încât să nu fiți nevoiți să vă treziți pentru a merge la toaletă. Sucurile gastrice încep să vă dea senzația de foame urmând tiparul orei la care vă treziți. În cazul amețelilor există un singur remediu. Încercați să vă treziți în fiecare zi cam la aceeași oră. Chiar și în weekend când aveți tendința de a sta cât mai mult în pat dimineața.

03. Vorbitul și mersul în somn. Apar din cauza consumului de alcool sau al medicamentelor, pot avea cauze genetice. Această dereglare este cunoscută sub numele de parasomnie. Ceea ce știu foarte puțini oameni e faptul că toată lumea poate ajunge în situația de a vorbi sau umbla în somn. În timp ce unele părți ale creierului se odihnesc în somn, altele, printre care cele care controlează mersul, nu dorm niciodată. Problema poate fi una genetică, dar poate apărea și atunci când sunteți urmăriți de griji. Alcoolul dăunează nu doar sănătății, dar și somnului. În cazul în care consumați alcool des, e bine să știți că somnul nu mai poate fi la fel de profund. Vorbitul, sau chiar sexul în somn, sunt urmări inofensive ale parasomniei. Mersul în somn poate fi, însă, foarte periculos. Dacă suferiți de așa ceva, renunțați la alcool și verificați cu medicul efectele medicamentelor pe care le luați.

04. Nevoia de somn în timpul zilei.
Dacă dormiți suficient noaptea, dar aveți și în timpul zilei nevoie de somn, aflați că vi s-ar putea trage de la  îngrășare, care duce la apnee, sau anxietate, care vă tulbură somnul de peste noapte. Astfel de probleme afectează între 2% și 4% dint totalul populației pământului. Adică undeva pe la 200 de milioane de oameni. Apneea este o întrerupere temporară a respirației. Persoanele care suferă de apnee în somn se opresc din respirat în mod repetat în timpul somnului, pentru intervale cuprinse între câteva secunde și un minut sau chiar mai mult. Este posibil să aveți această problemă și să nu știți de ea. Anxietatea reduce nivelul de profunzime a somnului, iar organismul nu se odihnește suficient. În cazul în care vedeți că sunteți obosiți ziua din ce în ce mai des, se recomandă consultarea unui medic.

05. Trezitul noaptea.
Poate fi cauzat de o schimbare de mediu, stres sau vârstă.  Pentru a putea să dormiți liniștiți, ar trebui să vă simțiți în siguranță acolo unde dormiți. Stresul sau problemele de orice fel vă țin mintea ocupată chiar și în timpul somnului, iar acest lucru nu lasă organismul să doarmă așa cum ar trebui. Pe măsură ce înaintați în vârstă somnul este din ce în ce mai puțin profund din cauza schimbărilor la nivelul sistemului nervos și a celui hormonal. Trezitul în noapte poate fi diminuat prin consumul redus de alcool și prin evitarea consumului de mâncare la ore târzii.

06. Trezitul prea devreme.
În cazul în care vă treziți la ore matinale și nu puteți dormi mai mult, aflați că vi se poate trage de la depresii sau de la mediul înconjurător. Insomnia nu este doar atunci când nu puteți adormi, dar și atunci când vă treziți prea devreme. Această din urmă formă a insomniei este un semn de depresie. De cele mai multe ori, în acest caz, primele trei ore de somn sunt foarte profunde, dar apoi, orice vă poate trezi. Dacă, în ciuda acestui fapt, vă simțiți bine în timpul zilei, nu este nicio problemă. În caz contrar consultați un doctor.

07. Scrâșnitul din dinți. E cauzat de stres sau apare pe cale genetică. Ceea ce e grav e faptul că vă puteți sparge dinții. Åži îi și deranjați pe cei din pat sau cameră. Se tratează. În cazul în care cauza e stresul, mergeți la un medic. Alte cauze, cele genetice, se tratează cu un un fel de protecție din plastic moale (proteză) pentru că altfel, pe lângă probleme dentare grave, puteți ajunge la dureri de cap.

08. Coșmarurile. Pot fi cauzate de stres, dar, de cele mai multe ori, apar întâmplător. Un om obișnuit visează de patru sau cinci ori pe noapte. Nu vă veți aminti, însă, visele decît dacă vă treziți în timpul lor sau imediat după ce ați visat. Așa că e posibil să aveți coșmaruri în fiecare noapte, dar să nu vă amintiți. Nu faceți greșeala de a asocia stresul cu coșmarurile pentru că acesta este de vină în doar foarte puține cazuri. În plus, o astfel de asociere vă va mări anxietatea. Încercați să urmați sfaturile din acest articol pentru a putea dormi mai profund, evitând să vă treziți des și, astfel, să vă amintiți ce ați visat.

09. Dormiți prea mult. Poate fi din cauză că suferiți de o boală de care poate nu știți, așa că mergeți la un control, sau din cauza depresiei. În ambele cazuri e bine să consultați un medic. Un semn de boală ar fi și faptul că aveți nevoie de somn în fiecare zi.

10. Nu puteți adormi decât foarte târziu. O astfel de dereglare poate fi cauzată de ceasul biologic și este într-o strânsă legătură cu lumina artificială. Încercați să stingeți lumina în casă cu ceva vreme înainte de a trebui să dormiți. Astfel, organismul va înțelege că s-a făcut noapte și veți putea adormi mai ușor.

ARTICOLE SIMILARE

Dom Perignon pentru nunți speciale

realitatea

Top cinci: vedete care arată mai bine ca-n adolescență!

GABI CRISTEA schimbata cu aceasta frumusete! Galerie FOTO

BB3

realitatea

Cele mai frumoase rochii de mireasa ale vedetelor

realitatea

La doar 34 de ani, o actriţă de la Hollywood are un decolteu de groază

Scrie un comentariu