Home > Lifestyle > 10 moduri de a citi știrile despre COVID 19 fără să te simți anxios

10 moduri de a citi știrile despre COVID 19 fără să te simți anxios

anxios

Știrile despre pandemia de coronavirus te panichează și te fac să te simți anxios. Cu toate acestea îți dorești să fii la curent cu tot ce se întâmplă. Deci, cum citim „sănătos” noutățile despre evenimentele recente? Există o modalitate de a fi la curent fără ca acestea să-ți afecteze sănătatea mintală?

  1. Presa are propria agendă

Există o tendință din ce în ce mai mare pentru canalele de știri să se concentreze pe aspectele senzaționale și emoționale ale acestor evenimente groaznice. Sensibilizarea este modul prin care o televiziune de știri subliniază rezultatele negative potențiale, mai desgrabă decât să arate cât de scăzut este riscul unui rezultat negativ.

  1. Presa poate oferi o viziune distorsionată a lumii

Reporterii și jurnaliștii nu mai oferă doar informații factuale simple și imparțiale timp de cinci până la 10 minute în fiecare oră. Faptul că acum fac parte dintr-un buletin de știri de 24 de ore înseamnă că trebuie să vă atragă atenția și să transforme știrile în divertisment. Știrile nu sunt doar pentru a informa, ci trebuie să vă atragă atenția. Și modul în care unii reporteri fac acest lucru este prin transmiterea aspectelor emoționale și senzaționale ale unui eveniment. Pericolul este faptul că înfățișează lumea ca fiind plină de evenimente dramatice care reprezintă o amenințare constantă pentru tine.

  1. Alegeți-vă cu atenție sursele de știri

Toate posturile de știri caută să ofere orice detalii despre un anumit eveniment. Dar există anumite televiziuni – unele tabloide – care nu urmăresc să ofere o viziune echilibrată. Autoritățile fac apel la populație să se informeze doar din surse oficiale și credibile.

  1. Urmăriți doar anumite canale de știri

Dacă începeți să vă simțiți copleșiți când vedeți imagini cu impact emoțional, ați putea încerca să ascultați știrile la radio. Sau, dacă urmăriți știrile seara, vă va fi greu să adormiți. Încercați așadar să nu citiți știrile după ora 17.00. există aplicații care să transmit noutățile la prima ora, dimineața.

  1. Renunțați la rețelele de socializare

Social media te-ar putea ajuta să rămâi în contact cu oamenii, dar te-ar putea face să te simți neliniștit, inclusiv dacă oamenii împărtășesc știri sau postează despre grijile lor. Luați în considerare să faceți o pauză sau să limitați modul în care utilizați rețelele de socializare. S-ar putea să decideți să vizualizați anumite grupuri sau pagini, dar să nu parcurgeți postări cu știri.

  1. Nu uitați să echilibrați veștile proaste cu activitățile care vă oferă satisfacție

Deși este util să fii la curent cu actualitatea, nu trebuie să fie tot ceea ce consumăm. Pe lângă titluri, de ce să nu-ți faci timp și pentru a citi o secțiune a ziarului care este de interes personal și de plăcere – fie că este vorba despre un film sau o recenzie sau secțiunea sport. De asemenea, poți asculta muzică, poți citi o carte sau poți urmări un serial.

  1. Dacă suferiți de boli de sănătate mintală, limitați-vă expunerea la știri

Dacă nu vă simțiți bine mental, fie că este vorba de o afecțiune diagnosticată de sănătate mintală sau dacă treceți printr-un moment rău în general, atunci stați departe de știrile care vă deranjează.

  1. Poveștile din viața reală sunt concepute pentru a obține un răspuns emoțional

Cea mai toxică parte a veștilor proaste este ascultarea poveștilor personale. Ascultarea unor astfel de povești nu vă va oferi informații utile.

  1. Vorbiți cu prietenii și familia despre noutăți

Căutați să păstrați legătura cu ceilalți. Dacă vorbiți cu prietenii, familia, colegii și cunoștințele despre anxietatea voastră dar și despre a lor, veți putea consolida propria perspectivă personală asupra faptelor și evenimentelor și a modului în acestea vă afectează.

  1. Luați în considerare să urmați o „detoxifiere informațională”

Deconectarea sau pauzele de la consumul de știri poate fi utilă dacă descoperiți că are un impact negativ asupra bunăstării dvs. mentale. Dar nu trebuie să fie totul sau nimic. Unii oameni consideră că a nu fi informați este și mai rău, așa că găsirea unui echilibru este esențială.

Articole asemanatoare
Cinema
OMS: „Lista roșie” a activităților care ne pot îmbolnăvi de COVID-19
pandemia
Avertismentul unui medic: pandemia de Covid-19 va crea „o generație de persoane cu dizabilități”
toaleta
Ce se poate întâmpla dacă tragi apa fără să lași jos capacul de la toaletă
coronavirus
Au fost identificate trei noi simptome ale COVID-19

Comenteaza acest articol

10 moduri de a citi știrile despre COVID 19 fără să te simți anxios

by Andreea Damian   3 min
0